Borçları erken kapatmak mı mantıklı yoksa bir yandan yatırımda mı yapayım?

Arkadaşım araba alacaktı o kredi çekti yetmeyince benden rica etti güvendiğim bir arkadaşım olduğu için hiç sorun etmemiştim, 3 ay boyunca hiç geciktirmeden ödedi sorun çıkmamıştı ama arkadaşım vefat edince kaldım ben öylece. 2 aydır kendim ödemek zorunda kaldım maaşımın yarısı kredilere gidiyor artık bu da benim finansal özgürlüğümü büyük sıkıntıya soktu çünkü kişisel ihtiyaçlarımı bile ucu ucuna karşılıyorum bana kalan para pek fazla değil. 2 aydır ne doğru düzgün dışarı çıkabiliyorum ne alışverişimi yapabiliyorum ne istediğimi alabiliyorum. Bir daha asla çekmem güvendiğim arkadaşım olsa bile. 5 tane ihtiyaç kredi almıştık benim adıma bugün bir tanesini kapattım. 4 kredi kaldı. Özel sektördeyim bide bir şey olur maaşım geç yatar para tutmak zorunda kalıyorum hani rahatça maaşıma dokunamıyorum :( kredilerimin 3ü büyük ve 1 tanesi düşük. Kredi kartıyla alımlarımda oldu önümüzde ki 2 ay ucu ucuna gidicem gibi görünüyor ama belki 3650 liralık olan krediyi kapatabilirim diye düşünüyorum.

Hemen kapatmak istersem

27.000 lira - aylık 1350 lira - 30 taksit

17.000 lira - aylık 860 lira - 28 taksit

9700 lira - aylık 475 lira - 34 taksit

3650 lira - aylık 220 lira - 24 taksit

Direk peşin kapatmak istersem 4 kredim bu şekilde. Taksitleri ödeyip öyle devam etsem de ne bileyim kafama devamlı borçlar takılacak ve tamamen maaşımda özgür olamıcam üstelik daha çok para ödücem. Diğer yandan tam borsaya yeni başlamıştım şu an düşükkende almak için güzel fırsat diyorum ama bana hiç para kalmıcak bu seferde :/

3650-9700 ü en kısa zamanda kapatıp diğer borçlar için para mı biriktireyim yoksa yatırım mı yapayım?

Borçları erken kapatmak mı mantıklı yoksa bir yandan yatırımda mı yapayım?
Cevapla