Saçlarınızın hızla uzaması için yapmanız gereken en önemli püf noktası belki de saç kesimi konusundaki detaylara azami ölçüde dikkat etmenizdir.
Şöyle bir gerçek var ki saçınızı çok sık keserseniz, uzamasına engel olabilirsiniz. Eğer saçlarınızı seyrek aralıklarla keserseniz saçınızda keçeleşen bir görünüm oluşabilir. Bu nedenle saç kesimini saç tipinize göre ayarlamanız uygun olacaktır. Umarız bu yazı da sizin güzel bir rehber niteliği taşır. 💖
Saç tipine göre saç kestirme aralığı ne olmalı?
Kıvırcık/Bonus Saç

Uzadığında bile farklı gözükmeyen bu saç modeline sahipseniz saçlarınızı sık sık kestirmenize pek gerek yok diyebiliriz. Saçlarınızın uzamasını istiyorsanız şayet 6 ayda bir kestirebilirsiniz. Ancak, saçınızın uzunluğunu ve saç modelini korumak istiyorsanız her 3 ayda bir kısaltabilirsiniz.
Bukleli Saç

Bukleli ya da hafif kıvırcık saçlarınız varsa ve buklelerinizi korumak istiyorsanız her 6 ila 12 haftada bir kestirmeniz doğru olacaktır. Saçlarınız ısıdan zarar gördüyse yahut boya işlemi gördüyse, her boyadığınızda saçınızı kestirmeniz daha iyi olacaktır. Bu, uçlardaki problemin yukarı çıkmasını engelleyecektir.
Düz veya Dalgalı Saç

İnce telli saçların bakımı diğer saçlara nazaran daha zordur diyebiliriz. Bakımlı düz/dalgalı saçlara sahip olmanın püf noktası, saçı çok fazla kesmeden sık sık yeniden şekillendirmektir. Saçınızı kontrol altında tutmak için her 10 haftada veya 3 ayda bir kestirebilirsiniz.
Kalın Telli Saç

Kalın telli saç diğer saçlara göre daha dayanıklıdır bunda uzun süre saç kesimi gerektirmez. Kalın telli saçlarınız varsa, dağılmasını önlemek için 6 ayda bir saçınızı kestirebilirsiniz.
İnce Telli Saç

Daha ince telli saçlar normalde kırılmaya eğilimlidir. Ek olarak, zamanla stilini hızla kaybedebilir. Bu nedenle, saç modelini korumak ve zarar görmesini önlemek için 2 ayda bir kestirmek yeterli olacaktır.
Hasarlı Saçlar

Saçlarınız kırılmaya meyilliyse, ısıyla şekillendiriyorsanız veya düzenli olarak boyuyorsanız, 8 haftada bir (6-12 hafta) bir kestirmek sizin için uygun olacaktır. Sık saç kesimi, kırılmayı ve aşırı kurumayı önlemeye ve doğal nem dengesini korumaya yardımcı olacaktır. Çok sık saçınızı kestirmeye gerek yok. Bazen sadece kırık aldırmak da işinizi görebilir.
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
8Cevap
Mükemmel bir yazı olmuş, elinize sağlık.
Teşekkür ederim canım
Şimdi benim saçım önceden çok geç uzanıyodu ve çok fazla dökülüyordu sonra ben dermatologa gittim oda bana B6 B12 ve her hangi bi antibyotiği (hepsi ampul olacak ve hepsinden 7 tane) 2 gün aralıkla banyodan 2 saat önce saç diplerime masajla uygulamamı önerdi yaptım yapıyorum mükemmel bişey. Saçlarım kırılmıyor yıpranmıyor dökülmüyör. Mükemmel ha bode ben saç sirkesi serum saç yağı falanda kullanıyorum
Çok faydalı oldu bu yazdığın, teşekkür ederim paylaştığın için ❤️
Rica ederim
çok iyi bir öenri rehberi olmuş eline sağlık gerçekten bende sık sık kesilmesini doğru bulmuyorum sanki saç küsüyo ve uzamıyo sonra
Kesinlikle
Saçlarımla bir dönem o kadar uğraştım ki düzelsin diye şimdi sadece dökülüyor
Maalesef öyle oluyor :(
Çok bakmak da yaramıyor. Saç yapısı da güçlü olmalı doğuştan
Kuaföre ne zaman gitsem saçlarınıza ne yaptınız sürekli fön mü çektiniz düzleştirdiniz mı diyorlar ama ben yıpranmasın diye bişiy yapmıyorum 😀😀
Yıpranınca zaten düzelmesi 2 3 yıl alıyor :(
Yorumlar nerde 😀
Aynen öyle bende bekliyorum düzelsin diye az önce yorumlar kayboldu 😀
Yorumlar mı kayboldu 🙄 dikkat etmemiştim
Belki bende öyle göründü ya bilmiyorum 🙂
Olabilir ben de soru ve bencelerime gelen beğenileri göremiyorum. Sistemsel sorunlar var sanıyorum.
Olabilir prenses💐
Emeğinize sağlık iyi paylaşım olmuş
Teşekkür ederim
2 ayda bir saçlarımı keserim
Erkek için ideal
Aynen bence de ideal olan bu 😊
Ayda 2 kere kestiriyorum
Çok fazla
İnce olduğu için hep kestik
En güzeli
saçlarım çabuk uzuyor
hımm anladım :D
ne yazıkki subay traşa devam
saç bakımı çok şart