Eskilerde her şey çok iyiymiş pahalılık yokmuş diyenler acaba o günleri yaşamış kişiler mi?

o dönemi yaşayan biri olarak 90'ların efsane dizisi bizimkilere göz atıyorum boş zamanlarımda. Marketteki bir fiyat dikkatimi çekti.

5 litrelik tenekede mısır özü yağı 13,700,000 lira diye yazıyor. Sene 2001 aylardan Kasım. Asgari ücret o dönem net 107 milyon. Yani bu 5 litrelik mısırözü yağından 8 teneke alınabiliyormuş. Bugün ise 5 litre mısırözü yağını 400 lira olarak buldum. 17bin asgari ücret ile 42 teneke alınabiliyor.

bu sadece mısırözü yağı ile mi ilgili diye merak edip benzin fiyatına baktım. Benzinin litresi 1,215,000 liraymış yani asgari ücret ile 88 litre benzin alınabiliyormuş 2001 Kasım ayında. bugün 17,000 liralık asgari ücret ile 45 liralık benzinden 377 litre alınabiliyor... 88 litreden 377 litreye gelmiş.

ekmeği de araştırdım o tarihlerde 200 gr ekmek 150bin lira imiş yai 107milyonluk asgari ücret ile 710 adet alınabiliyormuş; bugün ise 17000 lira asgari ücret ile 10 liralık 200 gr ekmekten 1700 adet alınabiliyormuş...

eskiden çöyle iyiydi böyle iyiydi denildiğinde "bu işte bir iş var ben hiç öyle hatırlamıyorum" diyordum. Biraz hesap yapınca yalan olduğu ortaya çıkıyor

Eskilerde her şey çok iyiymiş pahalılık yokmuş diyenler acaba o günleri yaşamış kişiler mi?
Eskilerde her şey çok iyiymiş pahalılık yokmuş diyenler acaba o günleri yaşamış kişiler mi?
Cevapla