Kendi gıdasını kendi üreten bir ülkeyken gıda sıkıntısı çeken bir ülkeye doğru... Tabloya sığmamışız bile

Kendi gıdasını kendi üreten bir ülkeyken gıda sıkıntısı çeken bir ülkeye doğru... Tabloya sığmamışız bile

Birkaç aya enflasyon bizde düşecek (baz etkisi yüzünden) aynı şekilde faiz de düşmüş olacak ama diğer ülkeler kısa vadede enflasyonu kontrolde tutsa bile uzun vade de artacak
ABDde işsizlik baya artacak zaten bizde tek hanelere indi
İngiltere Fransa gibi ülkede enerji fiyatları arttığı için üretimde çok büyük eksiklikler oluşacak enflasyon daha da artacak ABD de aynı şekilde enflasyon beklenenin ustunde geldi son zamanda
Yani diğer ülkeler kısa vadede paçayı kurtarsa bile uzun vadede sıkıntılı günler yaşayacak ama biz çoktan atlatmış olacağız. ben böyle yorumluyorum. dunya resesyona giriyor
TCMB politika faizinin inmiş olmasına kanmayın. Bundan sadece bankalar kazanıyor, çünkü bankadan yüzde 35-40 altında kredi kullanamıyorsunuz. Mevcut kredi oranlarıyla işveren yatırım yapamaz, istihdam artışı sağlayamaz. İşsizliğin tanımıyla oynaya oynaya yüzde 9 açıklamayı başardılar, o da doğru veri değil. Yılbaşından sonra döviz kuruna bakarsınız, şimdilik KKM ile baskılanıyor, ama Hazineye yükü çok fazla. Döviz tevdiat hesapları verisine de bakın, artışta. Yani, iyiye gitmeyeceğini düşünüyorum. Asgari ücretin 9.000 TL olması da paranın alım gücünü arttırmayacak.
Cevap
12Cevap
Avrupa bizi kıskanıyor işte onlarda olsa halk ayklanir yönetim değişir. Ama bizde halk susar alkış tutar...
Bu oran. Yanı en pahalı gıdayı biz alıyoruz anlamına gelmiyor
Söyle bi etki de var. Dövizin artması ve savaş Her şeyi arttırdı bizde cunku kendimiz üretiyoruz gıdayı. Ama avrilupa 3. dünya ülkelerinden ucuza alıyor. Biz de onlardan alsak ucuzlar bizde cunku oralarda maliyet daha düşük
Avrupada fransa ingiltere hollanda ispanya deli gibi tarım yapıyor oralarda çalıştıgım için blyorum almanyada hatırı sayılır derecede tarım ve etçlik var onların 3. Dünyadan aldıgı besin endemik tropika meyve
Dostum ben de bi avrupa ulkesindeyim. Et sütü kendi üretiyo. Bi de patates. Neredeyse geri kalan her şey dışardan. Bi gün etikete bakiyorum kenya, obur gün israil, obur gün türkiye. Yanı o an nerde ucuz ise ordan aliyor. Adamlar bu ulkeleri tarım kaynağı olarak kullanıyor. Kendisi daha pahalı olan teknoloji üretiyor. Yaptıgı bi cihaz ile tonlarca domates alabiliyor zaten niye uğraşsın ki
Sen hiç onların yaptıgı tarım hacmine bakmamışsın ispanya ve hollandadaki tarım türkiyeden büyük
Ispanya evet o da bizim gibi akdeniz ülkesi. Hollanda konusunda emin degilim cunku bi kere o kadar toprak yok. Olanı verimli kullanıyor ama üretimde üst sırada olmasının sebebi başka yerde üretip, kendisininmis gibi satması diye bi şey okudum ki mantikli geliyor.
Bilader emin olmakla olmuyor bu işler verilere bakıp konuşacaksın
Dediğim gibi. Küçük bi toprak parçasında dünya 2. si olmak akla mantikli gelmiyor. Bizi geçtim adam koca rusya, hindistan, çin den de mi daha çok üretiyor? Bak savaş cıktı, rusya ve ukraynadan dolayı tahıl ürünleri tavan yaptı. Tahıl ve yağda dünyayı besleyenler bunlar neredeyse
As bayrakları as as
Bi listede daha birinci olmuşuz hemde açık ara öndeyiz yine kim tutar bizi be kıskan çatla patla alamanya 🤣🤣🤣
Canım Ülkemin Düştüğü Hallere Bak Ya :( :(
maalesef
Bu ekonomi böyle giderse çok değil 5 yıla kalmaz açlık ve kıtlikla yüz yüze gelicek canım ülkem.
Kaç kişi bunu sorgulama melekesine sahip acaba...
sanki OECD verilerine bakmaya ihtiyacımıza varmış gibi :d
Bir kontrol mekanizması yokki herkes işine geldiğince arttırıyor. Şaşmamak lazım
Tüik'in tüm verilerini ezbere biliyorum bu ne ki
bilmek mi :) yahu yaşıyoruz daha ötesi var mı :)
Sorumlu olanların Allah belasını versin
Bizde bir yerden sonra ip kopmuş...
Utanç verici, ne diyeyim?
Bakmaya yüzüm yok.. Ülkemden aşırı utanıyorum..
birileri ucuyoruz derken bosa dememisti/.
Ülkemin düştüğü şu hale bak ya.. Şaşırmadım.
biliyorum
Guzel gidiyor
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?