Burada baziları diyor ki özel sektörde mühendisler hemşireler öğretmenler 20 - 30 alıyor. Kimi diyor ki özel sektörde açık öğretim fakültesi mezunu adamlar 70 - 80 bin maaş alıyor.
Hangisi doğru?
Mezuniyetiniz, işiniz ve maaşiniz ne kadar?
Burada baziları diyor ki özel sektörde mühendisler hemşireler öğretmenler 20 - 30 alıyor. Kimi diyor ki özel sektörde açık öğretim fakültesi mezunu adamlar 70 - 80 bin maaş alıyor.
Hangisi doğru?
Mezuniyetiniz, işiniz ve maaşiniz ne kadar?
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
7Cevap
özeldeki niteligine bagli
özelde amele isen dusuk , niteliksiz eleman isen düşük.
doktorsan , ismi duyulan bir ogretmensen , iyi bir yazılımci isen yuksek
Isim yapmak çok zor bir durum
değil aslinda averaj bi hoca değilsen
Nasıl değil yahu, kim nerden bilsin özel okuldaki bir hocayi. ya da dersane hocasi desen şehirde en fazla 3-4 hocanin adi duyulur
ozel okulda kim nerden mi bilsin? bizim okuldaki hocalara baska ozel okullardan teklifler geliyordu. dershane hocasini anliyorum tamam da ozel okul hocaları icin bu durum oyle degil. iki farkli ozel okulda okudum , iki okulumda da hocalarım cok fazla teklif alıyordu baska okullardan. hatta idarede bi hocayi kuruma cekmeye calisiyoruz bakalim umarim anlasicaz diye konusuldugunu duydum
Ozaman benim abim devlette harcanıyor 😂 Fen lisesinde Biyoloji öğretmeni. Biyokimyadan yüksek lisans yaptı. Sınavlar için sorular hazirliyor kitaplar bastıriyor. Komisyonda kitap yazarı yani. Öğrenciler veliler hep onu istiyorlarmiş.
Ama garibim devlette 45 mi 50 mi ne aliyor
yalniz şöyle ama , biyoloji talep edilen bir brans degil. biyolojiden ders alanla matematik/ fizikten ders alan sayisi arasında dunyalar var
abiniz iyidir elbet ona lafim yok. ama biyoloji bransindaki iyi ogretmen sayisi ile fizik/matta iyi ogretmen sayisi yine bir degil. fizik/mat bransi aranan branslar
Evet insanlar mat fizik yapamiyor ve bu derslerden özel ders aliyor. Okullarda da tabi bu hocalar daha çok araniyordur. Peki matematik hocasiyla tarih hocasinin maaşı özel okulda aynı mı?
ayni degil
ozelde hocalara ozel teklif goturuyolar ki zaten ders saati sayilari bile farkli , maas nasil ayni olsun
Devlette ayni ama
iste dedim ya , ozelde isim yapan hocalar iyi kazanir devlettekilerden diye
Özel sektör her zaman az verir arkadaşım ebeydi asgari ücret alıyordu
ebe zaten ne kadqr alsin ki yani
@MarilynsHere ebe vasifsiz eleman mı ki asgari alsin?
ebe olmak ne zamandan beri nitelikli bir meslek? yapmayın
@MarilynsHere Kardeş iyi misin? Üniversite okuyorlar profesyonel bir meslek bu.
Sen vasifsiz okumamiş adamla ebeyi bir tutabilir misin?
tibbi sekreterligin bile unisi var artik. uni bölümünün olmasi bir sey değil artık. köylere dagin basina bile uni actilar , bölüm koydular. aman ne vasifli ne prestijli. ebeden bahsediyoruz
@MarilynsHere okumuş adamla okumamiş ameleyi ayni kefeye koyamazsin
okumus adam dedigin zamaninda kursu olan tibbi sekreterlik benzeri bölümlerse onlarınki okumak degil. bence de bu tarz mesleki gruplari okumuslarla bir araya koyamayiz. akademik hayattan bahsediyorum , kisisel gelisimden degil.
@MarilynsHere Bence özel sektör faydaya dayalı çalışıyor. Misal lise mezunu bir icra takip elemani birkac yil çalışıp işi öğrenince avukattan fazla maaş aliyor.
her seyin para oldugunu dusunmuyorum. elbette para cok sey ifade eder ama her sey degil. ozellikle meslekte paranin bir yere kadar gecerli oldugunu dusunuyorum. mesele para ise o*pu da cok kazanıyor. prestij , mesleki kariyer gibi seyler isin icine giriyor iste
@MarilynsHere o işler çok belli olmuyor bee
Mesela demin verdiğim örnekte hukuk bürolarında icra takip elemanini el üstünde tutarlar gitmesin diye. Avukatla icra takip elemani tartişsa avukatı işten kovarlar.
Özel sektörde dengeler çok farkli
yine kizacaksin ama dkbdkw ortalik zaten avukat kayniyor. hukuk 125 binden aliyo su an hey gidi hey yani
@MarilynsHere her meslek böyle değil mi?
Mühendis desen heryer mühendis kaynıyo diyolar asgari ücret veriyorlar.
Mimar desen heryer mimar kaynıyo diyolar mezunları markette çalişıyor.
Hemşire desen heryer hemşire diyolar özel hastaneler 20 bin liraya çalıştiriyormus.
Asgarı ücretle çalışan öğretmenler çokmuş piyasada. Öğretmen adam gidip gardiyan oluyor.
Eskiden fizyoterapistler asgari ücretin 7 katı maaş alırdı şimdi asgari ücret veriyormuş özel hastaneler
her meslek böyle ama itü mezunu muhendis ile konya mezunu muhendisi bir tutmuyolar
@MarilynsHere Odtü mezunu mühendis English Time' da ingilizce dersi veriyor.
Benim eski manita da muğlada jeoloji okumuştu altin madeninde çalışıyor uluslararası bir firmada. Deli dehşet maaş aliyor.
Yani her şey okulun etiketi değil
Sakin olun. Ebeyi küçükseme asgarî ücretin hak etmiyorlar
yani olabilir bu tarz seyler ama orani nedir? istisnalar
@MarilynsHere istisna değil aslinda önemli olan etiket değil getirdiği kazanc ve huzur.
Banka müdürü kadın istifa edip fethiyede tekne kaptanliğina başlamış 10 kati fazla kazaniyormuş bir de huzurlu mutlu. O iş için üniversiteye de gerek yok mesela. Etiket çoğu kez para da getirmiyo mutluluk getirmiyo
ya arkadaslar bi de hayatin gercekleri var. bilkentte , bogazicide , Hacettepede okumak varken kim konya , diyarbakir , bayburt unilerde okumak ister? siralamasi en tepede bolum varken kim 1 milyondan tercihle girdigi bolumu ister? biraz gercekci olun. tabiki okul ve bolum her seyi belirlemez ama onemli oldugunu da inkar edemeyiz
@MarilynsHere Evet herkes girebildiği en yüksek puanli okula gitmek ister ama Kibris mezunu avukat Phorshe'ye binerken Galatasaray mezunu avukat onun emrinde çalışıyor.
Otobüs durağinda tanıştığı işçinin davasını alıp trilyon kazanip tek dosyadan zengin oluyor millet. Fetö davalarını seçkin avukatlar korkup almazken, çömez ve aç avukatlar alarak zengin oldular. Bir davadan 2 daire parası almiş yeni mezun tıfıl.
Hayat başarısı şans falan diplomana etiketine bakmiyor.
orasi oyle tabi ama okul ve bolum onemli. senin saydiklarin %20 si ise isin %80 i okul + bolum dur
yani saydigin insanlarin durumlari %20 lik bi kisim. kalan %80 oyle 'sansli' degil
Pazartesi başlicem, 210.000 maaş, prim var ama sormadım bir de araç ve yakıt
Ne işi bu?
Yöneticilik
@Lucyci kiskanma gerçek olabilir
O serseri daha konuşmayı bilmiyor o yüzden sildim
Zaten gerçek, yalan söylemek gibş bşr huyum yok
Ne iş yapiyorsun ki?
Gizli projeler diyelim
Mafya misin?
Ne alajası var🫢
Mühendisim canım
Ne mühendisi? Yani farkin ne diğerlerinden?
Ya burada anlatamam kıiusura bakma, gizli okey de
Iyi gizliden söyle
Akademik kariyerim bayağı fazla diyelim
Doç mu oldun prof mu 😂
Doçent
O zaman normal, konut projesi galiba
Değil, konutla bi alakam yok
İç mimarım türkiyedeyken 50 bin alıyordum (kendime ait bürom vardı) şimdi yurtdışındayım aklın varsa dilini geliştir biraz birikim yap kaç
Yurt dışı isterdim ama mesleğim uygun değil. Orada sifirdan üniversite okuyup stajlar yapamam
Mesleğin ne
Hukuk okudum
hukuk için İngilizcenin çoook gelişmiş olması lazım baya zor
Sadece ingilizce bilmek de yetmiyor orada tekrar okul okuman lazim tekrar staj vs sinavlar
onları bilmiyorum ne desem yalan olur ben direkt üni için gitmiştim orada da devam ettim
çevrende varsa hukukçu
adı, böyle bilindik onlarla çalış
Bizim sektörde başkasina çalışırsan sömürülürsün. Kendine çalisman lazim
büro açma şansın var mı
Birikim yapiyorum istifa edeceğim
şu an ne kadar alıyorsun?
ve kaç senedir çalışıyorsun
Aylık ortalama 60 alıyorum 10 yil oldu
gayet iyi ama 10 yıl çalışmışsın etmişsin emeğine az
alanında gelişmişsen kendine ait yerini aç kendini geliştirmeyi asla bırakma ve hukukçu tayfan olsun
Alaninda gelişmek devlette çok mümkün olmuyor hep ayni konular olunca. Bide ne uzuyorsun ne kısalıyorsun.
Ben de Almanyada üniversite okuyacaktım vazgeçirdiler keşke gitseydim
yapma ya
hiçbir şey için geç değil
yüksek lisans için gel
Ne işime yariycak ki boşa çaba. Almanyada avukatlik yapamiyosun
almanya şart mı en kötü yunanistana bile gidersin kötü dediğime bakma orası bile iyi yani türkiyeden
keşke türkiyede şartlar güzel olsaydı
Her ülkenin kanunları ve dili farklı. Avukatlik local bir uzmanlik alani. Başka yere entegre edilemiyor
avukatlık niye böyle aaa
en temizinden tatillerde yurtdışına gider bi yerde geçici süreliğine part time yapar geri dönersin max 10 bin euro dolar kazanırsın
Part time ne yapacaksin ki? 😂
keldksksksk aklıma tek bu olanak geldi 😂
iş çıkışları bazen keyfiyen yapıyordum ama türkiyrdr bozunca baya bi yüklü miktar oluypr sanırım
sen de gidemiyorsun yapamıyorsun orada mesleğini en azından böyle yapsan para çıkartırdın
Senin yaşam standardında gidince ne değisti?
sadece para onun dışında normal. Türkiye'de çok daha güzel tarihi yerler var fakat buradaki insanlar daha kültürlü birbirini garipsemeyen iyimserler
Mesela burada ucuz bir dairede yaşarken orada müstakil bahçeli iyi bir evde mi yaşıyorsun?
Burada alamadiğin lüks gördüğün neleri artik rahat alabiliyorsun?
Mesela tatillerinin kalitesi değisti mi?
benim durumum kötü değildi sadece ailem istediği için yurtdışındayım yoksa türkiyedeydim ama buradaki her şey maaşlara göre ucuz mesela 30 bin euro alıyorsun sütün litresi 75 cent ya da basit bi çikolata 1 euro falan filan
ama emin ol para açısından her şey değişir
ben kurları felan arada takip ediyorum bazen türkiye ile burayı kıyaslıyorum çok fark var bi düşünsene
Aylik 30 bin euro mu aliyorsun? 😳
haayır 20 bin ama kademen arttıkça artıyor ücretin
yüksek lisans yapmadım pişmanım
Aylik rutin yaşam harcamalarini yapinca eline ne kadar kaliyo?
max 7 bin euro kalıyo
ama burada da ekonomi biraz karışık ve olaylarda var
Yıllik 84 bin euro eder. Neredeyse her sene 1 daire alabilirsin Türkiyeden 😂
Wayyy anasini
o yönden hesaplamak benimde hoşuma gidiyor kdkkdkd surilerdeki daireleri alıp tüm Türkleri yerleştiricem fethedelim
😂😂😂
Degisir ki bu. ben 5 bin dolar aliyorum ama 17 bine calisanda var
Malî işler müdürüyüm. Özel sektör.
Maaş?
70-80 arası. Bütçe tutması hâlinde yıllık prim var
Tebrik ederim çabaların işe yaramış. Çalışıp çalışıp parasal olarak aynı yerde sayan çok kişi var
Teşekkür ederim. Daha iyi olabilmek için sürekli çalışıyorum, kendimi geliştiriyorum.
Bilgisayar mühendisiyim. 62bin
Iyiymiş
Kendi işim olduğu için diğer sektörleri bilmiyorum
Ne iş?
Otomotiv ve kafe
Doktorum 110 bin alıyorum
Bence en yüksek alanlar doktorlar. Bir tanidik doktor kadın var 65 yaşinda halen çalışıyor. İstanbul Ankara İzmir bodrum marmaris her yerde evleri var. Şimdi yunanistan ve almanyada ev bakiyor
Eskiden daha çok kazanıyorduk ama şu an düştü biraz
En iyi meslek galiba doktorluk kazanç olarak
Evet 👍
marilyns
O ne?