Kadınların Erkeklerden Daha Fazla Üşümesinin Nedenleri

Kadın ve erkek fizyolojisinin arasında çok büyük farklar vardır. Bazı konularda bayanlar daha şanslı, bazı konularda ise erkekler. Örneğin istatistiklere göre kadınlar erkeklerden daha çok yaşar. Bu kadınların bir avantajıdır. Erkekler ise kadınlardan daha az üşür. Bu da erkeklerin bir avantajıdır.

Üşümek, vücudumuzun verdiği bir reflekstir. Biz kadınların en çok şikayetçi olduğumuz şeylerden birisi ellerimizin ve ayaklarımızın üşümesidir. Bunun nedenlerine bir bakalım.

Kas oranı erkeklerde daha fazladır

Kadınların Erkeklerden Daha Fazla Üşümesinin Nedenleri

Vücudumuzu kaslarımız ısıtır. Erkeklerin vücudunda kas oluşma oranının daha yüksek olması nedeni ile bir kas çalıştığında enerjinin 1/3'ü iş yapar geri kalanı ise ısıyı oluşturur.

Kas oranı ne kadar yüksek olursa kişi soğuğa o kadar dayanıklı olur. Erkeklerin vücut ağırlığına göre kas oranı %40'tır. Kadınların ise %20'dir. Bu nedenle erkeklerin yaydığı ısı daha fazladır.

Yüzey alanı büyük olanın ısı kaybı fazla olur

Kadınların Erkeklerden Daha Fazla Üşümesinin Nedenleri

İkinci neden ise yüzey alanıdır. Aynı boy ve kiloda olan erkek ve kadının yüzey alanlarına bakıldığında kadının yüzey alanı daha büyüktür. Yüzey alanı büyüdükçe ısı kaybı da çoğalır. Bu yüzden erkekler daha avantajlıdır.

#Gloster_

Kadınların Erkeklerden Daha Fazla Üşümesinin Nedenleri
Cevapla