Giderler çıktıktan sonra 20-25 bin tl kalsa hesapla bakalım günde 10-11 saat çalışıyorsun? kelle koltukta ve trafiktesin hayatın riskte bir yere çarpsan canın gidecek? asgari ücret şu an 11-12 bin ve günlük 7.5 saat çalışıyor hava koşulları etkilemeden. kalan her saat için mesai ücreti artıyor asgari ücrette? kuryeler 10-11 saat yağmur çamur kar demeden çalışıyor ve o motorla tüm gün dolaşmak aşırı yorucu adamın motor üzerinde canı çıkar. Hele ki kışın herkes yapamaz bu işi. Davulun sesi uzaktan hoş gelir yani. 20-25 bin tl temiz para kalsa bile herkesin yapabileceği iş değil yorulursun. Bir de motorun sana aitse motorunun yıpranma payı var km göstergesi yukarı çıktıkça motorun değeri düşüyor. 100 bin tl lik motor 50-60 bine kadar iniyor ikinci el fiyatı. Hiç bir şey yapmasan aylık 2-3-4 bin tl ye motorunu kiraya vererek kazanabiliyorsun zaten.
Bu kadar kazanmaları normal aslında sorun bu kadar okumadan bu kadar kazanmakta tamam yorucu bir iş olabilir ama cokta değil yani tanıdığım moto kuryeler var ama bence yalan söylüyorlar masraflariyla beraber kazandıkları o kadar ellerine28-30 bin kaliyordur
Kuryelik yaptım kendi motorun ise 12 saat çalışarak o kadar para yaparsın nerede çalıştığın önemli İstanbul ile Çorum'u bir tutamazsın örnek veriyorum. Ama hiç motorun yoksa kuryelik yaparak bi firmada yine aylık 17 18 alıyorsun
Özel sektör daha ucuza çalışabilecek birini bulabilseydi daha az verirdi. Bir işi yapabilecek az insan varsa o meslek çok kazandırır bunda tuhaf bir şey yok.
Kazanırlar bu paket sayısı calıstıkları zaman vs ile alakalı günde 11 saat falan calısıyorlar motor onlara aıt kendi vergileri ödüyolar riskler motor giderleri yaz kış normal yani
Kazanıyorlar ama bu para teslim edilen paket miktarına göre değişiyor yanlışım yoksa 20-25k gibi taban bi ücret var bunun üstü paket teslim sayısına göre ayrıca motorun benzini bakımı ve sigorta dahil değil
Kızım bir paşa bile şu an 60 65 falan alıyor maaşları çok büyütme gözünde neden hergün isyan edip grev yapıyorlar sanıyorsan doktorlar para içinde yapılacak bir meslek değil bence nankör insanlar hepsi
300 bini isim yapmış cerrah kazanır ortalama cerrahın alacağı 60-70 bin ama üniversite hastanesinde yandalcıysa onlara ek bütçe veriyorlar 100 bini geçiyor yine de 300 bin alan olduğunu sanmıyorum.