Hepimiz dönem dönem saç sorunları yaşıyoruz. Kimi zaman dökülüyor, kimi zaman cansızlaşıyor ya da kırılıyor. Cansızlık ve sönüklük, dökülme ve de kırıklar için 3 ayrı yöntemi denedim. Size de tecrübelerimi aktarmak istiyorum :)
1- Saçlarımızla ilgili yaşadığımız en büyük sorunların başında dökülme geliyor. Tam iki hafta boyunca bu yöntemi düzenli uygulayın!

Bunu ben eczacı bir arkadaşımdan duymuştum ancak deneme fırsatım olmamıştı. Uygulama şu şekilde: İki hafta boyunca her gece, bir diş sarımsağı iki ya da üç parçaya bölerek yutuyoruz. Direkt hap gibi yuttuğunuz için asla tadını almıyorsunuz ve koku yapmıyor. Mevsimsel olarak saçlarımın elime avuç avuç geldiği bir dönemde tam dördüncü gecemden sonra saç dökülmem ciddi oranda azaldı.
2- Sönük ve cansız saçlar için çözüm yine doğada. Zeytinyağı ve yumurta kürünü denemeye çekiniyorsanız, tüm sorularınızı yanıtlayabilirim.

Zeytinyağı ve yumurta kürü aslında çok bilindik bir saç bakım kürü ama daha önce denemeyenler, deneme konusunda çok endişeli çünkü saçlarımıza yağ sürüyoruz :) Saçtan çıkmadığı, koktuğu, etrafı çok batırdığı konusunda olumsuz deneyimler var.
Öncelikle nasıl yapıyoruz anlatayım bilmeyenler için: Bir yumurtayı, 8-10 yemek kaşığı zeytinyağının içine kırıyoruz. Birkaç damla da evde bulunuyorsa bademyağı dökebilirizsiniz. Sonra çatal yardımıyla çırpıyoruz ki kıvamı hem koyuluyor hem de özleri birbirine geçiyor. Daha sonra saçımıza sürerek en az 1 saat olacak şekilde bekletiyoruz. Diplere sürmekten çekinmeyin. Üzerinize kullanmadığınız bir tişört giyin, bekleme süresi bitince başınızı öne eğerek ılık su ile akıtın yağı.
Şampuan olarak da destek kuvvet kullanırsanız güzel olur. Ben Detox Ferahlığı serisi kullanıyorum ki hacim konusunda yaptığım küre destek olsun. İçeriğinde yeşil çay ve limon var.
3- Kırıklar için artık çok bilinen ama yanlış uygulanan bir yöntemi denedim: Hindistan Cevizi Yağı

Hindistan cevizi çok yoğun kıvamlı, organik bir yağ. Yani kozmetik mağazalarında rahatlıkla bulabiliyorsunuz. Saç kırıkları ve sertleşmiş saç uçları için şifa gibi bir yöntem :) Yapılması gereken şey, bu yağı edindikten sonra biraz kıvam yumuşatmak. Bunun için küçük bir kaseye kullanacağınız kadar yağı alıp, daha büyük bir kasede kaynamış suyun içine oturtabilirsiniz. Isıyı gören yağ vazelin kıvamından sürülebilir kıvama geçecek.
Saçlara sürüp en az 1 saat beklettikten sonra da yıkama aşaması var. Burada da püf nokta, çok kullanmadığımız bir şampuanımız varsa onu avucumuza dolu dolu alıp kuru saça uygulamak. Bayağı çok şampuanla yapıyoruz ki bu koyu kıvamlı yağ kolayca saçtan aksın. Sonrasında zaten durulama ve normal şampuanlama işlemine geçebilirsiniz. Ve bunu haftada bir tekrarlarsanız süper yumuşak saç uçlarınız oluyor :)
Siz de bildiğiniz yöntemleri paylaşırsanız sevinirim.
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar