Merhaba doktor bey. Bu yaz alerjisinin Migrenin Ve şiddetli regl sancisinin tedavisi hic mi yok🥺
1
3 Yorumla
Soran
+1 yıl
Üç ana başlıkta inceleyelim ; *Alerji : Alerjiler genetik çevresel faktörlerden olur.. Genelde önleyici ilaç tedavisi uygulanır ama kökünden kazımak mümkün değildir.. Hastaya koruyucu ilaç ve dikkatli yaşam önerilir. *Şiddetli regl sancısı : Kişiye göre değişir kiminde hafif olur.. Kan değerlerinin önemi büyüktür hemogram biyokimya testleri yaptırıp tam kan sayımı yaptırıp kansızlık ve vitaminsizlik durumuna baktırın.. Sancılar için rahatlatıcı adaçayı türü çaylar içebilirsin. Migren * : Tamamen kalıtsal olduğu düşünülen hastalık genetik önemi olsada çevre ve yaşam faktörü bana göre daha ağır basar. *Sigara * Alkol *Düzensiz kafein kullanımı * Düzensiz uyku * Aç kalmak ve yanlış diyet * Duştan sonraki hatalar gibi durumlar tetikler.. İlerleyen raddelerde mide ye vurur kusma yapar.. Net tedavisi ; -Yaşamı düzene sokup sağlıklı beslenip stresten uzak durmaktır... Işıklı ve aşırı sesli ortamlarda fazla bulunmamaktır.. Dolorex - Ketavel genelde tercih edilen ağrı kesicilerdir.
Ama doktor verdi bunu bana bile bile benni öldürmez değilmi yani ekg çekildi eko yaptı ve holter sonucunda verdi bunu bana ama ben yinede uyumaya korkuyorum şimdii
@Meddiii çok sağol medii birilerinin böyle iyi şeyler söylemesi beni neddense rahatlatıyorr sen durmaz dedinya senin gibi birkaç kişi daha yazsa böyle daha çok rahatlayip sevinicemm
Kardeşim insanlardan bilgi alamazsın doktorundan alırsın.. Sorun oluyorsa kontrolde ya da ne zaman istersen git söyle psikolojik sorunların da yoktur umarım panik bozukluk gibi.. Doktorun her zaman en iyisini bilendir doktora gitmeyi ihmal etme
Doktor iyisini biliyorsa niye kalbimi yavaşlatan ilaç veriyor içmeden önce okumuştum zaten onuda doktorun lafina guvenerek içtim yoksa aslaaa içmezdimm
Ne demek efenim insallah dalga gecmiyorsundur jdjd ama cidden bosuna kafaya takiyorsun bi ilacin kac tane yan etkisi var biliyo musun🙂 normalde de ictigimiz agrikesiciler dalakta parcalanma, bobrekte çökuntuler yapiyor en az. Neyse soran arkadasi kizdirmadan susuyorum. Herkese saglikli geceler😄
@Meddiii soran arkadaşı niye kızdırasınki bana yardımcı oluyorsun sağol teşkkur ederim içimi rahatlattığın için evet bende panikatak var belki endişeleniyordum gece uyurken durur diye çünkü ilacın etkisi kalbi (nabzı) yavaşlatıyor yazıyor öyle yazınca korktum panikatak var bende
Korkma dostum doktor bir sey bildiginden vermiştir herhalde. Evet iceriğini biliyorum kalp hizini azaltmak icin verilmiş bir ilac. Ama illaki yanı sıra başka ilaclar da yazmistir degil mi sadece bunu yazmamiştir bence.
@Meddiii hayır sadece bunu yazdı verdi işte ben içmeden önce ne için kullanıldiğinada baktiğimda gördüm zaten nabzı yavaşlatir yaziyordu o korkuttu beni ama doktorun lafina ve verdiğine guvenerek içtim işte off inşallah bişey olmaz değilmii?
@Meddiii hayır işte tansiyonumda yok hem düştü onada canım sıkıldı ilaci bu sabah içtim içtikten 4 5 saat sonra birden başım dönünce tansiyonumu ölçtüm 9a 6ydi düşürmüş doktor niye bana bunu verdi anlamadım ben kalbimde ritim bozukluğu ve yanma olduğu şikayetiyle gittim ekg çekti eko yaptı ve holter takıldı sonucunda bunu verdi bana işte sencede saçma değillmii?
@Meddiii yarın içmiycem artık medi ama reçetede ilacı birden keserseniz kalp çarpıntısı ve yanma olabilir diyor Allahım bırakmayada korkuyorum şimdii, aksine zayıfım 176 boyunda 54 kiloyum yaşımda 20 olucak
@gülamadepresyonda maalesef doktor herzaman herseyu bilmiyor olabilir. Bende de kalp zayifligi var normal atisim 50 falan. Bana mide icin ilac verdi kalp ritmimi iyice azaltti ilac ve kansizlik yapiyormus arastirdim. (Agir derece kansizligim var bu arada) cok halsiz oldugumu fark edince biraktim. Biraz daha kullansam kansizliktan gitcektim. Allahtan arastirmayi seviyorum🤷🏻♀️
Kalbinin hizinin fazla olmasi sadece panik sorunun olmasinda. sana ilac degil psikolog lazim kardesim. En yakin surede git, konuş ve rahatla. Ve en onemlisi bunun sana iyi gelecegine inan. O ilaci da cope at. Gecmis olsun iyi geceler.
Heh simdi anladım... Tıpta bu tarz sıfatlar kullanılmaz... Normal ya da Anormal yaklaşımı olmaz değerlendirilmez.. Ancak kişi bundan rahatsız olur da gelir tedavi olmak ister o zaman ele alınır
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
2Cevap
Merhaba doktor bey.
Bu yaz alerjisinin
Migrenin
Ve şiddetli regl sancisinin tedavisi hic mi yok🥺
Üç ana başlıkta inceleyelim ;
*Alerji : Alerjiler genetik çevresel faktörlerden olur.. Genelde önleyici ilaç tedavisi uygulanır ama kökünden kazımak mümkün değildir.. Hastaya koruyucu ilaç ve dikkatli yaşam önerilir.
*Şiddetli regl sancısı : Kişiye göre değişir kiminde hafif olur.. Kan değerlerinin önemi büyüktür hemogram biyokimya testleri yaptırıp tam kan sayımı yaptırıp kansızlık ve vitaminsizlik durumuna baktırın.. Sancılar için rahatlatıcı adaçayı türü çaylar içebilirsin.
Migren * : Tamamen kalıtsal olduğu düşünülen hastalık genetik önemi olsada çevre ve yaşam faktörü bana göre daha ağır basar.
*Sigara
* Alkol
*Düzensiz kafein kullanımı
* Düzensiz uyku
* Aç kalmak ve yanlış diyet
* Duştan sonraki hatalar gibi durumlar tetikler.. İlerleyen raddelerde mide ye vurur kusma yapar.. Net tedavisi ;
-Yaşamı düzene sokup sağlıklı beslenip stresten uzak durmaktır... Işıklı ve aşırı sesli ortamlarda fazla bulunmamaktır..
Dolorex - Ketavel genelde tercih edilen ağrı kesicilerdir.
Doğru. Olmuşsunuz siz efem😆
Teşekkürler😊👍
rica ederim geçmiş olsun
Bende tıp kazanmayı çok istiyorum fakat imkansız gibi geliyor... Çalışmayı bilmiyorum. Ve diş doktorundan korkarım
Diş doktorundan değil kanal tedavisinden korkarım :D Dehşet bir acı... :)))
Yanlışıkla beloc 100 mg içtim normâlde 110 120 atan kalbim. şimdi 50 53 atıyor uyumaya korkuyorum ya uyuyunca durursa diye:( 19 yaşındayım
Yanlış ilaç kullanımı etkiler doğurabilir doktora gidip muayene olmanda fayda var acil servislere görün için rahatlasın
Ama doktor verdi bunu bana bile bile benni öldürmez değilmi yani ekg çekildi eko yaptı ve holter sonucunda verdi bunu bana ama ben yinede uyumaya korkuyorum şimdii
Benim kalbim 45 atıyor. Ve bir sıkıntı yok. Normal yani
@gülamadepresyonda hiçte normal değil düşük çok düşuk
Ahaha korkma kardesim kalbin durmaz. Benim normal kalp atişim 50 . d
2 bardak su ic ve uyu.
Kardeşim doktorun bilir bunu
Insanları öldürürse bu telaş, korku, takıntı, hastalık hastalığı öldürür valla bak takmayın kafanıza nasilsa ilerde ölcez🤷🏻♀️
@Meddiii çok sağol medii birilerinin böyle iyi şeyler söylemesi beni neddense rahatlatıyorr sen durmaz dedinya senin gibi birkaç kişi daha yazsa böyle daha çok rahatlayip sevinicemm
Kardeşim insanlardan bilgi alamazsın doktorundan alırsın.. Sorun oluyorsa kontrolde ya da ne zaman istersen git söyle psikolojik sorunların da yoktur umarım panik bozukluk gibi.. Doktorun her zaman en iyisini bilendir doktora gitmeyi ihmal etme
iyi geceler
Doktor iyisini biliyorsa niye kalbimi yavaşlatan ilaç veriyor içmeden önce okumuştum zaten onuda doktorun lafina guvenerek içtim yoksa aslaaa içmezdimm
Ne demek efenim insallah dalga gecmiyorsundur jdjd ama cidden bosuna kafaya takiyorsun bi ilacin kac tane yan etkisi var biliyo musun🙂 normalde de ictigimiz agrikesiciler dalakta parcalanma, bobrekte çökuntuler yapiyor en az. Neyse soran arkadasi kizdirmadan susuyorum. Herkese saglikli geceler😄
@Meddiii soran arkadaşı niye kızdırasınki bana yardımcı oluyorsun sağol teşkkur ederim içimi rahatlattığın için evet bende panikatak var belki endişeleniyordum gece uyurken durur diye çünkü ilacın etkisi kalbi (nabzı) yavaşlatıyor yazıyor öyle yazınca korktum panikatak var bende
Korkma doktoruna danış.
@gülamadepresyonda doktoru aradım açmadı telefona bakmadı sinir gıcık doktor ne olduğunu söyleemeden al iç diyor manyak hastasını rahatlatmadann
Korkma dostum doktor bir sey bildiginden vermiştir herhalde. Evet iceriğini biliyorum kalp hizini azaltmak icin verilmiş bir ilac. Ama illaki yanı sıra başka ilaclar da yazmistir degil mi sadece bunu yazmamiştir bence.
@Meddiii hayır sadece bunu yazdı verdi işte ben içmeden önce ne için kullanıldiğinada baktiğimda gördüm zaten nabzı yavaşlatir yaziyordu o korkuttu beni ama doktorun lafina ve verdiğine guvenerek içtim işte off inşallah bişey olmaz değilmii?
Bir sey olmaz da sen neyden sikayetcisin niye yazdu bunu sana durup dururken migrenin ya da tansiyon sorunun mu var
Nabzı yavaslatmak icin verdiyse böyle olması cok normal değil mi?
@gülamadepresyonda şş arkadaş 2 kat fazla içmiş sorun o. Ama iyi olucak korkutmayalim dimii
@Meddiii ilaç etkisini günlerce gösterecek degil zaten boşa panik oluyor
@Meddiii hayır işte tansiyonumda yok hem düştü onada canım sıkıldı ilaci bu sabah içtim içtikten 4 5 saat sonra birden başım dönünce tansiyonumu ölçtüm 9a 6ydi düşürmüş doktor niye bana bunu verdi anlamadım ben kalbimde ritim bozukluğu ve yanma olduğu şikayetiyle gittim ekg çekti eko yaptı ve holter takıldı sonucunda bunu verdi bana işte sencede saçma değillmii?
Spor yapiyor musun ya da aksine cok mu hareketsiz hayatun var yağm kilo sorunun var mi?
Bence o olaci birak
Kardeş benimki de kalp hastası (kalp ritmi bozuk) seninki gibi ilaç kullanıyor. Doktor bilmişte vermiş ne panikliyorsun
@Meddiii yarın içmiycem artık medi ama reçetede ilacı birden keserseniz kalp çarpıntısı ve yanma olabilir diyor Allahım bırakmayada korkuyorum şimdii, aksine zayıfım 176 boyunda 54 kiloyum yaşımda 20 olucak
@gülamadepresyonda maalesef doktor herzaman herseyu bilmiyor olabilir. Bende de kalp zayifligi var normal atisim 50 falan. Bana mide icin ilac verdi kalp ritmimi iyice azaltti ilac ve kansizlik yapiyormus arastirdim. (Agir derece kansizligim var bu arada) cok halsiz oldugumu fark edince biraktim. Biraz daha kullansam kansizliktan gitcektim. Allahtan arastirmayi seviyorum🤷🏻♀️
@Meddiii bende araştırmayi seviyorum ama aynı zamanda korkuyorum bu sefer burcum kova seninki ne?
Kalbinin hizinin fazla olmasi sadece panik sorunun olmasinda. sana ilac degil psikolog lazim kardesim. En yakin surede git, konuş ve rahatla. Ve en onemlisi bunun sana iyi gelecegine inan. O ilaci da cope at. Gecmis olsun iyi geceler.
@Meddiii sizinki ile aynı durum değil. Sen en iyisi doktora git. Kulaktan dolma bilgiyle olmaz
@Meddiii doğru söylüyorsun ama birkere içtim bugün yani bikereden bişey olmaz sonuçta değilmii?
Romatizmaya çağre bulunmadı mı halen :)
Çareler var "en etkili" si yok :)
benim çocukluktan gelme ya geçmiyor ve gaylık tıpta nasıl görünüyor nasıl bakıyorsunuz
Gaylık derken?
Nickıme bak bro tıpta diyorum nasıl bakış açısı var escınsellere onu merak ettim hastalık olarak mı goruyorsunuz genetik mı vs
Heh simdi anladım... Tıpta bu tarz sıfatlar kullanılmaz... Normal ya da Anormal yaklaşımı olmaz değerlendirilmez.. Ancak kişi bundan rahatsız olur da gelir tedavi olmak ister o zaman ele alınır
Anlıyorum
Kesin tıp okuyosundur
Buradan reçete yazacak değilim :)
Sorulara cevap versene ozaman
Var da korku var öyle bekliyor😞
Bizde sorun mu biter daktır bey