Van'da Pinyanişi aşiretine mensup iş insanı Mehmet Demir'in oğlu Samet Demir evlenmiş. Toplam 2 bin davetli gelmiş. Gelin ve damada 2,5 milyon liralık para ve takı takılmış. Nasıl aşirete gelin oluruz ya? :D
Van’daki bir aşiret düğününde gelinle damada 2,5 milyon liralık takı ve para takıldı.
Aşirete gelin olmak demek ne demek önce onu bir araştırmak lazım. Çok yakın çevremde doğuda yaşayan bir iş arkadaşım vardı kadın kanı helaldir gibi bir zihniyeti benimsetmişler her gün psikolojik baskı yapa yapa kafasını azda olsa değiştirdim.
Bir kadın yanlış yapınca, onu dağa çıkarıp uçurumdan atarak öldü süsü verilen binlerce çocuk yaşta kadın var, binlerce kadının ikinci sınıf insan muamelesi gördüğü bir düzene özenen kadının aklıyla arası yoktur.
Kesinlikle tavsiye etmem. Zira tüm aşiretle evlenmiş sayılırsınız. Ayrıca onlara, kulluk etmelisin. Aksi halde, seni barındırmazlar. Ayrıca altınları da sana yar etmezler. Bir de aşiretler, ya akplidir ya da pkkalıdır. Bunun, üçüncü yolu yoktur.. Eğer pkkalı veya akpli iseniz, buyrun evlenin. Güney Doğuyu bilmeden, gelin olmayı istemek kolay tabi.. Ben, kürtlerin içinde okudum. Bir daha, yüzlerini bile görmek istemem.. Akp/pkkalılardan gına geldi.. Hayatımda hiç, laik Türk devletine bağlı kürt tanımadım. Pkkalı olmayanı, şeriat Türkiyesi istiyor. Pkkalı olanı ise, kürdüstan istiyor. Hepsi, eğitim reformuyla düzelir ama Zafer Partisi dışında da kimse bu reformu yapmaz. Zafer partisi de iktidara gelemez. Bu yüzden biz Türkler, azınlık hale gelince ; Güney Doğuyu elimizde tutamayacağımızı düşünüyorum. Başımıza ne geldiyse, milliyetçi olmamaktan geldi. Sonumuzu da milliyetçi olmamak getirecek.. Ama Güney Azerbaycan 'DAKİ 40 milyon, Azerbaycan' DAKİ 9 milyon Türk, yardıma gelirse; milli bekamızı koruruz. Yoksa çok zor...
Aşirete gelin olmak mesele değil olduktan sonra kan kusup kızılcık şerbeti içtim dememek mesele. Oraya geliklikle gidersin ancak kefenle çıkarsın gibi katı kurallar var. Aşirete gelin olabilirdim ama adam açıkça bizim oralarda boşanmak yoktur dedi. Gelinlikle gelen kefenle çıkar ancak dedi. Para pul bir yere kadar huzur olmadıktan sonra hiç anlamı yok. Adam sıkılacak üstüne kuma getirecek ama sen gıkını bile çıkaramayacaksın katlanacaksın. Boşanmayı unut. Bunlara ses etmeyecek altınlarını seveceksin kısacası.
Aklı olan sırf para için aşiret maşiret düşünmez. Bende büyük bir aşirete sahibim.
Onu bunu bir kenara bırakalım da, neden son yıllarda iğrenilerek bakılan aşiretler şu an popüler?
Sosyal medyadan dolayı paylaşılan para ve altın dolu düğünlerden olsa gerek.
İyi insana, siz değer verenlere denk gelin.
Zenginmiş, aşiretmiş fakirmiş, yok bilmem neymiş boş kelimeler.
Aşiretlerden dolayı kaç kişi sebepsiz öldürüldü, kaç kadın berdel olarak verilip hayatı karartıldı, kaç çocuk çocukluğunu yaşamadan erken büyümeye mahkum edildi haberiniz var mı?
Sene 2022 böyle şeyler yok demeyin, var.
Hala da olacak, siz bu cahil zihniyetinizi yok etmediğiniz sürece hep devam edecek.
Değerinizi, hayatınızı, aniden bitecek olan 1-2 milyon için harcamayın.
(şununla bununla olmayın demiyorum, değerinizi bilenler ile hayatınızı paylaşın diyorum)
Aşirete giren gelinin takisindan çok sonu çok önemli. Hayatinizi zindan ediyorsunuz bakmayin o takiya şatafatlı düğüne. Kadin cinayetlerinin en büyüğü aşiret leree var. eve bi kapanirsin cocuk yao ev işi hayatta gün yüzü göremez sin. evden öyle tek cikim gezim sosyal medyam olsun yazim. yok arkadasim la gezim konuşim hepsi hayal ve cinayet sebebidir... asiret kadar pis bir durum yok
Modern bir aşirete denk gelirseniz bir nevi daha özgür ve güzel yaşayabilirsiniz. O da çok nadirdir. Olur da sıkıntılı bir aşirete gelip, " Ay ben boşanayım, altınlar da benim zaten. " derseniz anında " Namus temizleme " adı altında mermiyi yersiniz. Haberinizi bile yapmazlar.
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Ben dügün falan yapmam yapsamda zaten bizim ailede takı törenı yapılmiyor sadece yakın çekirdek aile takar bu ekonomide kimseyi zor durumda birakmaya gerek yok. Dayım evlendi yeni takı töreni istemedi dedem yani kendimiz ne lazımsa aldık millete yuk olmaha gerek yok
Esmer, yüzü güzel, kalın saçlı, iri göğüslü, dolu kalçalı ve en önemlisi bakireysen bana gelin olabilirsin. Ben Amerika'da bir yılda daha fazla kazanıyorum zaten. Sikmişim aşiretin düğününü Çırağan'da yaparız.
Bende hep derdim babaanneme kürt aşiret bulucam bitane beni istemeye geldiklerinde kapıya 10 tane siyah passat dizecekler falan babaannemde hep derdi ki aşiret gelini olmak kolay mı sen yapamazsın orada hahahaha
Altın takılacak diye aşirete gelin olunmaz, onların bir sürü kuralları, örf, adetleri var aşiret gelinleri esir gibi yaşıyor, özgürlüğüne düşkün insan yapamaz, kaldıramaz
Sen benim başıma geleni dinle esas : yıllar önce abim için kızı istemeye gidicez abim gelmiş bana traş ol küpelerini çıkar demişti 😂 boş ver lan bana mı istiyoz kızı diye terslemiştim 😂😂
Lüks yaşamak istiyorsan ki aşiret lüks yaşar 2.500.000₺ sadece ev bile almaz evin yarı fiyatı falan olur. Veya çok da lüks yaşamazsa sadece ev 2.500.000₺, hem ev hem araba imkansız bi tarafımın kenarı renault taliant 500.000₺
@ANARSIK Genel kesim için öyle ama aşiret çifti ve düğünde takı olarak 2.5 milyon ₺ takılan bir çiftten bahsediyoruz, yani sana düğünde 100.000₺ takılsa oturacağın ev 100.000₺ mi olur. Üstelik ortalama sıfır araba 1.000.000-1.500.000₺ civarıdır geriye kalan paraya da İstanbul’ da 5.-6. Kat 15-20 yaşında bina anca bulursun. Fiat egea sıfır fiyatı 650.000₺ hatırlatayım.
Ne kadar iyi olursa olsunlar dünyanın dört bir yanında kadınları Köle gibi kullanmak Hiçbir kitapta yoktur. Bu da sadece aşiretlerde var Onlar da kadın hakkı diye asla bir şey yoktur Sadece çocuk getirip kölelik yapmak vardır
İyi kezban dediklerin den bjr tanesi evlenmek istemek bir aşiret kızı ile sence doğru düşünce mı Nasıl tanışırım bir aşiret kızı sizin aşiretin kızları nasıl
Siz gelin değil kendinize kul köle istiyorsunuz çünkü. Her yerde borunuzu öttürüyorsunuz. Şatafat dediğin şey diktatörce kurallarınız. O yüzden layık olanı değil aptal olanı bulmanız gerek. Altın sevip her türlü ezikliğe boyun eğecek biri.
Burdakiler çok boş yapmış yok onlar kızı dağdan atıyor yok altınları alıyor o aşiretin bir mensubu olarak söylüyorum bunu hepsi yalan dolan ya adam evlenip yurtidsina cıkıp dünyayı gezdi ne dagı tepesi aww
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Aşiret gelini olmak zor, seninde oralı olman lazım, hiç erkek arkadaşın olmayacak bide bakire olacaksın
@entıni evet zaten olması gereken bu ama çok yerelerde bu maalesef önemsenmiyor, güneydoğu başka aldıkları kız bakire değilse baba evini önüne atıyorlar alın kızınız şöyle böyle diye hepsi değildir belki ama çoğu öyle
Ana Sayfa > Para & Ekonomi > Sorular > Van'daki aşiret düğününde gelin ve damada 2,5 milyon liralık takı ve para takıldı! Aşirete nasıl gelin oluruz :D?