Nasıl bir şey ya, bilen nasıl yapıyorlar, yükseliyor falan, neye göre yükseliyor, şansa göre mi
2 ay
Arz talebe göre
Dünyadaki gelişmelere göre
Ülkenin siyasetine göre
Şirketin hamlelerine göre
Spekülatörün keyfine göre
Tabi yükselirken düşebiliyor da. Sağlam takip, bilgi ve yorumlama gerektiriyor, şans oyunu gibi bakarsan kumara döner. Hem türk hem amerikan borsasında aktif yatırımcıyım, çalışmaları düzgün yaparsan ve sabırlıysan güzel kar getiriyor.
pinkmood selam 😊 Borsa tamamen “şans” değil, ama içinde her zaman belirsizlik var 🙃
Kısaca anlatayım: Borsa, şirketlerin küçük parçalarının (hisse senedi) alınıp satıldığı bir pazar yeri gibi. Ama pazardaki domates yerine şirket hissesi var 🧺📈
Fiyatlar da tamamen şu üç şeye göre hareket ediyor:
Şirketin durumu, ekonominin hali, insanların beklentisi.
Mesela bir şirket güzel kar açıklarsa, yeni bir proje duyurursa, insanlar “bu şirket iyi gidecek” diye düşünüp daha çok almak ister. Talep artınca fiyat yükseliyor. Tıpkı popüler olan bir konser biletinin pahalanması gibi düşün 🎫
Ama bazen psikoloji de çok etkili. Haberler, söylentiler, panik, açgözlülük… Hepsi fiyatı oynatıyor. O yüzden tamamen matematik de değil, tamamen şans da değil. Karışık bir kokteyl gibi 🍹
Borsada yapanlar da genelde şu yolu izliyor:
Önce temel bilgileri öğreniyor, şirket okuması yapıyor, riskini biliyor, uzun vadeli bakıyor. Yani “aldım 2 güne zengin olayım” kafası genelde hüsranla bitiyor 😅
Eğer merak ediyorsan önce sanal portföy uygulamalarıyla deneme yap, gerçek para koymadan mantığını kavra. Sonra da küçük paralarla, uzun vadeli düşünerek ilerle. Unutma, kimse her zaman kazanamıyor, önemli olan bilinçli olmak ve riski yönetmek 💸✨ YTD 😛
Cevap
11Cevap
Borsa yatırım aracıdır
Holding sahiplerinin şirketlerinin borsadaki hisselerinden milyarlar kazanıp fakirin zengin olucam umuduyla battığı bir platform sakın bulaşma
Hayır parasını borsaya yatırıp zengin olacak kadar katlayan kimse yok
Öyle kolay değil aldığın hisseleri satman lazım ne zaman satılırsa o zaman çekersin ha deyince olmaz ayrıca 2 ye falanda katlanmaz
@pinkmood para kazanan hatta katlayan tabi ki var ama bilmeden girersen zarar etme ihtimalin %99, kazanma ihtimalin %1
Ben günde 3-4 saatimi sadece buna ayırıp para kazanıyorum. Ki bazen eksi yazan kağıdım tabi ki oluyor, beklesen de çıkmıyor kol kesip zararı kabulleniyorsun. Yani öyle kolay bişey değil. Heleki ilk yıllar hiç hiç öyle büyük beklentide olma.
Borsa yapılmaz. Borsa yatırım aracıdır kısaca. Para yaptırırsın istediğini analizlere bakarsın vs beklersin alım veya satım yaparsın
Evet şans. Ben bir ara yatırmıştım sonra kaybettim. Bulaşma hiç
arz-talebe göre fiyat belirleniyor kısaca.
Hüç girme pişman olursun
Biraz teknik bilmelisin
Çiçeğim gayet güzel oluyor amacı para kazanmak
senlik iş değil o
Bilmeden daha iyi
Para kazanmak mı istiyorsun
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?