Tahliye taahhütnamesi sebebi ile kiracıyı icraya verdim bu tahliye taahhütnamesinin içeriğinde icra masraflarını kendisinin karşılıcağı yazıyor ama gerçekten o mu karşılıcak yoksa ben mi?
Masraf kiracıya ait
Masraf ev sahibine ait
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
1Cevap
Kanun koyucu kiracıyı korur
Kanun koyucu zaten kiracıyı bu anlamda korumaktadır. Ama kiraya verenin de kiracıyı evden çıkarmak için haklı sebepleri varsa buna örnek olarak çocuğunu evlendirecek olan ev sahibinin kiracı bulunan evde çocuğunu oturtacak olması durumunu düşünebiliriz. Bu da yine kanunun kiraya verene tanıdığı bir haktır.
Kiracı taşınırken ev sahibinden para talep edemez
Kiracının bahsettiğimiz gibi taşınma masrafları ya da para istemek, kalan aylarda kira ödememek ve yeni evin depozitosunu almak gibi taleplerde bulunmasının hukuken bir dayanağı yoktur.
Burada en önemli şey kiracı da olsak kiraya veren de olsak haklarımızı ve sorumluluklarımızı bilme noktasıdır. Herhangi bir hak kaybı yaşamamak için her aşamada hukuki destek almak en doğrusu olacaktır."
İcra dairesi kiracıya 15 gün içinde evi boşaltması için zaman veriyormuş eğer 15 gün içinde boşaltmazsa icra ekipleri zorla çıkarıyormuş işte o sırada evi boşaltmaya gelen icra ekiplerine ben nakliye parası yediemin depo parası hammal parası vermek zorunda mıyım? Birde size başka bir soru sorucam şimdi benim elimde boş sadece kiracının imzası olan tahliye taahhütnamesi kağıdı var kiracı normalde evi bu ay ocak ayında boşaltıcaktı ama aksaklık yaşamış Mart ayına kadar beni idare et martta kesin çıkıyorum diyor şimdi sizce ben bunu Mart ayına kadar bekliym mi beklemiyim mi? Mart ayına kadar beklersem doğal olarak kiramı alıcam bu sefer kontrat yenilendi denirse hukuki olarak bir hak kaybı yaşar mıyım? Yoksa elimde tarihleri boş kiracının imzası olan tahliye taahhütnamesi kağıdı var diye istediğim tarihi yazıp istediğim zaman mahkemeye verebilir miyim?
yediemin depo hamal parasını devlet karşılıyor. senden para çıkmaz. ikinci sorunda hak kaybı yaşarsın elden dilekçe şeklinde martta çıkacağına dair taahhütname imzalat. sözleşme ve önceki taahhütnameye değin.
Bazı izlediğim Avukat videolarına Tahliye talebi isteyen ev sahibi yediemin nakliye vs parasını karşılıyor diyor. Elimdeki tahliye taahhütnamesinde tarih yok zaten ben istediğimi yazabiliyorum (yargıtayın eğer kiracı boş tahliye taahhütnamesi kağıdını imzalarsa başına gelecek bütün sorumlulukları kabul eder diye bir sürü kararı var) bende bu yüzden marta kadar bekleyip eğer marttada çıkmazsa boş kağıdı doldurup mahkemeye verebilirim diye biliyorum
İcra giderleri yargılama giderinden sayılıp mahcuzdan tahsil edilir yani kiracıdan
İcra dairesi kiracıya 15 gün içinde evi boşaltması için zaman veriyormuş eğer 15 gün içinde boşaltmazsa icra ekipleri zorla çıkarıyormuş işte o sırada evi boşaltmaya gelen icra ekiplerine ben nakliye parası yediemin depo parası hammal parası vermek zorunda mıyım? Birde size başka bir soru sorucam şimdi benim elimde boş sadece kiracının imzası olan tahliye taahhütnamesi kağıdı var kiracı normalde evi bu ay ocak ayında boşaltıcaktı ama aksaklık yaşamış Mart ayına kadar beni idare et martta kesin çıkıyorum diyor şimdi sizce ben bunu Mart ayına kadar bekliym mi beklemiyim mi? Mart ayına kadar beklersem doğal olarak kiramı alıcam bu sefer kontrat yenilendi denirse hukuki olarak bir hak kaybı yaşar mıyım? Yoksa elimde tarihleri boş kiracının imzası olan tahliye taahhütnamesi kağıdı var diye istediğim tarihi yazıp istediğim zaman mahkemeye verebilir miyim?
O tahliye taahhütnamesi geçersiz sayılır. Yargıtay imza kiralayana ait olsa bile sonradan ev sahibi yahut başkası tarafından doldurulmuş taahhütnameyi geçerli saymıyor. Ayrıca özel belgede sahtecilik suçu oluştuğuna dair kararlar da var
Yani kiracı Cumhuriyet Başsavcılığına müracaat edip bana boş senet imzalattı üzerini de kendi doldurmuş şeklinde şikayette bulunursa hakkınızda taahhütname üzerinde yapılacak yazı imza incelemesi neticesinde TCK 207 kapsamında hakkınızda Kamu davası açılabilir.
Yargıtayın eğer kiracı boş tahliye taahhütnamesi kağıdını imzalarsa başına gelecek bütün sorumlulukları kabul eder diye bir sürü kararı var avukatlarda bunu söylüyor zaten bende bu yüzden marta kadar bekleyip eğer marttada çıkmazsa boş kağıdı doldurup mahkemeye verebilirim diye biliyorum
Ben de yıllardır tahliye davalarına bakıyorum dediğiniz gibi boş kağıdı imzalarsa kiracı bütün sorumlulukları kabul eder diye bir içtihada hiç rastlamadım olması da mümkün değil madem bir sürü karsr var ilgili hukuk dairesinin içtihadına ilişkin karar künyesini paylaşırsanız biz de bilgilenmiş oluruz