Sinirimden çığlık atıyorum resmen. Saçlarımı az açayım dedim. Onu da oksidanla hızlıca hallederim diye düşündüm. Satış elemanı 0.6 yerine 0.9 vermiş ve bende hiç fark etmedim. Saçlarım lastik gibi oldu. Çekince havaya fırlıyor pişmaniye sanki. Ne yapacağım. Nasıl bir bakım uygulamalıyım.
Saçlarımın rengini açmak isterken oksidan ile yaktım. Şimdi nasıl bir bakım uygulamalıyım?
Öncelikle çok geçmiş olsun :( yanan saçlar epey keyif bozuyor. Yaşamış birisi olarak seni çok iyi anlıyorum. Öncelikle bu kararı desteklemen gereken bazı noktalar olacak. Yani saçlarını eski haline getirmen durumunu. Ben açıklayarak anlatacağım şimdi.
Yanmış saçlar eski haline geri dönebilir mi? Saç yanığını da cilt yanığı gibi düşünmek gerek, yanığın dereceleri var yani. Eğer saç açıcısını çok bekletttiysen ve kedi tüyü gibi eline tek tek geldiyse ciddi bir şekilde yanma vardır. Saç açıcısı zaten normalde de saç tellerini yaktığı için açılıyor renkleri. Yani eğer dökülme varsa ciddi yanık olmuştur. Peki hiç çözümü yok mu? Var elber fakat çoğu kız psikolojik olarak bu durumu kabul de etmiyor istemiyorlarda. Yapman gereken adımları ben yine de hizalayacağım.
Saçların büyük bir kısmından kurtul.
Tamamını bile açtıysan en azından az bir ksımla uğraşmak için büyük kısımdan kurtulman gerekiyor. Eğer altlarını açtıysan sorun değil kes gitsin. Ama daha az yıpranmış saçlarla uğraşman için omuz hizası yeterlidir.
Kısa süreliğine mahsus keratin bakımı ihtiyacını gider.
İmkân varsa kuaförde, yoksa kendin yapmalısın. Keratin saç tellerini besleyen bir proteindir. Çoğu güzellik uzmanı öneriyor. Günümüzde keratin içeren şampuan ve saç kremleri var. Bu bakımı kısıtlı süreliğine yapman gerekiyor, çünkü kimyasalı bir an önce bırakmak daha iyi olur.
Saçlarını onarmak ve beslemek adına saç bakım yağı kullan!
En güçlü yağlardan birini örnek vermek gerekirse o da çörekotu yağıdır. Çörekotu yağı saçları hem gürleştirir, hem dökülmeleri engeller hem de saç tellerini güçlendirir. Çörekotu yağının diğer yağlardan farkı etkisini hızlı bir şekilde göstermesidir. Öneririm.
Birkaç ay keratin bakımı yaptıktan sonra kimyasalı tamamen bırak ve bebek şampuanları kullanmaya başla. Saç kremi çok gerekli görmüyorsan kullanma lütfen. Bu süreçte fön çekmek, ısıyla temasa asla başvurma. Düzenli ve nazik bakım sonrası 2 ayda kendine gelirler. Biraz da moralini yüksek tut olur mu.😊🐥💛
Seneler önce bu durumu bende yaşadım. Öncelikle çok geçmiş olsun. Saçlarının hepsi yanmamış olabilir. Uçlar daha fazla yanıyor. Bence hemen gidip öncelikle saçlarını kestirmelisin. Çünkü diğer türlü daha zarar vermeye devam ediyor. Ardından da saçlarına keratin yağları uygulamaya başlamalısın. Saçlarını çok sıcak suyla yıkamamalısın. Ben bir sürü yağ kullandım ve saçlarım 3 sene sonra kendi canlı haline kavuştu ve uzadı. Umarım seninki benim saçlarım kadar kötü olmamıştır ve daha hızlı çözüme kavuşursun <3
Önce uçlarından kes sonra bitkisel yağlar kullan ve ılık suyla yıka başını asla düzelteyim diye farklı boyalar falan sürme ayretten ben evde annemle açıcı yaptık ama baya baya gram yanmadı 😁