Ayakta mı duş alırsınız yoksa oturarak mı? Ayakta ya da oturarak banyo yapmak zararlı mı? Çok eski bir kitapta ayakta duş almanın zararlı olduğunu ve bunun bir Çin işkencesine benzediğini okumuştum. Oturarak banyo yapmak zararları ve ayakta banyo yapmanın zararları nelerdir?oturarak mı ayakta mı banyo yapılır?
Ayakta mı banyo yaparsınız yoksa oturarak mı? Ayakta duş almak zararlı mı?
Selam :) Oturarak mı ayakta mı duş alınır? sorusu benim de merak ettiğim bir soruydu. Çünkü kulaktan dolma bilgiler ile ikisinin de zararları olabileceğini biliyordum. Ama net bir ilgiye sahip değildim. Bununla ilgili ufak bir araştırma yaptıktan sonra güzel bilgiler edindim. Sizlerle de paylaşmak istiyorum.
Oturarak banyo yapmak zararları nelerdir?
oturarak banyo yapmak
Ben kış aylarında oturarak, yaz aylarında ise ayakta duş yapmayı tercih edenlerdenim. Hem ayakta hem oturarak banyo yapmanın zararları bu yüzden benim için çok önemli. Edindiğim bilgilere göre oturarak banyo yapmak gerekli tedbirler alındığı sürece zararlı değil. Oturduğunuz yer sterilse, daha önce duş alan kişi banyoyu temiz bıraktıysa problem yok. Üzerimizde herhangi bir kıyafet olmadan oturduğumuz için özel bölgelerimizin mikrop kapma ihtimali çok yüksek. Özellikle kadınlar çok kolay mikrop kaparlar. Bu yüzden oturduğumuzun yerin temiz olduğundan emin değilsek oturarak banyo yapmamalıyız. Doktorlar özellikle hamile kadınlar için oturarak duş almayı sakıncalı bulurlar ve ayakta duş almayı önerirler. Çünkü doğum yolunda yaşanacak bir enfeksiyon büyük sorunlara sebep olabilir. Riske atmamakta fayda var. Ayrıca oturduğumuz sırada yer çekiminin etkisi ile kan dolaşımı yavaşladığı için oturarak banyo yapmak tavsiye edilmez. Bunlara rağmen ayakta duş almayı tercih ediyorsanız önce oturacağınız yeri dezenfekte etmelisiniz.
Ayakta banyo yapmanın zararları nelerdir?
ayakta banyo yapmanın zararları
Ayakta duş almanın herhangi bir zararı olduğunu söylemeyen. Hatta işi daha pratik bir hale getiriyor ve enfeksiyon kapma riskini sıfıra indiriyor diyebilirim. Banyoda kese yaptığınız sırada ayağını koymak için bir tabure kullanabilirsiniz. Ancak oturmanız şart değil. İçiniz rahat bir şekilde ayakta duş alabilirsiniz. Ayakta duş almak daha eğlenceli oluyor bence. Özellikle yaz aylarında daha ferah oluyor.
Her türlüsü mesela yorgun olduğum da banyo ya uzanıyorum, suyu acıyorum böyle tümm viskiyeyi ayarlıyorum yağmur yağıyor gibi harika bir rahatlama oluyor
3
0 Yorumla
Gizli Üye
(36-45)
+1 yıl
Duskabinde ayakta alıyorum. Niye zararlımiymiş ki. Benimde bildiğim kadınlar için oturarak duş almak iyi olmadığını duymuştum