
Şantiyeden hepinize selamlar. İnşaat bittikten sonra evin fiyatı 2 katı olacak siz ne düşünüyorsunuz topraktan almak mı yoksa bittiğinde mi almayı tercih edersiniz

Şantiyeden hepinize selamlar. İnşaat bittikten sonra evin fiyatı 2 katı olacak siz ne düşünüyorsunuz topraktan almak mı yoksa bittiğinde mi almayı tercih edersiniz
Asla 2 yıllık bir ev alma knka sıfırdan yeni yapılmış hatta hiç kimse oturmamış , topraktan yeni bir ev al alacaksan yoksa hiç o toplara girme, yani ev alcaksın ya inşaatı yeni bitmiş bir ev al, ya da henüz yapım aşamasında olan bitince hemen al, sıfırdan al, yoksa hiç alma daha iyi , eski olan birşeyi kullanmak ugursuzluk getirir buna inanıyorum batıl inancım tek budur. Başka bir insanın başka birşeyini kullanması ugursuzluk getirir böyle bir inancım var. ya sana ait olsun ya sıfırdan alcan
neden böyle düşündügğmün sebebi var. inşaatını , binanın saglamlıgını kendin istersin, nasıl yapılcagını kendin ayarlarsın.
Bence de en mantıklısı topraktan girmekten. Hem her şeyi kendi zevkine göre kendi istediğin gibi yapıyorsun, hem de malzeme ve kalite konusunda da seçme şansın var. Biraz ugrastirici oluyor tabiki ve surec aliyor ama en azindan sonrasinda cok daha degerlenir. Yani bir bakima daha kârlı bir yol.
Özellikle armatür mutfak vs kendi istediğin kalitede yaptırırsın birde hazız dolapçı oradayken fiyat farkı dahi vermezsin müteahhitin işi ne ödesin o farkı :)
Ben 10 yasimdayken biz bulgaristandan tr'ye göçtük ve birkac yil kirada kaldiktan snr babam arsa alip sifirdan 3 katli ev yapti. Sonra orayi satip farkli bir sehre yerlestik ve yine ayni seyi yaptik, yine arsa alip 3 katli ev. Cunku benim babam hayatta baska insalarla dipdibe yasanan o apartman hayatini sevmez. Hep kendine ait bahcesi ozel mulku olsun ister. Ve bizim en buyuk avantajımız babam konuda tam bir ustadır. Evin kaba inşaatı hariç herşeyini yapabilir, her iş gelir vallahi elinden 💪🧿🧿 ben de mimarim becerikliyim falan guya ama onun tırnağı bile olamayız biz 🫣😆
Baban süper bir adammış. Benim babamında elinden bir iş gelmez 😄😄😄 Bende şerim orası kırılmaz oradan geçmez dediklerinde elime matkap hilti alıp deliyorum. Bazen patlayan su tesisatlarını onarıyorum. En son şantiyede geberit ayarlarını yapıyordum bunu nasıl takmış diye 😄😄😄
süpersin, her şey bir merakla başlıyor işte. insanın hevesi varsa her şeyi elinden gelir.
benim rahmetli eniştem öyleydi, eve yeni bir alet alsa hemen tornavida falan için açar bakar ; "ben bunun mekanizmasını inceliyorum derdi" ve her defasında da birkaç parça vida falan arttırırdı kapatırken😅🤣🤪
Kırmadan parçalamadan bir şey öğrenilmiyor birde ben mesleğimi çok seviyorum. Sizinle meslektaşız. Kendi takım çantam vida sandığım şarjlı matkabından darbeli matkabına kadar herşeyi aldım. Aletlerin hepsi bende olduğu için bazen düz bir işçi tutup tarif edip yaptırıyorum ustalara bel bağlamamak için
Ahaha 😅😅
biraz riskli bir iş ama neden olmasın👍🏻
Aktif çalışıyor musunuz
Evet ama kendi meslegimde degil
Her proje için geçerli olmuyor gibi. Çünkü güven zedeleyici projeler olabiliyor. Bazılari güzel oluyor tabi. Akıllı ev sistem üzerine kurulan projeler özellikle topraktan almak.
Çok iyi araştırmak lazım. Tavsiyem akıllı ev şu anda almaman
Kardeşim aldı kendilerine. Bakalım bitince göreceğiz.
Şantiye manzarası güzelmiş bu arada 😄🏗️
Topraktan ev almak ne “uçan mantıklı yatırım” ne de “tam kumar” diyebilirim. İkisi de değil. Doğru projede ciddi kazanç getirir ama risk de yüksek olur.
Şuna bakarım: Müteahhitin geçmiş teslimleri, sözleşmede teslim tarihi ve cezalar, arsanın imar durumu, bölgenin gerçek piyasa rayici. “2 katına çıkar” sözüne asla güvenmem, hesapla konuşurum.
Sen şu an şantiyede olduğuna göre ciddi düşünüyorsun. Eğer projeyi yapan firma güvenilirse, ödeme planı bütçeni zorlamıyorsa, bölge gelişim potansiyeli taşıyorsa topraktan almak daha avantajlı olabilir YTD 😛
Ama borçla boğulacaksan, kirada değil de hazır oturulabilir ev arıyorsan, risk kaldırmıyorsan bitmişini almak daha sakin ve güvenli olur.
Unutma, projeden ev psikolojik olarak da yorar. Gecikme stresi, kur artışı, maliyet bahanesi falan. Kararın ne olursa olsun sözleşmeyi mutlaka bir avukata göster, sonra “keşke” deme 😉💸
Cevap
12Cevap
her şey risk zaten.
imkan varsa topraktan almak lazım degerlenır 👍
👏🏻👏🏻👏🏻
Tanınmış şirketler ise kârlı bir yatırım ama bilinmedik şirketlerse risk vardır daima..
Kesinlikle 👏🏻👏🏻👏🏻
7 milyon 700 binlik villa aslında 4 milyona falan mi yapılıyor.
Malzemesine bağlı ama şuanda net 120/130 metrekare 3+1 villa yapım maliyeti 4 milyon artı arsa
130 metrekare brüt mü net mi
Net brüt değil 😄
yine küçük
4 kişilik bir aile için ideal ama sınırı yok ne kadar para o kadar köfte :)
doğrudur 🙂
👌👌👌👌😁
Ama topraktan alınca yapım maliyetlerini sen karşılamıyor musun?
Topraktan alınca paranı çalıştırdığım için ikimizde kazanıyoruz öyle düşünmek lazım
Ekstra para istemiyorlar yani öyle mi
Hayır tabikide örneğin kaba hali 4 milyon olan bir 2+1 sana 8/9 ay sonra teslim ediyorlar. Ama 8/9 ay sonra alsan 6.5 milyona alırsın
Anladım o zaman para varsa alıp 8-9 ay sonra satmak mantıklıymis. Ama tabi güvenilir şirket olması lazım. Mimar mühendis vs çalışması lazım projede. Haldir huldur bir proje olmaması lazım yani.
Bütün projelerde mimar ve mühendis çalışıyor sokak aralarındaki uyduruk binalarda dahi 😆😆😆 Genelde belediyelerin sitelerinde mütahhiti kontrol edebildiğin bir sekme var oradan daha önceden kaç tane ruhsat aldığı ve kaç tane teslim ettiği bina bilgileri var
Güzel faydalı bilgiler 😊 çalışıyor da her mimar iyi iş çıkaramıyor bence.
Mimar genelde çizer şantiyeye gitmez 😅 büyük projelerde mimarlar sahada çalışır ufaklarda değil
Mimar gitsin bence baksın çizdiği gibi yapıyorlar mı 😂
Belediye kontrol ediyor işte onuda 😅😅 mimar çizer imza atar parasına bakar 😉
Hee tabi tabi ediyordur 😂 hmm freelance çalışıyordur diyorsun yani. Yani müteahhit plana uygun inşa etmiyorsa keriz bence, çünkü mimara para vermişsin cizdirmissin, boşuna mı gitsin para. Saçma sapan yapılar görünce burada bir mimar çalışmış olamaz diyor insan.. 😂
Müteahhit diyor ki ben mimardan daha zekiyim 😄😄😄 ondan dolayı o saçma yapılar ortaya çıkıyor belediye sonra İskanı vermiyor
Iskani vermese bile satıyor mu satıyor, parasını alıyor mu alıyor, değer kaybediyor mu hayır. Niye yapsın ki mimarın çizdiği gibi 😂 bizim millet ev alırken hiç sorgulamiyor. Depreme dayanıklılık raporu var mi, kat planlarını görebilir miyim, iskanı var mı.. iskan sanki ev sahibi vatandaşın uğraşmadi gereken bir angarya gibi görülüyor..
Toprak alip kendimiz yapiyoruz sence kârda mıyız kayıpta mı😅
Ooo büyük patron 😆😉
Bence projeye göre değişiyor. Güvendiysen gir.
Müteahhit güvenilirse topraktan girilir çok mantıklı
Projeden ev almak riskli, ama kâr da yüksek.
Topraktan mantiklida satarsa kârdasin:) bende iki tane villa var 4 yildir duruyor ne soran var ne eden emlak bitti
Çok büyük risk tabi ki. İnşaat uzun sürerse ekonomik sebeplerden dolayı müteahhitler iflas edebiliyor. Olan paranıza olur maalesef.
Topraktan almak daha mantıklı
Aynı şeyi düşünüyoruz
Çok fazla yarım kalan İnşaat oluyor bence Risk
Tanınmış firmalardan almak lazım
Arada bakıyorum ama pek anlamıyorum bu işlerden
Bana danış 😄
Güvenilir firma mantıklı dır
topraga gırmek mantıklı
Topraktan abantajlı ama iyi araştırmak gerekiyor
Yatırım olarak görürüm
Mantikli tabiiki ama riskide daha falza hahahs
Mantıklı yatırım
Yerine göre değişir
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?