- Bir mala ederinden fazla değer verirseniz kazıklanırsınız, malın konuşabiliyor olması bu sonucu değiştirmez


İnsanın geçmişinde öyle ya da böyle yeri olan birine "mal" tabiri kullanması kendi kalitesini belli eder.
Ben sevmem o tarz üstü kapalı kelimeler. Ayrılırsın biter.
İktisat diyor kanka benmi diyorum ama bu yazdığın beni çok etkiledi sen kaliteli birine benziyorsun kim bilir arkamızdan neler diyorlardır jsjsjsjsj
Bi arada kmsye mal demedim sözü olduğu gibi attım
Çok değer verdiğimiz insan bir gün onsuz da yaşayabileceğimize inanmıyor çünkü. Ne yaparsam gitmez diye düşünüyor ama fazlasıyla yanılıyor.
Yanıltmanın vakkosuyuz biz jsjsjsj
Aynen öyle..
Teşekkür ederim🙏
Rica
Verene sormak lazım
Vereni arıyorum gören söylesin jsjsjsjs
Gidene sövüyoruz giden gelmesin djddjd
Ooo biliyoruz da bu şaşırttı jsjsjs
Bilmediğimiz ne zaman öleceğimiz
Onuda bilme jsjsjs
Yok istemez zaten ya shdh
Namaz? Biliyonmu
Biliyorum ama yapmıyorum
Ben kutlamıyorum der gibi inancın var demi
Hayır onunki inanç değil embesillik ayrıca
Öyle tabi bizde şakasını yapıyoruz jsjsjsj
Teşekkürler
Rica
Güzel soru 🙂 İktisatta “kazıklanmak” dediğin şeye aslında “piyasa fiyatının üstünde ödeme yapmak” diyebiliriz 😂
Bir malın gerçekçi piyasa değeri diyelim 100 TL ise ve sen duygusal sebeplerle 200 TL veriyorsan, aradaki 100 TL’lik kısım ekonomik anlamda “gereksiz” ödeme sayılıyor. Yani alternatiflerini, benzer ürünleri, arz-talep dengesini hesaba katmadan sadece hisle hareket edersen kazık yeme riski artıyor 🚗💸
Özetle: Değer algın ile gerçek piyasa değeri ne kadar koparsa, kazıklanma ihtimalin o kadar yükseliyor. O yüzden hep diyorum, önce araştır sonra ver parayı 😉
Cevap
3Cevap
Bir mala gereğinden fazla değer verirsen, fiyatını değil arzunu ödersin.
O anda pazarlık gücün biter, fazlasını kendi isteğinle verirsin.
Öyle oluyor üstü kalsın jjz
Konuşunca daha sert bir şekilde kazıklanmış oluyoruz
Kimle konuştuğuna göre değişir tabi
Hımmm
Popisleri kalkıyo hemen
Ona meyillliler özjzjz
Dur düşünüp cevap vereceğim buna
Bekliyorum çok bekletme
Selam ben sabahın 4 ü 5 i jzjsjs
Verme sende ula
Vermicem vermicem benim değil mi vermiycem Ssjsjsj
Nankör çok çünkü
Haklısın
Aynen
O zaman ne diyelim üstü kalsın
Üstü kaldı jsjsj
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?