Yanlış anlamayın da bi yerde oturup yemek yesen çay kahve içsen 1 günlük harcama minimum 2000 haftada bir gezsen 8000 lira yapar ayda nasıl geçiniyorsunuz nasıl yetiyor bu para cidden anlamıyorum
Neden bi insan asgari ücretle çalışmaya razı oluyor sizce?
Hayatında hiç çaresiz kalmamışsın Belli ki çaresizlik nedir bilmeyen mecburiyet nedir bilmeyen insan hiçbir şey anlatamazsın Bazı insanların hayatı zenginlik içinde yüzmekle geçer Bazı insanların hayatı daha çaresizlik içinde debelenmekle geçer. Ben zannediyorsun ki her şeyi ben elde ettim Sen hiçbir şey elde etmedin bir şey Sana verildi senin tercihin şükür etmek ya da nankörlük yapmakla sınırlı bazı insanlarda hiçbir şey verilmiyor onların tercihi de isyan etmek ya da sabır etmekle sınırlı ama inancı eksik olan insana hiçbir şey anlatamazsın içki içmeyi marifet zannedip profiline rakı bardağı fotoğrafı koyan insana hiçbir şey anlatamazsın O yüzden yorma kendini sen dalgana bak
Ben yokluk çaresizlik nedir çok iyi bilirim sıfırdan geldim ama sadece yol açmayı bildim fark bu
Cevap sahibi
1 yıl
Senin karşına bazı imkanlar çıkmış ve değerlendirmişsin ya karşısına imkanlar çıkmayanlar ya Senin bulduğun imkanı bulamayanlar Hayat herkese sana sunduklarını sunmuyor Herkesin hayatı farklı herkesin çaresizliği farklı herkesin mecburiyeti farklı herkese açılan yol farklı ama sen yine de kendine mükemmel insan kategorisinde görebilirsin Tabii seni tutan yok Her neyse
Sıfırda olan adamın önüne kim altın tepside fırsat sunar bi düşün
Cevap sahibi
1 yıl
Seni yeni bir şeyler öğrenmeye ihtiyacın yok böyle bir zihniyetin de yok Sen haddinden fazla kibirlisin ve her şeyi bildiğin vehmine kapılan bir insan tipisin sana bir şey söylenmez Sana yeni bir şey öğretilmez bak dalgana
Hayat şartları herkes için farklı. Kimisi mecburiyetten, kimisi bir başlangıç olarak razı geliyor. Harcamalar da önceliklere göre şekilleniyor, herkes hayallerini yaşayamıyor, bazen sadece idare ediyor.
Kimse kimseye mecbur degil dogru, fakat sartlar esit degil :D Sadece bu siteden 10 kisiye sorsan, 9 u esit degil der. Her insanin karsilastigi zorluk farklidir, sahip oluduklari farklidir, dunyaya geldikleri basliklar bile farkli iken nasil esit olabiliyorlar :D
Her birey ayni baslangic noktasindan baslamaz, ha belki yaris esnasinda geriden baslayan daha iyi bir performans sergiler ve daha one gecer, mumkun. Ama esitlik var diyemezsiniz.
Dolar sana 35 lira bana 10 lira mı bunu kastettim bu sitedeki kişilerin parası yoksa eşit değil der mesele şartların eşit olması da değil sen bu şartlara rağmen ne kadar ilerledin ilerleyebildinmi? Köle gibi çalışmak onların tercihi ben bunu asla tercih etmedim
Demek istedigini anladim. Ayni kelimeleri farkli anlamlarda kullanmisiz. Hayat zaten bir zaman sonra sadece ne kadar ilerleyebildigine ve cabaladigina baglidir.
Ve asgari ücret diyoruz ya çalışmasın kimse biz bu parayla geçinemiyoruz desinler ama akıl yok çaresizlik diye bahane bulmasınlar yoksulluk sınırı 67000 sen 17 bin liraya çalışıyorsun açlık sınırı bile 21000
Evet buna katiliyorum. Buyuk bir kisim koyun gibi. Nereye yonlendirirsin, agizlari acik takip ederler. Buna bir care olmaz ama bence ya, yani bu boyle gittigi yere kadar devam eder.
Adamlar bakiyor, toplumun cogu m@l, somurmeye devam diyorlar.
Kesinlikle öyle ve asgari ücretle çalışıp herşeye tamah ediyorlar iş aşk ilişkilerine gelince her şey paramı felan diyorlar ulan zeki adam asgari ücretle çalışmaz zaten zeki değilsin bi gelecek sunamazsın bide kadınlar paragöz olur
Ama askeri maas ile calismak insanin elinde olmuyordur ki, insanlar cok zor is buluyor, bir askeri maasa tamam oluyorlar. Onun disinda millette yani genelinde zeka denen seyi aramak bosa vakit kaybi olur. Bir dusunceleri bir hareketlerini tutmuyor, orada haklisin..
calismaktan degil calistiran olmaktan bahsetmissin sanirim diger yorumlarda. sen isveren olsan dahi senin altinda calisan birileri her zaman olacak, dunyadaki her ulkede asgari ucret dedigimiz, calisma karsiligi alinan minimum ucret diye bisey var. turkiyede yasam sartlari zor, alim gucu dusuk, o yuzden goze carpiyor asgari ucretin dusuklugu ama ne kadar gelisirsek geliselim yine de az paraya calisan birileri olacak, olmali da
cunku her durumda "vasifsiz is" dedigimiz sektor var olacak. kalifiye olmayan eleman ihtiyaci hep olacak. araba uretilen bir fabrikada cay dagitan bir isci normal olarak fabrikanin tum calisanlari arasinda en az ucreti alacak. ki zaten böyle olmali. "az ucret" dedigimiz seyin miktarını da zaten devletler belirler, ulkemizdeki bu ucretin cok dusuk oldugunu zaten kabul ediyorum
iste zekani kullansan da senin altinda her turlu az paraya çalışan birileri olacak. bu para suanki asgari ücretin 3 kati da olablir ama neticede o is yerindeki en az ucret o olacak
Ülke adaletsizliğine birazda ben katkı sağlayım diyorsun yani bazı kişilerin asgari ücretle çalışmasını hatta geçinememesini adil gören avukat 😀 savcı ya da hakim olman daha beter olurdu galiba illegalite daha adil pekte kötü bişey gibi görünmüyor😀
Ben asgari ücretin 3 te biri ile çorap satarak 10.000 düzine çorap yaptım ki bi okadarda yiyip içmişimdir bilgisayar parçaları alıp sattım emlak işi yaptım parfüm işi yaptım ki aklıma gelmeyen bi sürü iş yapmışımdır sonuç olarak kimseye emeğimi satmadım hep kendime çalıştım ve yaptığım birikimle şu an 60.000€ ile pilotluk lisansı aldım sence asgari ücrete razı olsaydım bunlar olur muydu