bepanten ve benzeri sprey aldım eczaneden. Dün yandı. acısı 6-7 saat sonra geçti. şimdi sadece haraket edince ve yahut üzerine bir şey sürtündüğünde acıyor. İzi kalır kesin yara kızarıklığı koyulaşmaya başladı.
Sıçak çay dökülmesi sonucu ayağım yandı, ne sürersen daha hızlı iyileşir ve izi kalmaz?
Öncelike çok geçmiş olsun. Su toplayan yerler 2. Derece yanık ve debride (kaldırılması) edilmesi lazım. Yapılmazsa skar doku oluşur ve iz kalır. Bunun için hastaneye gitmeni tavsiye ederim. Cenel cerrahlar debride ediyor. Acil şifalar diliyorum🙏
1
3 Yorumla
Soran
+1 yıl
aşağı kısımda deri altı yandı orada ikinci derece mi? kırmızı deri altı gözüküyor
Aşağı kısmı görmedim ama gördüğüm yerde ara ara 2. Derece yanık var. Debride edilip meç şeklinde pansuman yapılır. Pansumana günlük devam edilmeli. Şimdi Silverdin iyileşme aşamasında bephanten kullanılır.
Geçmiş olsun 🙏 Banada oldu sol bacağım bir kac tane nohut boyutu kadar iz var onun dışında hepsi geçti. Burda kimseye sormaya gerek yok doktorlar en doğrusu bilir ilacı ona göre verir zaten ekstra sorun olursa doktora danış.
Kıyamam yaha. Patates ve yumurta beyazı iyi gelir diye biliyorum. Bir de bir krem var yara ve yanık için çok etkili kremin ismi "Noskar" geçmiş olsun. Cildiye doktoru git ve krem al. Her söyleneni de yapma.
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Su kabarcıklarını sakın patlatma onlar kendiliğinden geçecektir ondan sonra izi kalmaz mümkün olduğunda rahat kıyafetler giy ve doktor tavsiyesi krem kullan sonra da yarayı havalandır
1
6 Yorumla
Soran
+1 yıl
zaten yatakta uzanıyor tüm gün sadece örtü ortüyorum üzerine üşüyorum öyle yarıçıplak uzanınca 1-2 krem sprey aldım da 10 güne geçer herhalde demi dışarı çıkmam lazım
Çayı cehennem ateşinde mi istiyorsununuz o kadar sıcak çayı hangi boğazla içiyorsunuz? Kantaron yağı kullan geçer.
3
5 Yorumla
Soran
+1 yıl
Valla misafirlere götürüyordum çay ağzı yakacak kadar sıcak olmalı. pantolon üzerinden döküldü hemen çıkardım yinede bu kadar yaktı iki ayağıml da yaktı
Ben cocukken koluma kaynar cay dokulmustu. Epey yara olmustu. Saglik ocagina giderdik her gun. Bir ara kanamaya basladi. Annem panik yapmis bir doktoru aramis. Adam da iyilesmesine işaret o dedi. Oyle iste.
1
3 Yorumla
Soran
+1 yıl
Şimdi kanlycak mu bu bir de öff. Ben sağlık ocağına gitmedi ıslan soğuk mendil koydum sonra sprey bir ilaç aldım sürdüm 5-6 saate geçti acısı
Valla kaynakçıydı kireç suyu ile melhem yapıyor hastanede yananlara bile yapmıştı geçiyor erkek bir kuzenin adresini ver rica ederim yapar gönderirim sevap alalım
Rica ederim geçmiş olsun orda bulamazsın kireç felan bide 7 kere süzüyor 7. ci suyu ile yapıyordu babanlara sor gene bulursa anlatim bu şaka degil iz felan kalmıyor hiç
Çok geçmiş olsun rabbim acil şifalar versin. Aloe vera bulabilirseniz o yanığa birebir anında etki ediyor ve düzenli olarak kullanırsanız geçirir. Bunun dışında fito krem var o da çok etkili.
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Çok geçmiş olsun ciddi bir yanık değil şükret bir haftaya düzelir inşallah.
aynen dün zaten zatürre olucaktım soğuk ıslak mendil her yer açık buz gibi balkonun önünde üzerine klimayı açmıştım soğusun diye öyle bile 4-5 saate geçti