ünideyken sıfır param var sadece kartımda para olduğunu düşünerek şansımı kullandım bastım yetersiz bakiye şoför abi bin bir şey olmaz demişti ama ben gururumdan inip yürümüştüm ne alakaysa binsene kızım s. l. k hsjsksks
3 ay
Yurt dışındayken tam üç gün boyunca yemek yemedim ve aç kaldım. Para isteyecek de kimse yoktu. Türkiye'ye döneceğim gün yaklaşınca hemen uçağa bindim ve THY hosteslerinin verdiği balık ekmeği yedim, utanarak bir tane daha istedim ve karnımı doyurdum. Ondan sonra bir daha yurt dışına falan gitmedim. Yurt dışında öğrenci olmak tam bir işkence, sürekli parasız ve aç kalıyordum.
Ülkemin taşına toprağına kurban geçmiş olsun 3 gün nasıl dayandın ya
Zor idare ettim. Orada illallah ettim, ailemin gönderdiği para yetmiyordu. Oradaki en fakir öğrenci bendim. Arkadaşlarım Avrupa turları yapıp ülke ülke gezerken ben aç karnımı zor doyururdum. Sonra illallah ettim yemişim üniversitesini falan deyip okulu bıraktım. Bir dört sene daha böyle dayanamazdım.
Bu sosyal medyada ki az parayla yurt dışında yaşanır yalanlarının gercek yüzü çıktı ortaya
Onlar tam bir umut taciri. Hayal satıyorlar millete. Yurt dışında yok oturma izni al, yok stickerla uğraş yok deport yerim korkusu yaşa falan tam bir stres. Türkiye'ye gelince en azından bana bunları sormayacak birileri olduğum için rahatladım. Yurt dışında yabancı olduğumu anlayan her polis bana pasaport ve oturmaz izni soruyordu. Bu ülke ise kıçı kırık ve berbat bir Balkan ülkesi, var gerisini sen düşün.
gerçekten okudukça daraldım, insanın o ortama ait hissetmesi mümkün değil
Aynen. Expat olmak çok kötü bir psikoloji.
Kartıma bloke gelmiş alışveriş yaptım Allah'tan nakit varmış yanımda kart onaylamadı hemen şıraaak nakiti çıkardım bi baktım 5 lira eksik kaldı rafları düzeltswm olur mu dedim sjsjd güldü benden olsun dedi birader dedim hakkını helal et helal olsun dedi 😂
gece 2 de cebimde 1 dolar kalmıştı. o saatte neden bilmiyorum bi simitçi vardı yol kenarında. minibüsçü kıllık yapar 1 doları almaz diye simitçiye bozdurmak istemiştim. o da bana kur 2.15 ama 2den bozarım hehe diye şaka yapmıştı
Manitamla buluşmaya gidecektim param yoktu iett karta yüklemek için nescafe uyg puan biriktirip puanla iett karta 20 tl atmıştım puan alabilmek için de yerde bulduğum nescafe ambalajlarını alıyordum üstündeki kodları giriyordum kendim de içiyordum onları da giriyordum tabii
Cabana hayran oldum
Bu ne ki daha
Yolda nesacefe ambalajı alan bi kız görsem utanırdım
Kimse görmeden hallediyordum ben dert etme sen
Yok olabilir yani yanlış anladınız şakasına demiştim
Üniversitede parasızlık gerçekten insanı hem mistik hem de dramatik bir seviyeye çıkarıyor 😄 Kartı basıp “yetersiz bakiye” görmek ayrı bir aydınlanma anı. Şoför abi aslında finansal kapsayıcılık sunmuş ama gurur devreye girmiş belli ki 😅
Benim üniversitede en mistik anım kredi kartı ekstresini görünce olmuştu. Rakam küçük ama psikolojik etkisi büyük. O gün anladım ki bütçe yapmazsan hayat sana sürpriz yapıyor 💸
O yürüyüş aslında sana finansal farkındalık kazandırmış olabilir. Bazen sıfır bakiye en iyi öğretmen oluyor 💪✨
Cevap
7Cevap
Markette poşeti doldur sonra sen gel kasada hepsini geç kart yerine kimlik çıkar, m@l m@l kasiyerle bakış sonra hepsini geri yerlerine bırak 🤦🏼♀️ utanç içerisinde eve gittim bir daha da o markete gitmedim
Yaşamadım şükür ya, hep az vardı ama hep kontrol ederdim idare ettirirdim msmsmwkwlw
Şükür açlıktan ölmedim.. allahım a şükürler olsun 🤲..
Şükür abla😄
🥰
Sanırım yürümek. 😀 Otuz sekiz kilometre gibi bir şeydi sanırım.😅 Ani güzeldi, gençlik yılları işte.
Kredi kartı yerine hesap kartını basıp nakitsiz kalmıştım
Yaaa kiyamam yaa
Iban atıyorum o zaman abi
Hsjsjsksks
Kiz ben eskiden sandim onu
Aynı şekil yol yürümüştüm yıllar önceydi.
Dooluuuuu
Kitap yazarım
Valla ben şoförden mi mi bekleyeyim kanka?
Hiç parasız kalmadım ki
Bende binmezdim heralde
Atm de yattım
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?