'Dövizi düşürmek için yüksek faiz artışı yapabilirdik. Ama o zaman üretim bundan olumsuz etkilenirdi. Biz bir yol ayrımına gittik. Enflasyonla birlikte büyümeyi tercih ettik. Yoksa enflasyonu düşürmek için çok sert tedbirler alabilirdik. Yüksek faiz artışı yapardık. O zaman üretim dururdu. Kur korumalı TL’ye geçerek bir yandan doları frenledik. Diğer yandan üretimi ve büyümeyi tercih ettik. Bu sistemden dar gelirliler hariç üretici firmalar, ihracatçılar kâr ediyorlar. Çarklar dönüyor. Büyümeyi tercih ettiğimiz için büyüme rakamları iyi geliyor, büyüme istihdama da olumlu olarak yansıyor. Ama biz dar gelirli vatandaşlarımıza yönelik gelirlerini arttırıcı düzenlemeler yapıyoruz. Böylece onları enflasyonun karşısında korumaya çalışıyoruz.'
Haklı yapabilir
Haksız bu imkansız
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
Bakan Nebati dar gelirlilerin gelirlerini artırabilir mi?
tam bir mal bakan ne konustugunun farkinda degil!! Senin merkez bankadanda dolar rezervi mi var ki dolara karsi sert tedbirler alabilirmismis. Hepsi hikaye bu da digerleri gibi 5-6 ayda alir cantasini istifa eder. Kardesim bu ekonomi tuketime dayali buyume modelinden vazgecmeden adam gibi adil bir demokrasi getirip yatirimci toplayip uretim yapmadan hic bir yerlere gelemez. Altina adimi yaziyorum US ve Avrupa faizleri biraz daha arttirsin sene sonunda bu enflasyonla doviz 24tl hedefini cok rahat gecer.
Ne yazik ki şu son birkaç yıldır. Orta kesim, meslek mensubu veya orta üst kesimi bile dahi açlık sınırının altına itildi... Büyük dediğimiz kim? Cahil cesareti olan kuklalar değil mi? Kolay kontrol edilebilen, ilkesiz, hayatı para olarak gören sadece.. Kapitalistler... Nefretim büyük onlara... Şu din istismarı yapanlar biraz da, şu kul hakkının n olduğunu görseydi... Bu ülke bu durumda olmazdı...
Gerçekçi olmak gerekirse CHP gelse daha kötü duruma girer ülke en iyisi Cem Uzan gibi Mahsur Yavaş gibi birisi gelmeli gelecekse en kötü yani diyorum 🤫