"Ülkenin buğdayının %60 ı dışardan geliyor." Türkiye küresel bir ambargoyla karşılaştığında açlık tehlikesi ile karşı karşıya kalacağız... benim ilk işim buğday üretimini tetikleyip türk insanın karnını doyurmasına yardım etmek olurdu.
Üretim ve tüketimin önündeki pranga olan ÖTV ve KDV yi kademeli olarak kaldırıp bu vergilerden elde edilen gelirleri üretim ile elde etmeye çalışırdım.
Sen ne yapardın?
Sen ekonomi konusunda tam yetkili bir bakan olsaydın Türkiye ekonomisi için neler yapardın?
İleriye bakmam geriye döner bakarım. Yıkılmış bir saltanat, kaybedilmiş topraklar, 7 den 70 e, anneyle babayla çocukla savaşa girmiş bir millet, yurdun her yanından farklı düşman girmiş, savaşmış alayını yenmişsin. Peşine de devrimler ile tarımı-sanayiyi yüceltmişsin... Yokluk ile bunlar becerilmişken şimdi ne eksik de bağımlı kalmışsın.100 sene önce kendine yetip bir de dışarıya ihracat yaparken nasıl şimdi %60 dışarıya bağımlı kalmışsın sorularının cevabı hep 1923-1935 yılları arasındaki tarih anlatıyor...
Umarım sağlığın ve keyfin yerindedir. Malum dönemsel olarak zor günlerden geçiyoruz. Beni ve görüşlerimi beğenerek, sorunuza davet ettiğiniz için çok teşekkür ederim. Sorunuza cevabım şöyledir: - Ekonomi sonsuz bir devinim yani sürekliliği olan ve dur durağı olamayacak kadar hızlı ve bir yerde son bulmayan devamlı olan bir sistemdir. Bu sistemin en önemli çarklarından birisi de dış politikadır. Bu anlamda ikinci en önemli madde ise iç politikalardır fakat ben bunlara değinmeyeceğim. - Faizler, döviz, enflasyon. Son günlerde ne kadar çok duyduk bu kavramları. - Bankaların ve faiz karşılığında veya farklı şekillerde finansman sağlayan kuruluşların halkı rahatlatması adına vergilerde biraz da olsa indirime giderdim. - Bankalar yüksek faiz vermesi gerekirken devletin dediğinin bile altındalar. Mesela devlet 15 veriyorsa mevduat toplayan bankalar 17 verirdi. Şimdi ise devletimiz 19 verdi ama onlar 17 ye geri çektiler ve hatta bazıları 16 veriyor halen. - Konuş konuş bu konular bitmez. İçimizdeki düşünceler de bu anlamda bir kitap yazacak kadar fazladır ama hepsini veya her şeyi anlatmaya gerek yok. - Tek odak noktası şu olurdu ben bakan olsaydım: İç üretim artırılırdı. Yani Tarım, Sanayi, Hizmet sektörlerinde müthiş bir reform yapılabilir. Bu şekilde bütün diğer sorunlarda kademeli olarak çözüme kavuşur zaten. Umarım hayırlısı olur. - Ülkemiz pandemi kaynaklı olarak ekonomik bir gerilemede gibi ama bu da yakında çözülür diye ümit ediyorum. Saygılarımla...
İlk önce aşağıdaki ilkeleri yerine getirecek değişiklikleri yapardım: 1. Kuvvetler ayrılığı, 2. Denetlenebilir bir mekanizma, 3. Kişilere ve kurumlara göre değişmeyen bir hukuk, 4. Liyakat, 5. Sınavların önemli hale getirilmesi ve mülakatın öneminin azaltılmasıdır. Türkiye' deki her çalışanı, öğrenciyi, sanatçıyı, zanaatkarı yüreklendirici yarışmalar, projeler düzenler, gerçekten üretim yanlısı olanın, ortaya bir şeyler koyanın, diğerlerinden farklı düşünenin kendini gerçekleştirme duygusunu tatmasını, bu duygu için mücadele etmesini sağlardım. Toplumda herkes zeki değildir. Aynı zamanda her toplumda daha zeki olanlar vardır. Onları yüreklendirip, özel eğitime tabi tutarsak, gerekli eğitimden sonra da gerekli sınavlara sokup liyakatlı bir şekilde işe yerleştirirsek ülke başarılı olur. Ben bireysel müteşşebisin yapamayacağı bir şeyin olmadığına inanıyorum.
Sürekli tüketen bir toplum haline geldik. İlk işim sanayi ve üretimi desteklemek olurdu. Vergilerden dolayı insanlar üretmeye korkar oldu. Silivrinin soğuk olduğunu söylerler bilirsin o yüzden istediğim gibi yorum yapamıyorum ancak gereksiz harcamaların hepsini keserdim. Ayrıca daha önce yapilan tüm ekonomik hataları inceler bunun üzerinde çalışmalar yapardım. Özgür Demirtaş gibi ekonomi alanında bilgili ve ileri görüşlü insanları bakan yaparsak daha güzel olur diye düşünüyorum :)
Tarima destek su bu cok sacma.. 100 sene evvel guzeldi
Miras yoluyla km arsalar m2 olarak azaldi Yani bolunerek 100 kat azaldi.. Koyde benim 100 metre arazi var.. Ne ise yariyor hiccc Anca tavuk beslenir.. Once zenginlere kiralamak almak satmak isini durdursunlar Kullanmayan alip satiyor vs
Yani oyle haydi demekle olmaz bu isler Mesela koyde dagdan su cikiyor 10 kisi su ceken motor mazotu parasi oduyoruz ayda 100 tl Zarar resmen.. Cok sey var ne sayfalar surer yazmasi
Ülkemiz konum olarak harika bir yerde tarım hayvancılık herşey için uygun çiftçilere yeteri kadar destek verilmiyor buğdayın %60 ını ithal etmek çok büyük çılgınlık kendi ata tohumlarımızı kaybetmemiz bunlar bizi eksiye götüren şeyler bence ilk olarak ithal alınan ürünlerin derhal ekimi yapılmalı.
Bizim araziler boş yatıyor. Bütün köyler boşaldı. Çiftçi emeğinin karşılığını alamıyor. Asgari ücretlerle geçinmeye çalışan mutsuz insanlar olduk. Halbuki Amerika'da zenginler köylerde yaşar çiftlik sahibidir. Bizde tam tersi oluyor.