Enflasyonu olan para örneğin bizim paramız ne kadar birikim yaparsak yapalım enflasyon yüzünden eriyor. Dolar veya euro üzerinden birikim yapmaya kalksak o kadar para bende yok 😅 altında kar elde etmek için çeyrek altın altında birikim yapmayın deniyor onu da alamıyorum. Ben birikim yapmak için ne yapabilirim?
Enflasyonu olan paranın birikimi yapılmaz deniliyor, peki birikim için ideal yöntemler nelerdir?
Sen döviz ya da altın neden alamıyorsun hiç anlamadım. Ama girişte belirttiğin söze sonuna kadar katılıyorum: Enflasyonu olan ülkenin parası ile birikim yapılmaz.
Aslında birikim olayı iki faktöre bağlı: Gelirler ve giderler. Bu denkleme göre gelirin sabitse birikimini artırmak için giderini azaltmalısın.
Bu noktada anladığım kadarıyla senin ya gelirin az ya da yok. O zaman gider kalemlerini ele alarak birikim kapasiteni arttırabilirsin. Çünkü biliyoruz ki; hepimiz ihtiyacımızdan fazla tüketiyoruz ve her bir gereksiz tüketim, daha az birikim demek.
Bence haftalık gelirin 100 TL bile olsa bunu 10€ ya da 11$ şeklinde muhafaza edebilirsin. Altın şeklinde uzun vadeli yatırım yapmak istiyorsan bankadan bir altın hesabı açarak her ay bir gram altın alır, birikimini arttırabilirsin. Bankada tutulan paranın çalınma derdi de olmaz.
Türkiye’de yaşadığımız için birikim yaparken acil ihtiyacını karşılayacak kadar cebinde TL bulundurmayı da unutma lütfen.
Gider azalltma konusuna katılıyorum ama ya dövizdeki enflasyona ne demeli? Bütün dünya paraları bir şekilde enflasyon karşısında az veya çok değer kaybediyorlar. Ben soran arkadaşa arsa yatırımı önerdim. Düşük riskli ama enflasyona yenilmeyecek yatırım öneriniz var mı?
Likit fonlara dahil olursanız paranızı sadece enflasyona karşı korumuş olursunuz.
Bence bir ölçekte risk alın ve hisse senedi piyasasına dahil olun. Yatırımınız uzun vadeli olacaksa, sürekli temettü dağıtan, karlı ve belli aralıklarla bedelsiz bölünen hisselerde 10-20 yıllık sürelerde çok güzel kazançlar elde edebilirsiniz.
Altın çok pahalı o yüzden alamıyorum. Döviz içinde 10 dolar falan ayırabilirim. O miktarda bana hep az geliyor ama saçma düşündüğümün farkına vardım. Neticede birikim yapacağım. Az veya çok ne kadar olursa.
Teşekkür ederim. Bu konular hakkında hiç bilgim yoktu daha çok araştırıp önce bu konuda kendime yatırım yapıp sonra birikim ile ilgilensem daha iyi olacak gibi geliyor. En azından atacağım adımlar karambole olmaz ve en azından biraz bir şeyler anlayarak yapabilirim. Zamanınızı ayırdığınız için teşekkür ederim.🙏
Döviz olarak (Dolar, Euro, Sterlin vs.) birikim yapmak için çok fazla bir şey gerekmiyot aslında. Mesela en en az miktar diyelim her ay 8-10 tl kenara atılabilir. Hatta sigara içen birisi ona vereceği parayı döviz olarak kenara koysa hem sağlık harcaması hem de damlaya damlaya göl olması sebebi ile birikim yapmış olur :) Enflasyon konusu kesinlikle doğru. Üretim olmadığı için dışarıdan ürün almak zorundasın. Ürün almak için dövize ihtiyacın var. Döviz almak için de kendi para birimine. Para bastıkça değeri düşüyor. Bu döngü böyle devam ediyor. O yüzden faiz bu kadar yüksek mesela. En son swap anlaşmaları yaptık başka ülkelerle vs. Altın ise farklıdır, o bir emtia. Talebe göre fiyatı çok değişkenlik gösterebiliyor diğer emtialar gibi. Kazancı da daha fazla kaybı da. Döviz yurt dışında kullanılabilmesi için de önemli, mesela marketlerde altın ile alışveriş yapılamaz, o ülkenin kabul ettiği bir döviz olmalı. Aslında birikim olsun da hangisi olursa olsun :)
Müsait bir zamanınızda bu konuyu detaylı konuşabilir miyiz? Benim bu konularda hiç bilgim yok. Temel bilgileri öğrensem yeterli. Para yönetimini öğrenmem lazım yoksa elime trilyon da geçse benden bir şey olmaz 😅
İşte tam bu yüzden paranın miktarı çok az dahi olsa döviz olarak biriktirmek mantıklı oluyor. Kenara attığın 100 TL ile bu ay alabildiklerini bir dahaki ay alamayabilirsin ama onu döviz şeklinde kenara koyarsan değer kazanamasa bile en azından birikiminin değeri düşmez.
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Kriptodan elde ettiğim karı hiç birseyden etmedik çalışmadan kazandım
Aslında o da bir çalışmak. Doğru tercihleri, doğru zamanda yapmak hiç kolay değil. Yatırım danışmanlarının da yaptığı iş budur. Özel değilse %kaç bir kârdan bahsediyoruz? Son iki aydır güzel yükselişler oldu, oluyor.
Arkadaşlar kesinlikle banka üzeri altın almanızı önermiyorum adamlar kendi kafasına göre fiyat belirliyorlar o an ki altının fiyatını vermiyorlar istedikleri kadar düşürebiliyorlar
Sen döviz ya da altın neden alamıyorsun hiç anlamadım. Ama girişte belirttiğin söze sonuna kadar katılıyorum: Enflasyonu olan ülkenin parası ile birikim yapılmaz.
Aslında birikim olayı iki faktöre bağlı: Gelirler ve giderler. Bu denkleme göre gelirin sabitse birikimini artırmak için giderini azaltmalısın.
Bu noktada anladığım kadarıyla senin ya gelirin az ya da yok. O zaman gider kalemlerini ele alarak birikim kapasiteni arttırabilirsin. Çünkü biliyoruz ki; hepimiz ihtiyacımızdan fazla tüketiyoruz ve her bir gereksiz tüketim, daha az birikim demek.
Bence haftalık gelirin 100 TL bile olsa bunu 10€ ya da 11$ şeklinde muhafaza edebilirsin. Altın şeklinde uzun vadeli yatırım yapmak istiyorsan bankadan bir altın hesabı açarak her ay bir gram altın alır, birikimini arttırabilirsin. Bankada tutulan paranın çalınma derdi de olmaz.
Türkiye’de yaşadığımız için birikim yaparken acil ihtiyacını karşılayacak kadar cebinde TL bulundurmayı da unutma lütfen.
Gider azalltma konusuna katılıyorum ama ya dövizdeki enflasyona ne demeli? Bütün dünya paraları bir şekilde enflasyon karşısında az veya çok değer kaybediyorlar.
Ben soran arkadaşa arsa yatırımı önerdim. Düşük riskli ama enflasyona yenilmeyecek yatırım öneriniz var mı?
Sorunuz basit gibi görülse de, üzerine makale yazılabilecek derinliğe sahip. Kısaca şunu diyebilirim:
Amacınız geleceğe yatırım ise kesinlikle paranız artmalı. Paranızın artması için de bir ölçekte risk almalısınız.
Minimum risk istiyorsanız uzmanlarca değerlendirilen yatırım fonlarını önerebilirim.
Likit fonlara dahil olursanız paranızı sadece enflasyona karşı korumuş olursunuz.
Bence bir ölçekte risk alın ve hisse senedi piyasasına dahil olun. Yatırımınız uzun vadeli olacaksa, sürekli temettü dağıtan, karlı ve belli aralıklarla bedelsiz bölünen hisselerde 10-20 yıllık sürelerde çok güzel kazançlar elde edebilirsiniz.
Altın çok pahalı o yüzden alamıyorum. Döviz içinde 10 dolar falan ayırabilirim. O miktarda bana hep az geliyor ama saçma düşündüğümün farkına vardım. Neticede birikim yapacağım. Az veya çok ne kadar olursa.
Bu arada yorumunuz için çok teşekkür ederim.
Evet henüz öğrenciyim bir gelirim yok.
Çığ da bir kar tanesi ile başlar. Büyük küçük demeyin ve biriktirmeye başlayın.
Bana soracak olursanız en büyük yatırım, kendinize yapacağınız yatırım olacaktır. Bunu unutmayın.
Bu arada bankadaki altın hesabında 100 TL’lik altın da alabiliyorsun. Minimum 1 gram almak zorunda değilsin. 0,206 gram da alabilirsin.
Teşekkür ederim. Bu konular hakkında hiç bilgim yoktu daha çok araştırıp önce bu konuda kendime yatırım yapıp sonra birikim ile ilgilensem daha iyi olacak gibi geliyor. En azından atacağım adımlar karambole olmaz ve en azından biraz bir şeyler anlayarak yapabilirim. Zamanınızı ayırdığınız için teşekkür ederim.🙏
Rica ederim. Kesinlikle öyle.
Kendine yapacağın yatırım kaldıraç / çarpan görevi görecektir.
Bu sayede haftalık 100 TL yerine 200 TL kazanabilirsin.