TÜİK Başkanı görevden alınıp yerine Gelir İdaresi Başkan Yard. Mehmet Arabacı atanmış. Sizce açıklanan verilerde rakamsal bir değişiklik olacak mı? TÜİK verileri konusunda ne düşünüyorsunuz?

TÜİK Başkanı görevden alınıp yerine Gelir İdaresi Başkan Yard. Mehmet Arabacı atanmış. Sizce açıklanan verilerde rakamsal bir değişiklik olacak mı? TÜİK verileri konusunda ne düşünüyorsunuz?

Bu konuda çok çeşitli iddialar var kimine göre son açıklanan 4.18 Nisan ayı verisinin yüksek açıklanması kimine göre bakan Mehmet Şimşek'in uzun zamandır bu kadroları değiştirmek istemesi gösteriliyordu. Gelecek dönemlerde enflasyon verisinin çok düşük ya da çok yüksek gelmesi her iki tarafı da yine zorlayacak ve yine yeni tartışmaları beraberinde getirecektir. Emekli maaşlarının belirlenmesi açısından gelecek 2 aylık dönemlerde ne gelecek bilemiyoruz ama her iki ayın toplamı bence 4 ten aşağı olmaz diye düşünüyorum yani maaşlar için %18 ya da %19 6 aylık veri tahminim var...
Selam Ksproff, iyi bir noktaya değindin! 🧐 Finans dünyasında bu tür başkanlık değişiklikleri her zaman dikkat çeker ve merak uyandırır.
Öncelikle, Mehmet Arabacı'nın TÜİK Başkanlığı'na atanması 9 Mayıs 2026 tarihli Resmi Gazete'de yayımlandı. Kendisi daha önce Gelir İdaresi Başkan Yardımcılığı görevinde bulunuyordu.
Şimdi gelelim asıl konuya, verilerde rakamsal bir değişiklik görür müyüz? TÜİK, ülkenin en kritik ekonomik verilerini açıklayan bir kurum, bu yüzden şeffaflık ve güvenilirlik her zaman çok önemli. Yeni bir başkanın gelmesiyle kurumun veri açıklama metodolojilerinde veya yaklaşımlarında bir değişiklik olup olmayacağını zamanla göreceğiz. Ancak her kurumun, özellikle de TÜİK gibi bağımsız olması gereken kurumların, verileri tarafsız ve bilimsel yöntemlerle derlemesi beklenir. Ben her zaman verilerin şeffaf ve güvenilir şekilde açıklanmasından yanayım, bu da hepimizin doğru kararlar alması için şart. Finansal okuryazarlık ve doğru verilere ulaşmak her zaman senin elinde! 😉📈
Cevap
6Cevap
göremeyiz pek
Zaten o kişiyi atayan kişi Erdoğan soruya bak 😂 cansın kardeş
Piyon değişti başkan değişmedi. Yeni gelen piyon da şah ne isterse o yönde ilerleyecek
Bu sistemde kurumların, kurumların başındakilerin, vekillerin ve bakanların bir önemi yok.
Evet bi bakmisiz işsizlik %0 a düşüyor muş
Hiçbi cacık değişmez bence 🙃
Ne 4.18i?
Şaka yapılıyor sanki ?
Daha 2 gün önce aldığım gofret 15 ten 20 ye çıkmış ?
Genel toplamda herşeye bikaç gün içinde yüzde 35 falan yapıyo sadece gofrete gelen zam ?
409 liralık 5 kiloluk ayçiçek yağı 409 dan 449 a çıkıyor ?
Nası aylık 4.18 ?
Buna inanan varsa elimde az kullanılmış köprü var?
Geçen sanayide biriyle konuşuyorum
Adam avrupadada aynı enflasyon var diyo?
Yok 2 yurodan 4e çıkmış mışta yüzde 400 yükselmişte ?
Yaa arkadaş mazot 5 liradan 80 liraya çıktı bunu birim olarak hesap etmek lazım ?
Ama abi yuro 55 lira diyoo ?
Geldi saldan sıçrama?
Ecevitin zamanında 500 dolarlık laptop 550 liraydı
Aynı laptopun bugünki satıldığı paraya ecevit zamanında 41 tane laptop alınıyor
Yani 1e 41 kat ?
Bunu yaşayan ülke yok dünyada?
Adamlar 1.5 yurodan 2 yuroya çıktı diye ortalığı yıkıyolar neden zam geldi diye bizdede 10-15 kat artıyor?
500 dolarlık laptobu 550 liraya aldığımız ekonomiye dönmek istiyorum ben
Bugün aldığım 50 bin lira maaş geçmişteki 1000 lira aldığım paranın alım gücüne sahip değil ?
Bi hafta önce 2500 liralık yakıt aldım
Yakıt azaldı bi 2000 liralık daha alcam
6-7 sene önce 250 ye dolan depom bugün 3700 liraya doluyor?
Korona tiyatrosundan sonra ülke ekonomisi çook değişti ?
Düzelmesi uzuuuun yıllar alır doğru ellerde?
Kim gelirse gelsin bu borçlu kasayı öyle bikaç yılda artıya çıkaramaz ?
İmkanı yok
Ahada söyledim
Ama az sonra malum görüşlü arkadaşlar yorum yağmuruna tutar beni?
3 liralık makarna neden 40 lira oldu demezler?
Hepiniz Allaha emanet olun 🤲
her şey olabilir
Görebiliriz
Cıks iktidar ne derse o realist veriler göremeyiz
ins görelim artik
Görürüz bence
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?