
Sütün bu kadar pahalı ve zor bulunduğu günlerde, süt ve süt ürünlerinin ihracatının yüzde 40 artması ne kadar doğru?
Soru gayet açık bu kadar kapitalizm fazla drğil mi?

Sütün bu kadar pahalı ve zor bulunduğu günlerde, süt ve süt ürünlerinin ihracatının yüzde 40 artması ne kadar doğru?
Soru gayet açık bu kadar kapitalizm fazla drğil mi?
Süt üreticisiyim aylık 100.000 tl para hiç cebe uğramadan gidiyor. Şirketler kazanıyor üstelik köylüler çok bilinçsiz ve sosyopat yeniliğe kapalı. Aman böyle rahatım iyi modundalar
@aerolite Haklısın hasıl yapan ve Afrika buğdayı ekenler iyi para kazanıyor.
https://m.youtube.com/watch?v=uFb1OvOLuNM
https://m.youtube.com/watch?v=DefTXqKMG20
Zaten danamızı zken, adalet beklediğimiz, kadı efendi hazretleri değil mi? Kimi, kime şikayet edeceksin?
En değerli varlığımız suyumuzu tarımda tüketip, zengin ülkelere ihraç ettirip hem onları besliyor hem de bir avuç toprak ağasını zengin ediyoruz. Sonra neden pahalılık oluyor diyoruz.
Hani TV de hep çıkıyor ya göller, nehirler, barajlar.. vs kurudu diye. Haberde hiç demezler tarımsal sulamadan oluyor diye, hep küresel ısınma derler. YALAAAN.
Birileri zengin olacak, servetine servet katacak diye, doğamızı katledip, kaynaklarımızı tukettiriyoruz.
her gün en az 2-2,5 litre süt gidiyor bizim evde.
ateş pahası...
amin... cümlemize
Cevap
5Cevap
Maalesef gerekli ürünleri karşılamak zor artık
Cok üzücü bu artışlar. Herkese yardımcı olsun yaradan 🙏🏻
Hangi ülkelere ve ne kadara ihraç ediliyor, buradaki önemli nokta bu bence
Bence değil. Bu ğrün yaklaşık 200 kalemde kullanılan, stratejik bir ürün, yani enflasyonu direk etkileyen bir ürün. Bu ğrünü enflasyonu düşürmek için kullanmak yerine, enflasyonu yükseltmek için kullanırsak, 5 katı fazlaya bile satsak, enflasyon dolayısı ile oluşan yüksek faiz ile o para bu sefer garibanda dışarı gidiyor. Para yer değiştirmiş oluyor.
süt üreticileri ineklerini satıyordu aylardır.
Satmıştır. Çifçinin bu gelirden payı, ülke içerisine satılan süt ile aynı, parayı kazanan büyük holdinkler. Şeker fabrikalarında ki pancar küspesi, çifçinin en büyük kozu idi. Pancarını getirir küspesini bedava alıp, turşu yapar hayvanına besin yapar kışı geçirirdi. Özelleşen şeker fabrikaları ben Adapazarı'nı biliyorum, o da 2 sene öncesi, tonunu 300 T' ye aldığı pancarın küspesini paketliyerek tonunu 300 TL'ye satmaya başladılar. Bu çifçiyi resmen vurdu. Oaket yemler pahalı, hadıl deneyen var, eken var ama maliyeti karlılamıyor. Sırf bu yüzden sğt işini bırakanların sayısı çok faz. Bu gidişle bu işi sadece büyük holdingler yapacak ve onların acıması hiç yok.
Domateslerin de en iyilerini Rusya'ya satiyorlar. Bize de ağır kimyasalli imalat hatali şeyler kaliyor.
Devletin vatandaşını umursamayip vergilere boğduğu bir ülkede insanların ticari yüzsüzlüğünü artık normal buluyorum.
Tukenisin en güzel gunleri ne yazık ki... Din iman diyerek ülke sefalete sürüklendi ancak sarıklı şeytanlar saltanat sürüyor.. Tacikistan da gömülü o Yahudi orispu cocugunun mezarına tüm Dünya hayvanları sıçsın...
Ülke içine birakmayip yurt dusina sayiliyor resmen düşmanlık halkaa
Sanki ülke böyle bilerek batırmaya çalışıyor
İhracat kesinlikle gerekli...
Allah ıslah etsin bu fiyatları bu hale getireni
Durmak yok yola devam. Her şey ters gidiyor
Hayat zor
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?