5 litre yağ olmuş 200 lira. Marketler depolara kaldırıyor ki zam gelince eldekini zamlı fiyatla satalım. İzahı olmayan şeylerin mizahı olur misali ben de sorayım, 200 liraya yağ alırken hiç gocunmayacak zengolar var mı aramızda?5 litre zeytinyağı 200 lira oldu.
5 litre yağ olmuş 200 lira 🌻 Bu kadar da alenen insan dolandırılır mı be?
Yağı ithal ediyoruz maalesef. Bi tarım bakanımız var da bakan işte bakıyo sadece. Çiftçiyi teşvik edecek kolaylık sağlayacak işler yapması lazım ki kendimiz ekip biçer kendimiz üretiriz. Ama dediğim gibi " bakan" var çalışan yok. Halbuki dünyada en verimli topraklara sahibiz her şeyi yetiştirmek mümkün. Çiftçiyi teşvik etmek yerine yok ettiler, tembel yaptılar. Çifti her şeyi sattı bi ev yaptı onun kirasıyla geçiniyor. Çalışmadan kazanç. Çünkü bakan çalışmıyor en başta. İmam osurursa cemaat zıçarmış deyimşne geliyoruz bu noktada. Domates biber ne istersen yetişir bu memlekette ama en baştaki in bi çalışması lazım. Bakan bakmaya devam ederse yağ 200 değ6300 bile olur
Yağın zamlanması dışarıya ihracat'ının artmasından kaynaklı. Ülkedeki ayçiçek, mısır, zeytin üretiminde ve yağ fabrikalarında Cumhuriyet ilanından bu yana bir sorun yok, Anadolu'nun temel ürünlerinden. Bizde ticaret şöyle işliyor, eğer üreticiler yurtdışına dolar/Euro degerde daha iyi paraya satabilmeye başladıysa iç piyasada da hiç değilse dolar/Euro değerine yakın olmalıki tamamını dışarıya ayırmadan içeriye de satalım diyorlar. Tabi bu topraklar çiftçiler limanlar denizler babalarının malı da bu sayede ihraç edebiliyor gibiler.
Markette 4 litrelik 2 adet yağ vardı.. Mağaza müdürü ile reyonu arkadaş gördü..
Müdür kadın :Evladım bu yağları kaldır oradan, çok değerli.. Reyoncu : Aynen ha altın ha bu..
Cidden bir ürün ve her üründe aynı zam mağduriyeti.. Alınan yağların içeriği dr kaliteli mi bilmiyorsun. Bu pahalılığa karşın ucuz olanı alıyor insan. O ucuz malların içeriği nedir mesela kimse bunu düşünmüyor, çünkü muhtaç.. Almanya'daki Fransa'daki raflarda satılan peynir, süt, yağ, çikolata farkını bilse millet gerçekten isyan ederdi..
Bir yağ yüzünden düştüğümüz durumlara bak, bizim ekonomimiz sağlamda insanların aklı biraz oynamis, pahalı eyvallah ama bir insanın konuşmasına ideolojisine siyasi görüşüne dini görüşüne bu kadar etki etmesi beni şaşırtıyor, hep iyisi hep iyisi tamamda iyi olanların kıymetini ne zaman bildik, kimse boş yapmasın cebim den önce milletin devletim ahlakım demeden bir halkın başına her şey gelir
Olay çığ etkisi gibi dediler ki rusyadan yag alamayacaz depolar boş yeni pahali pahali baska yerden almak için devlet el attı olaya bunu duyan marketler stokları saklamaya vatandaş akın akın yağ almaya başladı fiyatı bir artacaksa simdi akın edince üç arttı valla hakediyoruz baska bisey değil Tarim ülkesi olarak buğdayı bitkisel yagi samanı bile ithal alırsan ve hala zeytin ağaçlarını kesme derdine düşebiliyorsan afedersin ama sen bunu haketmissin demektir Yahu 30 yıl önce mercimek sattığın kanadadan simdi sen alıyorsun ve utanmıyorsun ya halinden
Bence benzin Lt100tl yağ 800 900 tl elektrikiğe %400 zam doğalgaz %400 zam internet ws hepsine zam gelmeli bizim millet s... kilmekten hoşlanıyor. Alamıyoruz zor durumdayız vs vs diyip aa reisden başkası olmaz diyen adama her şey mübah nasıl hoşuma gidiyor anlatamam arkadaşlar. Doların 25 30 tl falan olsa rahatlarım dışarı çıkar kahkaha atarım böyle milletin yüzüne. taş... k geçer gibi. Her zam haberi görünce daha çok seviniyorum motive ediyor beni. Misal dayım vardır çomarların taçsız kralı diye lakap taktıydık geçinemiyoruz yeğenim böyle kötüyüz yeğenim diyor bir güzel taş.. k geçiyorum yazık ağzını açıpta konuşamıyor nasıl zevk alıyorum.
Merhaba. Öncelikle sorunuzda dikkatimi çekene yorum yazayım : "200 liraya yağ alırken hiç gocunmayacak zengolar var mı aramızda?" İfadesi ile ne demek istediniz? Buradan ben "haydi koşun ucuzken alın, 200 liraya alacak kadae zengin misiniz?" gibi bir anlam mı çıkartmalıyım? Komik durur bu mâna, ya da yazdığınızı anlamadım...
200 tl'ye yağ olur mu? Valla yağ 200 tl olunca bunu düşünürüm. Ama şu an baksak, 5 litre yağ 120 liraydı en son, bu fiyata yağ olmaz. 4 kişilik bir aileye ne kadsr gidebilir 5 litrelik yağ? Ayı zor görür. O açıdan temel gıda maddelerinin fahiş fiyatını uygun göremem ben. Mesele yağ da değil, temel gıda malzemeleri ve temel giderlerin total hesabını yapan birisi bugünün asgari ücretinin 3-4 kişilik bir aileye yetemeyeceğini görecektir. Şu gelinen noktada söylenecek başka kulvarlarda da çok laf var ama Allah elinde olmayanın yardımcısı olsun, şeklinde kapatayım...
Çok doğru. Kanun çıkarıyorlar ama uygulamada yoklar. Buda aslında çıkardıkları kanunu çok kafaya takmadıklarını gösteriyor. Maalesef 200 yıldır bu coğrafyada olan bu.
Yağ pek kullanmıyoruz aslında. Yağ tercihimiz zeytin yağından oluyor olsa da zaten. Zammı savunmuyorum ama bence yağ, şeker, un gibi ürünlere bu kadar muhtaçmış gibi davranılmamalı. Sağlıklı yaşam tercih edilmeli. Yağ 10 lira olsa bile.
Tarım için harika üretim kapasitemiz varken değerlendirilmiyor, üreten kazanmıyor destek görmüyor. Çoğu bırakıyor, amcam da çiftçiydi bıraktı şehire yerleşti fabrikada işe girdi.
Ayçiçek ve mısırözü yüklü gemiler Ukrayna limanlarından çıkamıyor. Ve artık Ukrayna ile ticaret yalan oldu. Tüm Ukrayna sahili artık Rusya’nın. Rus işgali altında ki topraklardan Kırım’dan donetskten odessadan hersondan mal yüklü gemi gelemez... artık Palm yağı zamanı !!! Endonezya Malezya köşeyi denecek ve birde Amerikan Mısır yağı
Artık şaşırmak bir yana, daha neler göreceğiz? Diye, ön seziler de bulunuyoruz.
Bu mizah; güldürmeyi bir kenara bırak! Kendi halimize, en güzel şekilde nasıl daha da küçümseyici oluruz, onu görüyoruz. Alaycı bakış yerine bu durumdan el birliği ile nasıl çıkacağımızı tartışmış olsak belki de, bu durumdan çoktan kurtulmuş olurduk.
Zaten son 20 yilda Turkler icin soylen sozler dolandirici iki yuzlu hirsiz yobaz cahil sapik iki yuzlu sozune guvenilmiten ondan onceki yillarda Turkler icin soylenenler adaletli durus sozune guvenilen mazlumun yaninda adaletli caliskan saygili vatan sever aradaki fark iste
1 Teneke 18 litrelik 940 lira demin baktım Putinin düşen helikopterlerinin parasını da biz ödeyeceğiz anlaşıldı yarın canımsın teki çıkar fetva verir biz zaten iki yüz yıl önce Rusmuşuz diye inanır millet bizde canımsın mı arıyorsunuz sokağa çıkın yeter :)
Savaş var, yağın ciddi bir kısmı Ukrayna ve Rusya'dan geliyor, onlar da şu sıralar birbirilerini boğazlamakla meşgul ve Rusya dünya ticaretinden tecrit edilmekte
Ama tabii, kesin marketler depolara kaldırıyordur. Mal çünkü marketler ellerindeki malı satmamaktan zevk alıyorlar falan.
Bunlarda oylarınızı kışkırtmak için , sermaye sahiplerinin oyunları. Bir anlasaniz.
Neden biliyor musunuz, istedikleri olmayınca bazı alanlarda boğazları sıkılınca, hıncını seçimlerde sandıklarda almak için vatandaşı gazlayip kışkırtıyorlar. Amaç şiraciyi değil bozaciyi dövmek
Hanımefendiciğim, çiftçinin de içinden geçtiler nasıl eksin biçsin? Destek yok, mazot desen 20 liralara vurmuş, milletin burnundan getirdiler. İsrail'e sürekli eeeyy israil diye ahkam kesip arkadan tonlarca tohum alıp toprağı tek ürünlük tohumlarla kısırlaştırdılar.
Şimdi de işte böyle dünyanın neresinde bir şey olsa ucu bize dokunuyor. Resmen patır patır dökülüyoruz rezil olduk ya.
Cevap sahibi
+1 yıl
Turkiyede savaş olsa insanlar açlıktan ölecek demekki nerde güçlü ülkeyiz biz o zaman. yag almak için birbirini ezmisler yazık
Ben de dün akşam mahalledeki marketçinin toptancı ile yaptığı telefon görüşmesine şahit olmuştum. 1 litre kırlangıç sıvı yağın kdvsiz gelişi 39 lira, 2 litre 77 lira 1 kg un 55 lira bunların üzerine kdv konulacak daha.
Tepkilerinizi doğru şekilde doğru yere verirsemiz olay 5 yılda çözülür yoksa siz değil sizin torunlarınızda rezil olacak hemde öyle böyle değil esaret altındayız ama bunu anlayacak kafa hiç kimsede yok
Bence hak ediyorlar Yağ olmadan ne olur diye bir düşünün Ölürmüyüz? Bence ölmeyiz Sağlığımızı mı kaybederiz? Asla Eskiden insanlar haşlama yerlerdi ve daha sağlıklılardı Belkide fırsat olur
Dümbük , Coluğu çocuğu olan aileler var yetişkinler yemesin icmesin gezmesin tozmasin ama çocukların canı isteyince alamamak ne demek biliyor musun kalkmış yağ olmadan ölür müyüz diyorsun yok korkma senin gibiler ölmüyor
İşte sizin gibiler yüzünden bu ülke bir yol alamaz Sizin gibiler yüzünden eflasyon artar Sizin gibiler yüzünden bu hükümete gani gani oy akar Sizin gibiler yüzünden dolar 14 tl olur Sizin gibiler yüZünden evine ekmek götüremeyen insanlar olsun Sonrada çıkar burada çocoğono yoğ götüremömök dömök dersin Basiretsiz insanlar
@Sanalsevapp Evimde yağ var çok şükür Biterse gider alırım. İsterse 300 tl olsun. Aç gözlüde değilim Ayrıca hükümet yanlısısın dedim mi? İyi olu yazdıklarımı. Edebiyat hocanda mı yağsız kaldı acaba
Rte nin halka selami var. Bir de nankorker diyor ki rte çalışmıyor. Nasil çalışmıyor? Bak işte çalışma böyle olur. İtibardan tasarruf olmaz yürü be reis böyle boyli boyunca. Millet bundan zevk alıyor.
Hiç kimse gerçekten yağ almayıp resmen diyete girse, cebinden gitmeyip vücudundan gitse o zaman bu fiyatlar mecburen düşer. Ama insanımız yemeden duramaz.
Namussuz bacım çocuğu Şeyma kaltagi senin belamı * lan * koyduğumun bacım sevgilimin peşinde gezmiceksin lan amma koyarım lan senin pic evlafi ksltak seks objesi bacım namussuz * milletin sevgilisini boşaltan kerhaneye bacım senin namusunu * sevgilimin etrafında gezmiceksin orlspununni çocuğu seks objesi çirkin evde kalmış kartlasmis bacım
Yaği bu kadar abartmasak bu yağ skntısı bu kadar olmaz 😅ay da kullanacagi 5 L aldigi 50 L zaten 1, 2 ay icinde normale dönuyor yakin zamanda yasandı benzeri kasmayın bu kadar😄
Yaşlı tayfa da kuyruklar yüzünden baya mutlu gibi. Eskiden şöyle böyle derlerdi şimdi gene hatta daha fazla kuyrukta bekliyorlar seslerini çıkarmıyorlar
200 lira nerde olmuş kim uyduruyor 200 oldu diye fırsatçılar yapmıştır 200 de olduysa ben 6-7 market gezdim evimin orada 4 süper market var karşılıklı hiç birinde de 200 değil bu uyduran ve fırsat dan fiyat yüksekten leri s... Oldurcen
Arz talep meselesi değil bu, üretemiyor olmanın tarımı mahvetmenin çiftçinin içinden geçmenin ve halka bir gecede 130 liralık şeyi 200 liraya tırmandırırken bir özür bile dilemeye gerek görmeyecek saray ve saray tutkunlarının meselesi.
Hanımefendicim, zaten yağlara zam gelecek telaşı bu. İnsanlar 4er teneke yağ stok etmeye başladı görüyorsunuz. Bu zam yansıyınca tereyağı ve zeytinyağı da aynı minvalde kendini güncelleyecek.