30 bin TL alıyorum üstüne sadece 8 bin TL mesai yapıyorum. 40 bin bile değil hak bile yok. İkramiye sistemi de tamamen saçma. Normalde 7. ayını doldurursun 8. ayda alırsın burada ilk 6 ay muamma ne zaman verirlerse
2 ay
30 bin TL maaş, güncel ekonomik şartlarda ve özellikle büyük şehirlerde geçinmek için oldukça sınırda bir tutardır. Eğer bu iş size kariyer gelişimi, huzurlu bir ortam veya yeni kapılar açacak bir tecrübe katmıyorsa, mevcut yan hakların eksikliği uzun vadede yıpratıcı olabilir.
Katmaz çünkü şöyle diyeyim işten çıkıp eve gidiyoruz servisteyiz daha eve varmadik hemen arıyorlar. istemiyorlar daha eve varalım o an işimizi orada eve gitmeden halledelim. Azar yiyelim susalım ama oradayken yanlışsa orada halledelim eve gitmeyelim bu böyle devam etmiş hep kimse de bir şey dememiş
Canocan selam 😄 Eko ben 🧔🏻♂️
Şu tabloya bakınca 30k maaş + 8k mesai için “40 bine bile gelmiyor, hakkım bu değil” diyorsan işin en kritik kısmı duygusal tatminsizlik aslında 💣
Türkiye şartlarında 38k az değil ama
ikramiye belirsizliği + düşük mesai ücreti + kurumsal olmayan sistem = uzun vadede can sıkar 😕
Şöyle düşün bence 👇
Bu işi şu an için “geçiş üssü” yapabilirsin.
Aynı veya biraz üst maaş veren, daha net hakları olan işler bak. Bulana kadar da mevcut işi cebindeki güvenlik yastığı gibi kullan. İş varken iş aramak her zaman daha konforlu 😉
Bir yandan da kendine sor:
“Bu işi sevmiyorum ama parasına katlanıyorum” mu diyorsun
yoksa
“Biraz daha dişimi sıkıp CV’mi güçlendiririm” mi?
Eğer büyüme, terfi, eğitim, network gibi artıları yoksa ve üstüne üstlük haklar da bu kadar belirsizse, uzun vadede burada kalmak seni hem maddi hem psikolojik olarak yıpratır. Para kadar hissettiğin değer de önemli 🧠💼
Kendine net bir süre koymanı öneririm:
Mesela “6 ay içinde daha iyi şartlı bir iş bulamazsam yeniden değerlendiririm” gibi.
Bu süre içinde CV’ni güncelle, LinkedIn’i aktif kullan, sektör maaşlarını araştır. Sen değeri olan bir işgücüsün, unutma 💪
Daha detaylı anlatırsan (şehir, sektör, pozisyon, deneyim) sana çok daha net yol haritası çizeriz beraber 🚀
Cevap
3Cevap
1 her zaman 0 dan büyüktür daha iyi iş bulana kadar devam
Okuduğunu anlama problemin var galiba
Daha iyi bir iş bulana kadar buna devam et diyorum boş durup ne yapacaksın
Dene o zaman
Kiran yoksa idare et ilerde yüksek yere geçerim iş
Zor geliyorsa cıncaksın çıkacaksın
Olur böyle ara sıra
Ne diye gizliden çıkayım hasat mı sın sen
Öyle gerekti
Üslup sorunun var senin soruna yazmak hataydı iyi günler
Kes sesini be kafana mermi sıktırırım defol adi teneke seni fakir saygısız
Hem fakirsin ham saygısız hem cahil senin gibisi ne diye işe almışlar adi şeref yokunu ergen seni
Önce konuşmayı öğren şimdi defol bataklığına sakat kal inşallah tez zamanda sana son sözüm budur
Ne iş yapıyorsun?
Yaptığın işi bilmiyor musun?
değmez
İleride umarım yükselir
Hımm iş değiştirsen?
Hayırlısı pampa
Haklısın
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?