12 Aylık Kira Kontratı Bittikten Sonra Ev Tahliyesi?

Bu konu hakkında ilk önce hatrı sayılır bir süre internetten araştırma yaptım, ancak yeterince net bir bilgi maalesef bulamamakla birlikte birkaç detay da tartışmalı gibi görünüyor. Direkt olayı özetleyerek sorumu soracağım, bunu kesin olarak bilen kiracı arkadaşlar ya da bilgi sahibi kişilerden bilgi almak istiyorum. Ben kirada kalan bir öğrenciyim, ev sahibim ile geçen sene 1.10.2024 itibari ile başlayan bir kira kontratı imzalamıştım. Takdir edersiniz ki bu kontrat bu sene 1.10.2025'de bitti ve biz ev sahibimle sözleşmeyi yenilemek adına yazılı herhangi bir belge imzalamadık. Fiyatta da anlaştık, ve mevcut tarihte de aynı evde kiracı olarak kalmaktayım. Şu an sözleşme bitim tarihinin üzerinden yaklaşık 2 ay gibi bir süre geçti. Evden 1-2 aya kadar çıkmak gibi bir düşünce var kafamda, ancak internetten bazı kaynaklarda da yine kontratın imzalandığı ayın beklenmesi gerektiği yazıyordu. O zamana kadar çok var ve kaldığım bina olsun, mahalle olsun, çok sorunlu bir mahalle artık uğraşmak istemiyorum. Ama aynı zamanda bir dahaki ekime kadar kalan kira ücretini veya 3 aylık kira ücreti gibi bir ücret ödemek de istemiyorum. Bu konuda uygulanması gereken usul nedir, istersem ev sahibine 1 ay önceden haber vermek kaydıyla ek bir ücret ödemeden evden çıkabilir miyim? Ayrıca ödediğim depozitoyu da alabilmek istiyorum aynı şekilde, zira eve hiçbir zarar gelmedi benim sorumluluğumdayken. Bu konuyu birçok arkadaşımla da konuştum, ancak çoğunun kafası karıştı ve hiçbirinden kesin bir yanıt alamadım. Bu sitenin çok aktif olduğunu biliyorum, cevap alabileceğimi düşündüğümden de direkt sormak için kayıt oldum. Sorum biraz uzadı biliyorum, yine de bilgilendirebilen herkese teşekkürlerimi sunuyorum efenim.

12 Aylık Kira Kontratı Bittikten Sonra Ev Tahliyesi?
Cevapla