teşekkür ederim
Büyük bir zam dalgası gelir mi sizce? Neyi stoklayalım?
teşekkür ederim
Kahve çok içen biri olarak gideyim de stoklayayım bari...
Kahve nasıl saklanır ki ya... hiç kahve stoklamadım çok heyecanlıyım...
Geliyor, başta sigaraya geldi bile. Altın, dolar yükseldi, yakın diğer şeylere yağ, un, şeker, ekmek gibi de gelir. Ete de geldi sanırım bir soruda rastladım kıymanın şu an ki kilosu ve önce ki fiyatını vermişti birisi.
Ne kadar depolayabiliriz ki, kahve, un filan belki ama yağ ekmek sigara bunlar kullanılıyor ve elbet bitecek ve yine almak gerekecek. Eti de dolabınızda yer olduğu kadar alabilirsiniz..
valla ne yapsak da kısıtlı. ülkece battık
Bence de battik 👎
Stoklamak için iki sebep vardır. Ortamda "o" vardır, ama kullanmak için doğru zaman değildir. Ya da ortamda olması gerekenden fazla miktarda vardır, zorlanmadan elde edersin ve doğru zaman gelinceye kadar muhafaza edersin. Kendin üretip elde edebiliyorsan istersen stokla istersen o an kullan. Bu iki neden ve bir koşul dışında stokçuluk, -ekonomik çıkar stokçuluğu bağlamında değerlendirildiğinde- size uzun vadede bir fayda sağlamayacağı gibi beklediğiniz "doğru zaman " gelene kadar piyasa dengelerini de bozar. Toplumun genelinin etkilendiği kötü koşullarda ayakta kalmanın kuralı içgüdülerinizden ve kişisel menfaatlerinizden arınıp, size bahşedilen zekayla ahlaki temelli bir strateji kurmaktan geçer.
bahsettiğiniz stokçuluktaki ahlaki boyut, toptancı olup gerçekten piyasanın dengesini bozabilecek kişiler için geçerli bence. kişisel ihtiyaç için (kahveyi biraz fazla seviyorum diye buna dair sormuştum) artan zamlardan belki biraz daha geç etkilenmek için kısıtlı para kaynakları ile yapılan fazla alımın sizin kastettiğiniz ve piyasayı değiştirecek stokçuluk olmadığı aşikar. bakınız çaya %43 zam geldi. Dolar ve avroda bu oranda bir artış yok ama %43 zam yapmak ne kadar ahlasızca ise iki paket çay alıp kenara koymak o kadar ahlaklı bence. haaa öyle de etkileniyoruz böyle de.. yapılabilecek bir şey var mı? bireysel açıdan memleketin ekonomi politikasını belirleyemeyeceğime göre, şahsi üç beş önlem almaya çalışmak şeklinde debelenmekten öteye gitmeyen naçizane çabamın zeka ve ahlak temelli strateji bağlamında eleştirilmesi çok da vicdani gelmedi bana :)))
yahu zaten tartışmıyoruz. siz geldiniz birtakım söylemlerle gerdiniz ya ne gerek vardı...
Evet gelir tabi ki de zaten gelmeye başladı maalesef en son sigaraya gelen zamanı duymuştum şu an da bir çok ürüne geliyordur. yani stok kişisel ihtiyaçlara göre değişir sürekli aldığınız neler varsa onlardan alabilirsiniz stok yapmak için ya da meyve sebze de olabilir ama daha çok kapalı yiyecekler stok olsa daha güzel olabilir. ama yine de biter zaten ne kadar stok olursa olsun
Her seçim sonrası, o seçimin faturası halka yansır. Seçim öncesi zamlarda engellenir, seçim sonrasına bırakılır. Bu zamlar beklenen şeyler. Kahve nasıl saklanır bilmem ama bu yağışlardan ve dolu olaylarından dolayı ay çiçeği ekimi Anadolu'da bu yıl çok az, kullanıyorsanız ayçiçeği yağı stoğu da öneririm 😅
ayçiçek var ama az kullanıyorum onu. zeytinyağı çok severim. onu da almıştım bi tanıdıktan 15 litre. 5'i bitmek üzere...
Cevap
21Cevap
İstediğin kadar stokla yine bitecek. İnsanlar aklını başına almadiktan sonra her şey hikaye
halkımız böyle istiyor...
Toplu halde alacaksan onların hava geçirgenliğini önleyen baskı makineleri var, öyle paket yaptırabilirsin. Ben şimdiye kadar gittiğim de bir ihtiyacım kadar paketletiyorum bir de yedek paketletiyorum, ikinci paket açıldığında daha yeni gibi oluyor, iki defa git gel yapmamış oluyorum. Hava aldıkça bayatlıyor çünkü.
bi sorayım bizim kahvecide var mı ki...
çok sağol
Kayınvalidem der ki mesleği mi tergeyeceğiz 😅 aynen de öyle istediğimiz kadar stok yapalım illa bitecek o yüzden bir şey almıyorum fazladan. Sadece smeg ekmek kızartma makinesi istiyordum onu aldım dün
bireysel anlamda anca bu kadar oluyor ya... ne yapacağız tüm marketi mi kapatacağız zaten anca bu
Valla günde bir paket kahve bitiyor bizim evde ne kadar alabilirim nereye kadar stok kullanabilirim ki
Evet kedin zam dalgası gelir yılların savuran politikaları yine halkın sırtına yüklendi. Bir kalem malzemeden değil iğneden ipliğe herseye zam gelecek bundan çalışan tüm kesimler etkilenecek
halkın çoğu bunu istiyor. ben ezilirim, saraylar baki kalsın diyor :)
ekonomi bozulduğunda, kriz olduğunda gereken dersi sandıkta verirdi... solun da çok hatası var ama ne olursa olsun, akıl tutulması
Aynen kabul ediyorum insanlar din uyuşturucuyu ile uyutuluyor. Geçen metroda gelirken kara çarşaflı kız kitap okuyarak gidiyordu yanımdaydı baktım kitabın adı mücahide nasıl davranmalı dini cemaatler sürekli beyinleri böyle yıkıyorlar muhalefet seçimden seçime çalışırken cemaatler sürekli çalışıyorlar sonuçta bu
konu derin.. ben umudu kestim halktan
Dibe vurmadan adam olmaz bu kafalar bunlar senenin 365 günü çalışıyorlar beyinleri din uyuşturucuyu ile uyutuyorlar o dincilerin amerika ve İngiltere İsrail perde arkasından destekliyor onların adına Müslümanların duygularını yonlendiiriyorlar fetöyü kim besliyormus son darbe girişiminde ortaya çıktı. Neyse ülkesini seven mutlaka zor günlerde çıkar ataturkte oyle zamanda çıktı gelecekteki çıkar dileğiyle selamlar
güzel günler görelim o zaman...
hatta kim bilir, belki motorları da maviliklere süreriz :)
Çok sagl. zam gelecek dolar ortalama 28 bandına çıkacak Euro 33 bandına sonuç ogggghhhhhh oggghhhhhhhh diyenler vardı şimdi ben onlara diyorum oggghhhhh beter olsunlar.
seçim öncesi baskıladılar doları. şimdi yerini bulana kadar artışa geçecek. artışla birlikte her şeye zam üstüne zam... halkımız bunu istiyor
Yani zam dalgası gelir ama stoğa gerek kalmaz diye düşünüyorum.
Teorik olarak konuşursak eğer zam dalgası gelebiliyorsa stok olmaması lazım, stokçuluk devlet fiyat artışlarını yasaklarsa gelir.
stokçuluktan kastın, satıcıların stokçuluğu ama.. benim ise alıcıların stokçuluğu.. alayım da dursun, öbürü bitince bunu içerim hesabındayım
Sigaraya zam geleceğini biliyordum. Bu yüzden stok yaptım. Ama kahveye yeni zam geldi bir daha geleceğini sanmam.
ay kaçırdım desene...
maalesef geçmiş olsun :)
ne diyelim... can sağlığı...
Valla zam mı gelir icra mı gelir aşk meşk kariyer mi gelir bilmiyorum ama komple saldım artık ya kskfllvlslls
salınmıyor ki ya... insan kahve de içmesin mi?
Abla valla söyleyecek çok şeyim var ama avukata verecek param yok vekalet ve dava ücreti için o yüzden kusura bakma kldlflf
:))))) kıyamam sana
Temel gıdaları stoklayabilirsin ya da stok yapmak yerine paranı Dolar olarak tutabilirsin... Tahminen %10 kadar bir fiyatlarda yükselme olacak.
emel gıdayı saklamak da zor
parası olan dolara yatırsın
Mantıklı.. Kayıp fazla olmaz.
Kanki kahve staklamak kolay cam şişe al ama genis olandqn kahve al icine bosalt
yaptım öyle... daha da alacaktım zam geldi dediler. sağolasın
Zam dalgası başladı kahve al , şeker, un , kuru bakliyat
kahveyi kaçırdım. neyse artık yapacak bi şey yok :))
Nedense ben stoklamanin bı yararı olmicani düşünüyorum bebek maması ve bezi hariç 😂
ya işte debeleniyoruz kendi çapımızda. çay çok sevmediğim için çok da etkilenmedim ama %43 zam gelmiş. çay tiryakisi olsaydım, dün keşke iki paket fazla alsaydım diye hayıflanırdım
Hüğ ben de hiç çay icmiyorum o yüzden bana dokunmadı tiryakisine yazık 😭😭😭😭😭😭
Bence hic oyle bosuna stok yapmayın aşırı bir zam yok hersey cok guzel olacak
her gün her şeye zaten zam geliyor da.. ani bir şok dalgası gelir mi dolardaki bu artışa istinaden
Gelmez rahat ol piyasalarda zaten köpük bi fiat artışı ve eflasyon var bir aya kalmaz taşlar yerine oturur
kahveme yazık olmasın... :) gene de alayım biraz. dursun di mi :)))
Sen bilirsin
Kahveye gelene kadar neler stoklayacagiz bunlar iyi günlerimiz
Döviz bu gün fırlama yapacak.5 TL gibi birsey
o kadar olur mu bi günde?
Olur olur
Bir su doların yükselme seviyesini biraz yukarda tahmin etsem
gelir hanımabla traş jeli aldım Gillette 2 tane 40 tl ye baska yerde 100 tl tekı ucuza kaptım 5 tl yeni sigara ya zam geldi stok yap
Git markete kredi kartiyla ne alırsan al yüzde 150 kazanırsın bir yilda
çok haklısın
durun ya ne stoklaması ne zam dalgası.
onların doları varsa bizim reisimiz var verecek mehteri.
şimdi dünya düşünsün :D :D
Ben ihracat yapıyorum son iki senede şirketim 5 kat büyüdü ekonomik durum benim işime geliyor
evet sermayedar büyüdü.
halk ezildi
Ama önceden 200 işçim vardı bugün 1000 işçi ayrıca devlet 8 diyorsa işçiyi çekmek için 12 veriyorum ben
halk da bunu istiyor değil mi.. gördük seçimlerde. :)
Allah arttırsın
İşsizlik sıfıra yaklaştı her evde 3 4 çalışan var sıkıntı yok şu anlık durumda
ciddi ciddi böyle düşünüyorsun... inanılmaz.
her evdeki çalışan sayısı fazla, biz de çalışıyoruz eşimle. çalışmak iyidir. ancak bu kadar çalışanın bir araya gelip anca temel ihtiyaçları karşılayabilmesi, bir adım ötesinin lüks sayılması acımasızlık ve vahşilik değil mi?
ev kirası olmuş 10-15 bandında. bir çalışan anca ev kirasını ya karşılar ya karşılamaz...
Yağ ile şeker stokladim ben 😬
Ay ben kahve alacaktım kaçırdım...
:)
Nakit olarak TL varsa hemen korumaya al
mantıklı parası olan yatırım yapsın
Elektronik eşya ihtiyaç varsa şimdi alın
var aklımda bi şeyler haklısın... ben alana kadar bi zam gördü bile.
Gelecek ay daha pahalı olursa ben TV değiştdim TLF için maddiyat yetmedi 2. El bakıyorym
Kapalı paketleri rahatlıkla saklayabilirsiiniz
ben açık alıyorum ya... bizim burada ünlü bir kahveci var, kilo ile alıyorum. cam kavanoza koyuyorum. ama hiç toplu almadım
Ya alacağına en fazla 2 kilo falandır onu da zaten çok tüketiyorsan çabuk bitirirsin bayatlamaz
:))) iki kilo aldım zaten.
İyi içimler
sağol
Stoklayacak para yok paraaa, ekonomi süperr
ekonomi misss gibi miiisss
Buz dolabında
Hiç stok yapmam
Bacim bu günlerde b. ok al onda bile kar yaparsın
onu yapmııyıım
hiç anlamam :))) zam geldi yandık bittik diyebiliyorum sadece. o sayılır mı?
yok beee işte iki üç paket kahve alayım da dursun dedim anca bu :)))
buradan bunu mu çıkardın?
valla kanırta kanırta çalışıyorum. kendi işimi yapıyorum. koca parası yemeyi becerebilenlerden olamadım ne yazık... :)))
tahminlerin bu kadar mı tutmaz be kardeşim :)))
amaan boş ver beee ne iş yaptığımın ne önemi var. alnımızın teri ile çalışıyoruz karı koca.
haydi ben kaçtım. şen ve esen kal
Temel ihtiyaçlar
aynen öyle
youtube.com/shorts/7yRmNEGdw_s?feature=share3
Şu adam bakan oldu Ya
Daha bu memletten ne hayır gelir
Geliyor ki
geliyor gelmekte olan
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?