Asgari ücret ile kamu çalışanlarını kıyaslamak doğru mu?

Bir taraf kendi isteği ile kpss sınavına hazırlanarak atanmak istediği branşa yönelik bölüm okuyarak bu teknikerlik olabilir adalet olabilir öğretmenlik olabilir sağlık olabilir polislik olabilir işletme maliye vs olabilir bölüm okumuş memur olmak istemiş kpss çalışmış bunun sonunda şark görevini de biliyor maaşını da biliyor vs kendi tercih etmiş. Diğer taraf asgari ücret ile çalışmaya mecbur değil meslek sahibi zanaat sahibi kalifiye elemanlar gayet güzel maaşlar alıyor. Mesela Memurun aldığının 3 katını kazanan kaynak ustaları var aşçılar var insaatcilar bilişimciler var. Ama sen satis elemanligı getir götür işi ya da tezgahlarlik yapmak istediysen ya da bunu yapabilecek kadar kendini yetistirdiysen burada atanmış memurun ne suçu var. Memuruna göre değişmekle birlikte anasından emdiği süt burnundan gelen memur da var kelle koltukta çalışan da var boş boş gezen de var. Hepsi var ama her ne olursa olsun senin asgari ücret almanın ya da asgari ücretin 17 bin lira olmasının sebebi nasıl memur oluyor onu anlamıyorum. Memur da yani trilyonlar almıyor lisans mezunu 90 puan almış günde 50 tane evraga işlem yapan gözünde 4-5 numara gözlük olan belinde boynunda fıtık olan 15 senelik memurda 33-34 bin lira maaş alıyor yani bu mu zoruna gidiyor.
Asgari ücret ile kamu çalışanlarını kıyaslamak doğru mu?
Cevapla