Merhaba arkadaslar, cidden ne yasadigimi kendim anlamiyorum -_- ve internette arastirdikca sebebini bulamadikca deli oluyorum.
Konusmakta zorluk cekiyorum ama oyle bildiginiz gibi dilim donmuyo veya kelimeleri bulamiyorum veya kekeliyorum durumu degil. Sanki boyle konusurken bir sey beni engelliyor burnumdan konusma ihtiyacinda bulunuyorum ve icimden hayir devam konusucam dedikce beynimin sol tarafi devamli karincalaniyor.
AMA simdii burda tuhaf olan durum su ki; disari ciktigimda okula gittigimde veya yabanci biriyle konustugumda bu durum olmuyor ve gayet rahat konusabiliyorum hemde uzun sure. DIyelim okula gittim ve okulda gayet guzel konustum ettim sinifta arkadaslarla ogretmenle falan ama daha sonrasinda mesela arabama bindigimde bir bakiyorum KONUSAMIYORUM? eve geldigimdede ayni sekilde.
Bu durum psikolojik mi degil mi anlayamadim, psikolojiksede bu ne boyle cidden inanilmaz zorlaniyorum konusmada ve beynim uyusuyor.
Artik fobi olmaya basladi annem yanima gelince ay beni konusturmasin ne olur sekline giriyorum ama disarda baskalariyla olmuyor bu? Nedir bu harbiden anlamis degilim ben.
Konusmakta zorluk cekiyorum ama oyle bildiginiz gibi dilim donmuyo veya kelimeleri bulamiyorum veya kekeliyorum durumu degil. Sanki boyle konusurken bir sey beni engelliyor burnumdan konusma ihtiyacinda bulunuyorum ve icimden hayir devam konusucam dedikce beynimin sol tarafi devamli karincalaniyor.
AMA simdii burda tuhaf olan durum su ki; disari ciktigimda okula gittigimde veya yabanci biriyle konustugumda bu durum olmuyor ve gayet rahat konusabiliyorum hemde uzun sure. DIyelim okula gittim ve okulda gayet guzel konustum ettim sinifta arkadaslarla ogretmenle falan ama daha sonrasinda mesela arabama bindigimde bir bakiyorum KONUSAMIYORUM? eve geldigimdede ayni sekilde.
Bu durum psikolojik mi degil mi anlayamadim, psikolojiksede bu ne boyle cidden inanilmaz zorlaniyorum konusmada ve beynim uyusuyor.
Artik fobi olmaya basladi annem yanima gelince ay beni konusturmasin ne olur sekline giriyorum ama disarda baskalariyla olmuyor bu? Nedir bu harbiden anlamis degilim ben.
Güncellemeler
+1 yıl
Kimse yardimdi olamiyor muuu
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Merhaba KScan;
-Kişi; arkadaş ortamı, sınıf ortamı, aile ortamı ya da iş ortamı gibi başkaları tarafından değerlendirilebilecek ortamlardan kaçıyorsa ya da girmemeyi tercih ediyorsa;
-Kalabalık ortamlarda kaygı, korku ve utanç gibi duygular yaşıyorsa;
-Yaşanan bu duygular toplumsal ve kültürel bağlamda normalin üstünde karşılanıyorsa;
-Kaygı ve korkular, 6 ay gibi bir süreden daha uzun bir zaman diliminde ise;
-Yaşanan bu durumun önüne geçmek için alkol ve madde kullanıyorsa;
- Başka bir fiziksel ya da ruhsal hastalıkla bağlantılı olarak bu durum ve duygular yaşanıyorsa;
-Yaşanan bu durum kişinin gündelik işlerini yapmasına engel oluyorsa;
Kişide sosyal fobi olduğunu ya da sosyal fobiye yatkınlığı olduğunu söyleyebiliriz.
Sosyal Fobi, tabi ki aşılabilen bir sorundur. Sadece bu süreçte bakış açısı bizim için son derece önemlidir. Çoğu insan ''Kaygılarımdan kurtulmak istiyorum.'' ''Kaygılarım ne zaman geçecek?'' ''Kaygılarım sürekli devam ediyor.'' gibi düşünceler taşıyor ama ne yazık ki bu düşünceler pek gerçekçi değil.
Hayat içerisinde mutluluk, üzüntü, korku, iğrenme gibi duygular varsa ve bu duygular bir süre sonra biten türden değilse kaygı için böyle bir beklentiye girmek mantıklı mı? Bu süreçte kaygıdan kurtulmak yerine kaygıyı nasıl kontrol edebilirim noktasına odaklanmak gerekir.
Kişi, kaygı yaratacağı durumun üzerine gitmektense ondan kaçtığı için aslında kaygının nasıl ortaya çıktığını ya da nasıl kontrol edeceğini bilemez. Tam da bu sebepten kaygının üzerine gitmesi hem sorunu tanıması ve tanımlaması noktasında hem de duyarsızlaşması noktasında iyi bir mesafe katetmesine yardımcı olacaktır.
En kısa sürede çözüme ulaşman dileğiyle. :)