Aldığım maaş eriyip gidiyordu. Para harcamayı seven biriyim. Bari bir yere bağlayayım dedim :D

Net batarsın. Bu devirde dolara yatırmak da neyin nesi?
Birkaç ay beklersen zenginsin.
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
Aldığım maaş eriyip gidiyordu. Para harcamayı seven biriyim. Bari bir yere bağlayayım dedim :D

Dolar bence yükselecek enflasyon baktığın zaman net 35 lira filen olması lazım ama şu an Eylül'ün başına kadar biraz geri çekilebilir baskılanıyor çünkü veya böyle buralarda takılır dolar 20 lira da filen durursa şanslıyız ve bu dediklerim yatırım tavsiyesi değildir. Son olarak bide sınır var dolarda 18.20 TL sınırı ora kritik orayı geçmesin diye büyük çaba sarf ediyolar zaten
Eskiden yapsan net zengindin! Ama şu an pek bisey kazandırmaz! Çünkü faizler çok yüksek! 2,49'dan kredi veriyorlar 1 senede %30 faiz var diger giderlerle %33 kaybın oluyor. 1 yılda dolar belki %40-50 daha artar ama zengin yapmaz seni.
Eğer geçen sene yapsaydın faizler 0,99du. 1 yılda %12 faiz olurdu. Dolara cevirseydin 1 yılda dolar %115 arttı ve kârın net %100 civarlarında olurdu. şu an faiz giderlerinin çok olduğundan dolayı pek kazancın olmaz. Çok düşük miktar kârın olabilir onun için uğraşmana değmez...
@Modest1 mağarada mi yaşıyorsun 😂 bak bakalım faizler ne alemde. En düşük faiz veren banka 2,39dan veriyor
Mevzu bahis 60 bin. Dolar ikiye katlasa karın 60 bin yarı fiyatına düşse zararın 30 bin. Para büyük olmadığı için bu para seni ne zengin eder nede fakir. Ancak şu bir gerçek. Seçim arefesindeyiz ekonomiyi düzgün tutmak için hükümet direnecek oy kaybetmemek için tüm kozları oynayacak seçimden 6 ay sonra akp kazanirsa dolar net 30 TL
Neden
@Şiriiiiğnee nasıl neden
İyi hamle çok. İnan bana kazanacaksın. Bugündü sanırım hsbc raporunda yıl sonu dolar kuru 19.5 Tl olarak revize ettiler. Ben 20 25 bandına çok rahat gelecek diyorum. Bunu derken kafadan sallayarak demiyorum. CDS ortada ve yabancılar durmadan çıkış yapıyor.
Cevap
79Cevap
bence olabilir ama bitcoin de iyi
%3 faiz ile 12 ay vadeli çeksen geri ödemen minimum 76k
Doların şu anki kuru 18 tl
Senin çektiğin krediyi amorti etmesi için minimum 23 TL'yi bulması lazım. Artı kar için 23'ün Üzerine çıkması lazım. Buradaki asıl soru dolar bu seviyeye ne kadar sürede tırmanır. Çok bir şey değişeceğini sanmam. Ülkenin savaşa girmesine de bağlı. Yarın ne olacağı bilinmez tabii ama çok yanlış bir yatırım yaptığını düşünüyorum. Kredi taksidi ödemek yerine her ay gram altın alsaydın daha isabetli bir iş yapmış olurdun. Yine de bol şans.
Ekonomi hızla değiştiği için net bir şey söyleyemem risk biraz. Şanş meselesi de. umarım hayırlısı olur canım.🙏🏻
🙏🏻💌
Corona başladığında bankalar millete 0.80 faiz oranlarıyla kredi dağıtıyordu. Bende çektim. Şimdi diyorum keşke 100.000 çekseydim. 50.000 parayı 55.000 olarak geri ödedim. 8.000'e borcumu kapattım. 42.000'e 110gr altın aldım. Aradaki arttığı dönemlerde bozdurup düştüğünde alsaydım muhtemelen 150gr'a çıkartırdım. Bu enflasyonda en mantıklı hareket budur.
60 bin çektin, 12 ayda 120 bin ödeyeceksin.
Aylık ödemesi takribi 12 bin olacak.
Sendeki bu ticari zeka buralarda harcanıyor, acilen merkez bankasının başına getirilmen gerek, ileri zekalı seni
Enflasyondan dolayı kur farkının artması ve dövizdeki para zengin etmez buna çoğu kişi aldanıyor tıpkı arsa meselesinde olduğu gibi. Batmazsın ama zenginde olmazsın buna varlığı güvenli limanda temin etmek denir.
Borçla yatırım yapıldığı nerede görülmüş, batmazsinda çıkmazsinda ama bugün dalır yerle bir oldu, kaç gündür sağlam kale gibi duruyordu oysa, bu bidonun dalırini oldum olası sevemedim gitti Euro denesen bile daha iyi kardı...
Zengin olmazsın, paran enflasyon karşısında değerini, yani alım gücünü korur. Bugün 60.000 lira ile ne alabiliyorsun, bugünkü karşılığı olan 3.300 dolar ile 6 ay sonraki değeriyle aynı şeyleri alırsın.
Türk lirası ne kadar değer kaybederse kaybetsin paranı korumuş olursun. Başkalarının fakirleşmesi demek senin zenginleşmen demekse evet zengin olacaksın. 😂
Risk almadan hiç bir şey olmaz ben böyle konularda tavsiye vermem şöyle yap böyle yap diye iyi bir ekonomiden anlayan birilerini takip et haberleri izle gazete oku bol bol.
Keşke hepsini biyere bağlamasaydın. Hisse senedi altın Euro vs ayrı ayrı yatırım yapsaydın daha iyi olurdu. Ani bir şey olmadıkça kısa vadede kar etmezsin. 60 bin az para değil.
Bitcoin alsan daha iyidi bence. Az kaldi yukselis trendine girecegini dusunuyorum.
Zengin olamasan bile en azından paran değerini korumuş olacak. Çektiğin kredi zamanla TL olduğundan eriyip gidecek.
Bende nasıl yatırım yapacağımı bilmiyorum. Kenarda çok birikmişim bar 6 bin kadar. En iyisi hepsini real madride basayım
Kazanırsan sen kazanırsın, kaybedersen hepiniz kazanırız :d
Ufak bir şakaydı ajdje umarım kârlı çıkarsın
Uzun vade ise kar yaparsin ama kisa vadede dolar hizini almis duser ve gene yukselecek.
İnisli cikislidir ama pik noktasindan duser sonradan pik noktasini gecer. Bir BTC ci olarak bunu dusunuyorum. Ama keske Tokenlere yatirsaydin
60 bin 5 katı Bile yapsa zengin mi olacağını sanıyorsun altı üstü 3.500 dolar :)
Uzmanlar küçük paralarla bu tarz işlere girişneyin kaybedersiniz diyor. İyi yapmamışsın.
Bu soruyu gören spk adli işlem başlattı hahshshsh
Hiç belli olmaz o işler. Dövize yatırım çok tehlikelidir yalnız, altın daha güvenlidir bu konuda.
Yaw anca kendini kandir sg bı karnini doyur sen önce
Faiz oranı nasıl kaç yılda ödeyeceksin ne kadar vereceksin toplam da
Yükselir virüsler patlak veriyor ekonomi yine yükselir sanırım.
Ekimden sonra doların düşeceği öngörülüyor seçim hazırlığı için. Yanlış bir yatırım olmuş
Dolar mantıklı değil, kendini garantiye almak için KKM daha mantıklı olurdu.
@covidgorl parası olmayan farkını ödeyecek ki parası olanın parası katlanacak 😂😂
Yükselecek ve yine zam gelecek seçime kadar
Faiziule aynı hatta daha fszlaya gelebilir bana çok mantıklı gelmedi
Faiz oranları yüksek olmasaydı mantıklı derdim. Zengin olmazsın
dolara yatırmak biraz riskli olmuş hisse senedi alırdım senin yerinde olsam
Batmasında krediden fazla kazandırmaz dolar kredıni ıyı takıp et ode
Düşük faizle aldıysanız uzun vadede kazanırsınız.
borç para ile yatırım yapılması güvenilir değil bence
Bi yıl içinde bi lira 18 dolar olacak yandın sen 🤣🤣🤣
Çektiğin kredinin faizi ne alemde beleşe vermiyor ki banka riskli
Dolar bir getiri değil ki, krediyi öderken yine başın ağrıyacak
Kripto falan alsaydın bir nebze ama dolar sana ne kazandıracak
Ne Olacağı Belli Olmaz Batarsında Bir Bakmışsın Çıkmışsında
Bunu yapmak için çok geç kaldın diyemem ama yine de riskli ben mesela 10,65 iken 200K aldım :D
O iş geçti geçen sene yapsaydın Şu an 3e katlamıstın
Dolar kuruna göre kazancın değişebilir. Biraz daha uzun vadeli düşünürsen kar edersin.
Uzun vadede zarar etmezsin. Ama ben şu faiz oranlarıyla çekmezdim. Genede güle güle harca
BORC parayla yatirim yapilmaz bu cok buyuk bir hatadir..
uzun uzun kim yazcak şimdi yhaa nese batcan az kaldı
Doların düştüğü görülmedi :D
Uzun vadede her türlü kazandırır :) bir iki suni düşüşler olabilir onlara takma
ne karın olur nede zararın sadece elindeki paran olur.
Valla ben 10 dolardan biriktirmeye başladım hayırlısı
Net batarsın. Bu devirde dolara yatırmak da neyin nesi?
kredi faiz degil mi? faiz haram olduguna göre her turlu zarar.
Kur korumalı şekilde yattıysa hiç bir sorun olmaz, her türlü kazanırsın
Finansal okur yazarlığın düşük olduğu için böyle bir hata yaptın
Batmazsin, paranın değerini bir miktar korursun
Ne zengin olursun ne de fasfakir kalırsın ama bu devirde kredi ile yatırım yapılmaz borç para ile yatırım yapmak akıl kârı değil
biraz saçma geldi elinde olanı yatırsan neyse ama kredi çekip kumar oynamak riskli
Zengin olmazsın ama borcunu kapatırsın sana da para kalır
1 Bu piyasada kredi cekilmez.
2. Dolar 18 TL olmusken ayatirim icin alinmaz.
3. Sorun tutmus trolsun.
Dolar yükselişte ama belli bir rakamı gecince dusureceklerdir dolar rezervini bozdurarak
Dusurse bozdurma beklet geçde olsa kar edersin
Zenginmi? anca paranın değerini korursun oda maximum %10-20-30 yaparsın. daha güzel alternatifleri değerlendirseymiştin keşke
Dolar iyi bir yatırım değil, seni ben zengin ederim.
Artışa bağlı diye düşünüyorum. Ama belli de olmaz yani
Battın tebrikler.
Şaka yapmıyorum susmam da, o parayla ne altcoin yapılırdı sadfjsd
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?