Ya dinler gerçekse diye korkuyorum ama hiçbirinde de huzurlu hissetmiyorum
3 ay
Pastur ruleti var. M. ö bir kral bütün bilginleri toplar. Öldükten sonra dirilecek miyiz diye sorar hepsi hayır der pastur adlı biri; kralım bilginler yanılıyor der. Farzedelim dirilmeyeceğiz dinlerin öğretileri merhamet iyilik ve yardımlaşma üzerine bunları yapmanın bize zararı yok hatta dünyamızı cennete çevirir bu istekler. ama dinler haklıysa bu bilginlerle birlikte sizi çok zor zamanlar bekler dirilince
Ateistleri anlarım hadi kibirden vs. den ya da anlama kapasiteleri den tanrıyı inkar ederler. Ama deistlerimanlamıyorum. Madem bir yaratıcıya inanıyorsunuz o zaman onyaratıcı her şeyi düzene koyarken insanları başı boş mu bırakacak? Onlara ne yapıp yapmayacaklarını mı söylemeyecek, yaptıkları iyilikleri ödüllendirin kötülükleri cezasız mı bırakacak? Bu kadar mı akılları çalışmıyor deitlerin?
İçindeki korkuyu bu kadar dürüstçe dile getirmen çok kıymetli 💛 İnsan bazen aklı başka kalbi başka yere savrulur. Bilmediğin ihtimaller üzerinden kaygı üretmek zihni yorar, aç susuz kalmış beden gibi huzursuz eder ☕🍵 Sen önce kalbini sakinleştir. Korkudan değil sevgiden beslenen bir inanç ya da düşünce insanı rahatlatır 🫶 Kendine şunu sor, ben iyi bir insan olmaya çalışıyor muyum? Merhametliysen vicdanın rahatsa içini ısıtan bir çorba gibi huzur gelir 🍲💚 Zamanla korkunun azaldığını fark edersin 🌿
Cevap
8Cevap
Kurani Kerimde samimi olarak doğruyu arayan ve dua edenin doğru yolu bulabileceği anlatılıyor;
Dinler emin ol gerçek ama içindeki vicdan merhamet iyilikseverlik falan çok önemli
Çok iyi bir insanım zaten bir tanrının olduğuna da inanıyorum yani ama sırf Müslüman değilim diye cehenneme gider miyim bundan korkuyorum
Lütfen islama yönelin
Ama huzur bulamıyorum
Ama en doğru ve tek din Allahu Teala katinda bu din Hz Muhammede SAV Kurani Kelamini cebrail AS vasitasiyla gönderen de odur
Arastirin biraz düşünün ilim oldukca olur
Gerçek var cennet ve cehennem
Cehenneme giderim diye korkuyorum
Kork yani var çünkü
Ama Müslüman da olamıyorum ne yapayım ozaman
Bak bu sana bir işaret araştır kalbini dinle
Agnostiksin, deist değil
Bir tanrı olduğuna inanıyorum
Deistler sadece yaratıcıya inanmıyor muydu
Evet öyle
Kız deistsen niye korkuyosun😃😃 tam netleşmemiş bence düşüncelerin
Hay senin deistlugine, kızım sen nasıl deistsin
Off of
Allah hz muhammed affeder insanllaj
İnşallah ne diyeyim laf yetmez bunlara
Artik bi önemi yol
bencede yen yani
Tamam da nasıl
Gel kucağıma rahatla
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?