Ben kampanyasına bakarım.. Garanti Portföy'un portföy yönetimini beğeniyorum. İyi yönetiliyor. Piyasanın altına düşmüyor fonlar. Uygulamaları kullanması da kolay. Yabancı hisse senedi endeks vs alabiliyorsun. Garantiye geçmeyi düşünüyorum.
En güzeli fon yatırımları. Hisse için ya büyük ve kendini kanıtlamış şirketlerin hisselerini alacaksın ya da bilanço ve mali tabloları okuma konusunda çok iyi olacaksın. Bu temel analizdir zaten. Teknik analizde de bir çok indikatörü bilmek önemli.. bilmiyorsan ya da zaman ayiramazsan fon almak daha akıllıca. Bilen birilerinin yönettiği portföylerdir fonlar..
Bir de en ufak değer kaybında hemen satmamak lazım. Hisseler düşebilir ama yükselir de.. eğer şirket yönetimi yeterince sorumlu davranıyorsa düşen bir hisse kendini toparlar. Uzun vadedeki getirisi önemli. Onu anlamak için de temel analiz, şirketin durumu, iflas mı edecek ne olacak onları iyi anlayabilmek lazım..
Bir de insanlar çok duygusal karar veriyor. İnsanın bir yere ait olma ihtiyacı var. Bazı dolandırıcı insanlar da kullanıyor bunu. Benim kardeşim yeni çıkan bir criptocurrency almıştı. İyi bir meblağ da yatırmış galiba. Bu coinin kurucuları Telegram'da falan da yayın yapıyorlarmış. Onları dinliyordu, Telegram grubuyla kendini ait hissediyordu. Sürekli bu coin 10x değerlenecek falan gibi şeyler soyluyorlarmis zaten. Sonra birden düştü ve baya kaybı da olmuş. Böyle bir birim para yatırayım 10x kazancı olsun gibi şeyler gerçekçi değil. Onun yerine piyasa düzeyinde bir kazanç hedeflemek gerektiğini düşünüyorum.. kardeşim şimdi yatırım falan da yapmıyor, soğudum diyor.. kardeşimin eşine de sordum senin bilgin var mı yatırım konusunda, eşim bildiği için o yetiyor falan dedi. Paraları yetiyor ama iyi bir işleri olmasa biraz zor geçinirler yani. Yatırım bilmek önemli bence.
Finansal okur yazarlığım çok yok aslında yatırımları daha klasik yapıyorum. Ama Midas üzerinden bankacı arkadaşımın doğrultusunda hisse alıp satıyordum çok ciddi anlamda zarar ettim daha sonrasında hep yatırımı altın ve dolarda tuttum hatta dolarda da zarar ettim 3000 dolar 28 gr altın yapıyordu geçenlerde bozdum 22 gr altın olarak aldım 😄😄😄
Kötü olmuş ya 6 gr gitmiş. Ben hiç öyle kimsenin önerisiyle araç almam. Spl türev araçlar lisanslı yatırım danışmanlığı alırım çok istiyorsam. Yatırım danışmanı olmayan birinin önerisiyle hareket etmem yani. Ya hiç bilgim yoksa fon alırım. Kardeşim bana da o coini aldiriyordu yok dedim bir de o kadar kendine güveniyordu ki. O coini kuranlar etkilemiş gerçekten. Buna özel sosyoloji psikoloji eğitimleri bile almışlardır
Ben kolay yoldan zengin olayım diye düşünmedim hiç fakat mantık çerçevesinde faiz getirisi ve altın da bir hareketlenme olmadığı için o ara borsaya girdim fakat zararı kabullendim çıktım. Ders oldu bana bir daha kine profesyonellerden destek alacağım aslında Özgür Demirtaş hocanın yayınlarını izliyordum ama o an insanın gözü döniyor
Kredi çeke çeke kredi kurdu olduk sigorta vs yok ya masrafsız temiz 0 faiz veya düşük faiz 25.000₺ çekip 25700₺ gibi bir şey ödüyorsun. Borsa da iyi olamayabilirim ama kredi de iyyimdir uygun kredi her daim yakalarım
Ben paramı hem kamu hem özel bankada bölerek tutuyorum 💰 Tek bankaya güvenmek bana göre değil. Kamu bankası güven ve maaş promosyonu için güzel, özel bankalar ise faiz, kampanya, kredi kartı avantajı ve mobil uygulama kalitesiyle öne çıkıyor 📱
Senin sistem fena değil, Vakıfbank + yanına bir özel banka eklesen denge süper olur bence 😉
En İyi Cevaplar