Eski arabayı borç bitince satıp yenilemek mi, yoksa gittiği yere kadar kullanmak mı daha mantıklı?

Arabamızı taksitli aldık 2 ay sonra taksiti bitiyor. 2007 model araba en fazla 5-10 sene daha kullanırız sonra paramız çöp olur fakat borcu bitince birkaç ay bekleyip takas şeklinde üstüne para verip üst model almayı düşünüyoruz. Onun borcu da bir yıl falan sürer. Sizce şu an sahip olduğumuz arabayı gittiği yere kadar kullansak mı yoksa 2022 model falan alıp ömürlük olarak kullanmak mı daha mantıklı olur. Küçük bir evimiz var ondan kira geliyor. Yurt dışında yaşıyoruz. Ömrümüz boyunca ancak bir ev daha alabiliriz yani birikim yapmak için gittiği yere kadar kullanalım diye düşündük ama sonuçta araba da olmazsa olmaz ve uzun ömürlü olmalı. Kısacası ikilemde kaldık.

Eski arabayı borç bitince satıp yenilemek mi, yoksa gittiği yere kadar kullanmak mı daha mantıklı?
Cevapla