İki tane kortizon ilacını aynı anda kullanmak sorun yaratır mı?

Yaklaşık 2 haftadır uyutmayacak derecede kuru öksürükle savaşıyorum. Kaç kez acile gittim verdikleri ilaçlar hiçbir işe yaramadı. KBB'ye gittim aynı şekilde. Bugün son olarak Göğüs Hastalıkları polikliniğine gittim alerjik astım olduğunu söyledi. Bir sürü ilaç yazdı. Bunlardan biri kortizon içerikli inhaler diğeri de 40 mg'lık 3 doz yine kortizon içerikli iğne. Kortizon zaten korkulan, yan etkisi yüksek bir ilaç ikisini aynı anda kullanmak sorun yaratır mı diye düşünmeden edemiyorum. Doktor yazdı ama uyarmadı bile yani bunlar kortizon içeriklidir, dikkat etmelisin vs demedi. Araştırarak kendim öğrendim bunları. Zaten hastalığın ne olduğunu üç kez sorarak ağzından cımbızla öğrendim. Bir de yalnızca akciğer grafisine bakarak alerjik astım tanısı koydu, test yapmadı orası da ayrı bir tuhaf. Kısacası tedirgin oldum 5 dakika içinde bu tanıyı koyup herkesin mümkünse uzak durun dediği iğneyi yazdı bana. Böyle bir durum yaşayan ya da fikri olan varsa aydınlatabilir mi?
İki tane kortizon ilacını aynı anda kullanmak sorun yaratır mı?
Cevapla