Biz ve Dişlerimiz

Bugün sizlerle dişlerimizin ne kadar önemli olduğundan bahsedeceğim.


Biz ve Dişlerimiz


Dişlerimiz bizim herşeyimizdir. Makyaja, yüzümüze giyimimize özen gösterdiğimiz kadar, dişlere de özen göstermemiz gerekmektedir.


Diş suyu, diş macunları, diş fırçaları, diş ipleri boşuna yok.



Yediğimiz küçük bir lokmada bile dişlerimizde hemen bakteri oluşmaktadır. Bu bakteriler gün geçtikçe daha da çoğalacarak, ilk etap da dişlerde sararmalar oluşacak.


Hele ki sigara, çay ve kahve çok tüketiyorsak, sararma işlevi daha da hızlanacak. Bu yüzde akşam uyumadan önce muhakkak ağız ve dış bakımı yapmamız gerekmektedir.




Kürdan kesinlikle kullanmamak gerekiyor, dişlere yapısal olarak zarar vermektedir.


Bir şey daha sakin iğne tarzı şeyleri ağzınıza sokmayın, dış çürümesine sebep vermektedir.


Bunların yerine diş ipi kullanabilirsiniz.


Yukardaki şemada da görmüş olduğunuz gibi.


Dişlerin günde en az 2 kez fırçalanması gerek, bizler o kadar tembeliz ki,


aslında günde 3 kez fırçalanması gereken dişi günde en az 2 ye indiriyorlar.




Küçük bir sancınız bile olsa hemen doktora gidin, ne kadar doktoru ihmal ederseniz, diş kaybınız da o kadar yüksek olmaktadır.


Diyelim ki diş sancısından dolayı doktora gittiniz, doktor dişinizin çekilmesi gerektiğini söylüyor. Sakin kabul etmeyin kanal tedavisi olun.


Çünkü bazen kurtarılması gereken dişleri de bazı doktorlar çekebiliyor.


Dişlerinizdeki çürüklerin tüm vücudumuza etkisi olabiliyor.




İnsanların içinde sapsarı dişlerle gülümsemek; bay olsun, bayan olsun gerçekten çok itici gelmektedir. Bir de düşünsenize sevgilinizin yanınızda ağzınız kokuyor. Ağız kokusunun büyük nedenlerden biri de dış çürüğüdür. Hem kendi sağlığımız için hem de çevremize olan saygımız için lütfen üşenmeyelim günde iki kez dişlerimizi fırçalayalım.


Biz ve Dişlerimiz
Cevapla