Türkiye’de asgari ücret değil de saatlik ücret olsaydı, herkes çalıştığı saat kadar para kazansaydı nasıl olurdu?

Devlet de sadece çalışanların saatlik ücretine zam yapsaydı nasıl olurdu? Çünkü benim gördüğüm şu adamlara bir asgari ücret veriyor. O ücretle adamı mesai de bırakıyor, kendi iş alanı dışında başka işleri de yapıyor. Yani adam seni tek bir iş için o maaşı ödemiyor. İş yerindeki bütün işler için çalıştırıyor. Böylelikle 2-3 adamın işini tek bir kişiye yaptırdığı için fazla eleman da almıyor. Kaç saat çalıştırdıysan o kadar saat ödeyeceksin. Bu şekilde maaşlar artar mı? İşsizlik azalır mı?

Türkiye’de asgari ücret değil de saatlik ücret olsaydı, herkes çalıştığı saat kadar para kazansaydı nasıl olurdu?
Cevapla