Maaş zamları bir anlam ifade ediyor mu? Rakamın yüksek olması refah düzeyimizin arttığı anlamına mı gelir?

Ben ilk işe başladığımda asgari ücret alıyordum 630 TL. Ve o para herşeye yetiyordu. Ev kredisi aldığım dönem asgari ücret 960 TL idi ve ben ödeyebiliyordum. Üstüne araç kredisi de kullandım. Gelir düşüktü ama mal mülk edinebiliyordum.
Şimdi maaşım asgari ücretin iyi bir seviyede üstünde ama şu an alabilir misin derseniz hayır alamam.
Gelir artarken alım gücünün düşmesi 15 yıl içinde inanılmaz diye düşünüyorum. Faizler çok yüksek. Araç fiyatları özellikle 2. elde bile aşırı. Herşey çok pahalı ve sürekli zam geliyor (en son elektrik %15!! yapıldı). Vergi yükü artıyor. Yenileri ekleniyor.
Yapılan maaş zamlarının hiç bir anlamı olmadığını görüyorum.
Konuyla ilgili görüşlerini merak ediyorum. Siz kıyaslama yaptığınızda ne görüyorsunuz?
Maaş zamları bir anlam ifade ediyor mu? Rakamın yüksek olması refah düzeyimizin arttığı anlamına mı gelir?
Cevapla