Diğer insanların gözünde... Karakterinizin önemi var mıydı?
Finansal durumunuz yetersizse? Size, finansal durumunuz kötü iken değer vermeyip... Siz , bir yerlere geldiğinizde değer veren insanlar hangi sınıfa girerdi?
Bunlara kin tutmak zayıflık mıydı?
Toplumumuzda bir şeylerin kıymeti neden maddi olarak ölçülmeye çalışılıyor?
1 kilo, 1 kuruş satsam. kendi ederinden Daha fazla para eder miydi?
Maddiyat güçtür. İnsanlar dürtüsel olarak bile gücü sever güçlünün yanında durmak isterler hatta hayranlık bile besleyebilirler😅kendini bir şekilde ispatlamış ve maddi geliri belli seviyede olanlar da ne böyle kibir ne de bir girişim bulamazsın. İnsan kendini geliştirmeli işte sap gibi bir ölü gibi yaşamamalı
Genelin karakterimle ilgilenip ilgilenmediğiyle ben pek ilgilenmiyorum açıkçası. Ama yakın çevremde biriktirdiğim insanların karakterli olmasına özen gösteriyorum ki bu sayede beni ben olarak kabul eden insanlarla birlikteyim şimdilerde. Karşılıklı seçicilik mevcut yani...
Eğer maddi durumum ya da statüm sebebiyle yanıma yanaşmaya çalışan insanları fark edersem de o kişiler benim için kullanılacak araç haline gelirler. Ayak takımına da ihtiyaç vardır sonuçta hayatta 🙃
Kin zayıflıktan ziyade kendine gereksiz yük almaktır, o kişilere hak etmedikleri kadar anlam yüklemektir... Bu yüzden kin duymak yerine boşvermek en sağlıklı olandır diye düşünüyorum.
Hem sosyal çürüme hem de ülkede ekonomik stabilizasyonun olmaması, geçinmek için ekstra çalışma gerekliliği, pahalılık gibi sebeplerle insanlar daha fazla kazanmaya odaklanmaktan diğer şeylere vakit ayıramıyorlar ve bu da maddiyatı olduğundan daha değerli hale getiriyor maalesef...
Eder, yanlış hatırlamıyorsam 1 kuruşu eritip 10 küsürlü felan daha fazla ediyordu. Bazen asıl değerini ortaya çıkarmak için o nesneyi eritip tekrar işlemek lazım.
Çoğu insanın gözünde karakterin önemi yokta çıkar ve fayda önemlidir. Çok az kişi için karakter önemlidir.
Finansal durumlar durumlar yetersiz olduğunda değer vermeyip, yanında durmayan veya maddi gücünü topladığında ve bir yerlere geldiğinde sana yaklaşanlar bana göre karaktersiz, onursuz, sürüngen ve asalak oluyorlar.
Ve kin tutmak beceridir ama gereksizdir çoğu zaman.
1
3 Yorumla
Soran
1 yıl
Bunun farkında olup , kin tutmamak en önemlisi galiba. Eline sağlık
En son ediyordu diye hatırlıyorum. Hatta bu daha değerli olduğundan yasaklandı yapılması 😂
Toplumda böyle çünkü değerli olan sağlanan fayda. En güçlüden, en zenginden daha fazla fayda sağlanır en güçsüzden daha az fayda sağlanır anlayışı var.
Ancak temel ihtiyaçlarını giderebilen veya istediklerini alabilen insanlar karaktere değer vermeye başlar o da kapitalist olmadılarsa 🤣
Sonradan deger gösterenler klasik asalak ve parazit canlılar sınıfından. Kin tutmak bile gereksiz yük jdjddk
2
13 Yorumla
Soran
1 yıl
Hımm. Abo fikir sucu ahanda... Neyse
Olmuşlardır kapitalist. pek azı kalmıştır o da.
Asalak ve parazit olanlar bu duruma gücendi .
Kin tutulmamalı hımm ne gönlü geniş bir insanmışsın arkadas
Önemli olan insanın bazı seyleri konuşabilmesidir. Kafasının örümcek ağı bağlamamasıdır.
Dinin her şeyde kullanılması onu itibarsızlaştırmışsa bu dinin suçu degildir. İnsanların suçudur.
Sevmeyebilirsiniz buna bir şey diyemem. Kimse bir şey diyemez
"İçi boşaltılmış kabuklar haline getirilmesi yine insandan dolayıdır"
Bütün dinlerin bir anlığına ortadan alındığını düşünün. Toplumdan suc, etik, yazılı normlar dayanağının 1 anlığına kaldırıldığını düşünün. Aynı kökten gelmeler.
Bazı seyleri alıp bazı şeyleri anlamamazlık yapamayız. ha bilirsin uygulamazsın o seninle yaratıcı arasındadır o senin buleceğin bişi.
Her şey temelde böyledir birilerini kandirmak icin kullanıyorsan bilgilerini bu suctur.