İnsanlar neden başkasının başarısını gördüğü zaman tebrik etmek yerine kıskanır?

çevremde ki arkadaşlarımdan biri bir şey aldığında veya bir mutlu haber vermek için ilk beni arar. arkadaş garip ama kıskanamıyorum ya.
geçen günlerde bir arkadaşım hayalinde ki arabayı aldı. neyse aradı ve buluştuk direk arabayı gösterdi. daha aldığını kimseye söylememiş. kasko yapayım öyle söyleyeceğim diğer arkadaşlara dedi. bana niye gösterdin dediğimde senin nazarın, kıskançlığın yok dedi.
arkadaş çevrem benden daha zengin, daha başarılı olsun ki bana faydası dokunsun. adam arabayı aldı ben daha çok sevindim. kimi dükkan açtı ben daha çok sevindim. allah benden kıskançlık duygusunu almış galiba. başarınızı kıskanan insanlarla arkadaşlık etmemeye özen gösterin.
İnsanlar neden başkasının başarısını gördüğü zaman tebrik etmek yerine kıskanır?
Cevapla