Tesadüfen geldiğim eski bir paylaşımda yaptığım yorumu burayada kopyalayayım... -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Uzun saç türk töresidir, Oğuz boyları ve selçukludan bu yana özellikle Türk hükümdarları dahil, tarih boyunca Türk'lüğün simgesi olarak görülmüştür. TÜRKLER GELİYOR sözünün içerisinde de barınır, bilmeyenler için tarif amaçlı kullanılan bir durumu var. Zamanında Türkleri tarif edebilmek için Omuzlarına kadar aslan yelesi gibi dökülen uzun saçlı erkekler görürseniz bilin ki onlar TÜRK'tür, denirdi. Türk'ler bu şekilde tanınıdı. Son zamanlarda moda olarak görülen ve avrupadan akım şeklinde geldiği sanılan " MAN BUN " aslında yalnızca TÜRK hükümdarların başlarına taçlarını takmak için yaptıkları bir topuz biçimidir ve asıl ismi HÜNKAR TOPUZUDUR. Uzun saç Türk tarihi boyunca erkekliğin bi güç ve ihtiişam simgesi olarak görülmüştür aslında. Kanuni sultan süleyman döneminde yeniçeri ocağı ve orduda yaşanan bitlenme sebebi ile RUS ordusunun uygulaması BAZ alınmak zorunda kalınarak, önce askerin ve sonrada yeniçerilerin saçları kısaltılmış, erkeklik simgesi olarak görüldüğü için yeniden uzatılması ve bitlenmenin peydah olunmasının önüne geçmek amacı ilede uzatılması o dönemde bir süre yasaklanmıştır. Bunun yanında küpe takma geleneğide erkeklerde Oğuz boylarından gelir. Türkler yalnızca bir ailedeki tek erkek çocuğuna askere gönderilirken küpe takarlar ve bu şekilde savaşlarda soyunun tek varisi olduğu anlaşılarak sakınılması ve komutanları ile silah arkadaşlarının fark ederek korumaları için bir simge olarak kullanılırdı. Halen günümüzde bu 1000 yıllık törenin devamı olarak bir evin tek erkek çocuğuysanız genellikle seferberlik kağıdınız olmaz örneğin. Peygamberlerimizin neredeyse hepsini saçı uzundur. Büyük peygamberlerin arasında kısa saçlısı neredeyse hiç yoktur. Kısa saç esasen tarih boyunca hristiyan rahiplerinin dışında tercih edilen bir kesim olmamıştır. Tarih dersinde ders ile ilgilenmek önemli elbette :)))) Bunun dışında yakışana yakışıyor her insanın tipine ve fiziğine göre uygun bir saç kesim şekli oluyor.
Bu soru çok taraflı bir soru bence bunu tam anlamı ile değerlendirenler kadına benzemeyin, erkek saç uzatmaz gibi şeyler söylüyor ancak burada bir durum var resimdeki gibi saçı olan tanıdıklarım oldu ama çok nadir bu boydaki saç ile geziyorlar yani özetlemek gerekirse aynı resimlerin altına kadın saçlarını ve saç uzatan erkeklerin büyük çoğunluğunun enseye kadar gelen dalgalı saçları veya topuz yaptığı saçları ekleyin o zaman kadına benzeyen bir saç ve yüz modelimiz var mı tartışalım ama böyle çok gereksiz 😂
Uzun saçlı olma yolunda ilerlediğim için tabi ki uzun saç erkeklere çok yakışıyor diyeceğim.😂 Ayrıca saçını kısa kestiren kadınlar da var biz de onları erkeklere benzetiyoruz. Artık bu tabularımızı yıkmamız gerek. Kadınlar uzun saçlı veya erkekler kısa saçlı olmak zorunda değiller. Kişi kendine yakıştırıyorsa, ona yakışıyordur. Ayrıca önümüzdeki ay küpe takmayı da düşünüyorum ve bu durumların benden başkasını ilgilendirebileceğini hiç zannetmiyorum. Bu kadar. Sinirlendirmeyin la adamı🤓
Gayet normal karşılıyorum. İsteyen istediği uzunlukta saçlara sahip olabilir. Önemli olan yakışıp, yakışmadığıdır. Bir erkek kendisini nasıl görmek istiyorsa ve gerçekten hoş duruyorsa, farklı bir tarz bana göre hoş bir kadın saçlarını kısa kestirmesi çok normal ise, bir erkeğinde saçlarını uzatması bir o kadar da çok normaldir..
Cem Karaca, Barış Manço, Erkin Koray... Hepsine de çok yakışıyordu bu adamlar 20. yyda çok popülerdi şimdi 21. yydayız hala erkek saç uzatmalı mı kadın kısa saçlı olabilir mi vs diyor insanlar az gelişin ne olur ya... Biraz farklı şeylere kafa yorun ne bileyim tarihle ilgilenin şiir falan ezberleyin iki üç makale okuyun bi salın insanların saçını sakalını kılını.
Herkesin kendi tercihidir tabii ki uzun ya da kısa oluşu. Ama ben uzun saçı hiçbir erkeğe yakıştırmıyorum, gözümdeki tüm çekiciliklerini kaybediyorlar. Örneğin Can Yaman. Saçlarını kestirdikten sonra vav yakışıklı gelmese de daha tatlı, görülebilir oldu.
Toplamda 3 sene saçımı uzatmıştım, gayette seviyordum. Ama sıkıldım kestirdim, bence kızların kısa saç kestirmesi kadar normal. Toplumsal algınızdan & ezberleşmiş sürü psikolojisi kalıplarınızdan çıkın lütfen -_-
İnsanların dış görünüşüne karışmayı bıraksak daha iyi olacak. Bırakın insanlar istediğini giysin istediğini taksın saçını uzatsın. Uzatsa kız gibi kazıtsa kel aynak. İnsanlar sizin göz zevkinize göre yaşamak zorunda değil. Beğenmek zorunda değilsiniz, gereksiz eleştiri yapmayın
Bu tamamen tercih meselesi çok normal bir durum. Benim saçım olsa, bazı tepkiler almıyacağımı bilseydim, ara sıra uzatırdım. Benim daha ziyade normal görmediğim, erkeklerin dar pantolon (vücut hatlarını gösteren) giymeleri... (Ben normal görmesemde saygı gösteririm, neticede tercih...)
sarışınım 4 yıldır uzatıyorum sadece bir kere uçlarından aldirdim saçlarım göğüs altıma kadar geliyor saç tellerim ince ve bukle bukle kuaförlerden dahi teklif alıyorum ben memnunum cevremdekiler de cok yakıştırıyor yaşlılar ya da yobazlar harici saçıma laf atan duymadım gerçi atanlar da s*kimde değil. d
Benim saçlarım uzun genelde arkadan bağlarım. Yanlış kesim sonuçu yıllarca uzattığım saçlarımı kazıtmak zorunda kaldım. Şimdi saçlarım gürleşsin diye hafta da bir kazıtıyorum. şu an 3. Haftasındayım. Bu ekim ayı kazıtmakla geçecek. Yine uzatmayı düşünüyorum.
Saç derisini besliycen kafada saç hücresi yok sen kazıtarak gürkeştirme hayalindesin awk olmayan saç hücresinin üstünden istersen on jilet geç yok hacım yok ne saç gürleştirmesi
Tekrar uzatıyorsanız dediğiniz gibi önce hatalı kesim olmaması için doğru bir kuaför bulmasınız ardından keratin bakımlar uygulayın ve en az 6 7 ay hiç kesim yaptırmayın saçınızın herhangi bir yerini
Ben bi saç modeli istemiştim. Berber o mesafeyi daha dar yaptı. İş yerinde biton laf oldu. Bende kazıttım hepsi bu. Kazıtmışken de bikaç defa yapayım dedim
Evet, alıştım bence çok güzel bir tarzları oluyor kendilerine has çokta yakışıyor bayılıyorum. Bunu söyleyen kızlar veya erkekler tam bir geri kafalıdır. Ayrıca kimseyi dış görünüşüyle yargılayamassın. Sen bunu normal bulmuyorsan ben senden uzaklaşırım asıl.
karşılayamıyorum, ama ne yalan söyleyeyim bazısına çok yakışıyor. Bakıp bazen saçlarına ne kullanıyor diye sorsam mı diye düşünüyorum. Çünkü parlıyorlar. Benim saçlarım hariç herkesin saçı parlıyor zaten.
Benim saçım hariç herkesin saçı parlıyor diye yazmışsın bide ne sürdüklerini soracağını söylemişsin bu durumda sende saçına bişey sürüyosun sonucu çıkıyor bende onu sordum ne yazdığından bile haberin yok
@SIRIUS__ güzel kardeşim muhabbeti özetlemek yerine sorduğun sorunun nekadar fuzuli olduğunu fark etmeni dilerdim ama sen üsteliyorsun. Bende kinayeli bi şekilde saça ne sürülebilir, şampuan, saç kremi, besleyici yağlardan başka tarzında bir cevap verdim ama onuda sen anlamadın. Anlaşamıyoruz, ayrılalım.
Ben asla beğenmiyorum hatta nefret ediyorum diyebilirim. Kim ne isterse onu yapar elbette ama bana çok itici geliyor. Ben kısa saç hayranıyım. Bir erkeğin saçı ne kadar kısa olursa o kadar çekicidir bence. (Bazılarına yakışmıyor sadece)
Abi niye benden uzak dursun diyolar yani herkesin saçına başına da karışmazsın herkesin kendi özgür hür iradesi demekki kendine yakıştırmış uzatmış ne var bunda saygı duymak lazım saygı bazı insanlar saygından yoksun kızlar uzatıyorsa erkeklerde uzatır uzun saç sadece kızlara adanmış bi özellik değil anlayın artık şunu
Yüz tipine göre değişiyor. Mesela uzun ve ince yüz yapısına sahip olan erkekler de uzun saç sırıtmıyor... Nasıl kısa saçlı kadınlar varsa uzun saçlı erkekler de vardır. Yakışına yakışıyor ve anormal bulmuyorum.
Atalarımızda saçlarını uzatıyorlardı hem bu yüzden hemde insanların tercihlerine saygı duyan biri olarak bir şey diyemem. Ama şahsen kendime yakıştıramıyorum çünkü kendi stilime uygun değil.
Bana uzaklar ben sevmiyorum uzun saclı erkekleri begenmiyorum ama uzun sacli erkekleri begenen kizlar var zevler ve renkler tartişilmazmiş her kesin kendi kritrleri var
Bence güzel bişey Saçı bile cinsiyetşeştiriyoruz küpe gibi zamanla bunu da aşıcağımızı ümit ediyorum İnsanın kendine bakım yapması (bi erkeğin) Bile "karı" mısın sen gibi karşılanıyo grl gelelim bunu diyen sadece sabahları yüzünü yıkıyo ama bu dediğim didemek değildir ki kısa saçlı erkek bakımsızdır hayır demek istediğim ap ayrı biley aylamak isteyenin anladığını düşünüyorum Not: askerden sonra uzatmasını tavsiye ederim anlarsın ya ✂️✂️
Nasıl mutlu oluyorlarsa öyle yapsınlar ama bence saçı uzatıp toplayınca çok güzel duruyor açık maalesef pek gözüme hoş gelmiyor ama dileyen dileği gibi yapsın
Her şeyi anlarım arkadan gormediginiz zaman bizi kadın falan saniyorsunuz ama be kardeşim boy 1 90 kalıp desen var sakal var hiç kadın durmuyorum kadın mışım gibi seslenen var
benimde saçım kıvırcık uzun bazen bağlıyorm bazen bağlamıyorum. kızlar genelde kıvırcık saçı veriyor zaten. uzatabilirsin normaldir. sıfır numara yapmışlığımda oldu subay traşıylada gezdim kafama göre
Ay yok ben sevmem ya öyle uzun saç hatta tam aksine baya kısa severim subay tatlı denen traş modeli tarzında hatta 3 numara bile olabilir. Ama uzun hayır 👍🏻
Selam. Ben açıkçası uzun saçı her erkeğe yakıştıramıyorum. Tek bir insan var o da Christoph Schneider (Rammstein / Davul). 2008-2009-2010 arası uzattığı saçları muhteşemdir. Her ne kadar kısa saçı sevsem de onda uzun saç çok yakışmıştır. Genel olarak konuya gelirsem; ben pek normal karşılamıyorum ama saygım var tabii ki. Kamon erkekler!
Ben şahsen uzatıyordum. Belli bir toplum baskısı oluyor “sen kız mısın vs...” saç uzatmanın kızlıkla ne alakası var. Her sakalı olanın adam olmadığı gibi her saç uzatan da kız olmuyo
Valla bilmiorum aga çok boş yaptıgı belli puşt diyorki kıza pantolon yakışıyo diyor a... q.. a.. a... q ozaman erkege de uzun saç yakışır sana giren çıkan ne a... q. a.. aa. q.. Tenekesi. Valla evren de tek bu kalsa skmem a.. qq.. a. a. a.. q
Yorumlarından nasıl biri olduğun belli oluyor her bir özelliğini en yakın arkadaşından daha iyi anlatabilirim. Senin gibi biri için haklı çıkıp çıkmamak zerre umrumda olmaz bu yüzden tartışmayacağım
Sana acıyorum arkadaş ortamlarında hep yalnız kalan insanlardan birisin çok belli oluyor. Sonra nasıl biri olduğun aklıma gelince acıma duygusu birden yok oluyor nedense.
Nişanlını da seni de üst üste koyup skeyim sana bakanıda skeyim a.. q... a.. q.. q. Çocuğu. Sktigimin urusbusu a... q.. a. a. ya. Yobaz beynine fışkırttıgım 😀😀😀