Sigaram derdim filan yok 40 lira param var biraz da kısmaya çalışırım devlet kısıyo ben niye kısmayım avm ye gidip üst baş bakmam mesela pazara gitmem alacaklar varsa eve azar azar alır tamamlarım diye düşünüyorum tabi bunu tek yaşadığım için söylüyorum
Tamam ama 4+1 eve 750 lira veriyorum bence bu yaşadığın yere göre değişir ayrıca tek yaşasam ne yediğimin önemi yok bir salata bir çorbayla doyuyorum biliyorum 30 lira günde zor geçinelecek bir para öğrenci zor geçiniyo ama kısmak zorundasın bütcen o kadar mümkünse sigara filan da içmeyeceksin çünkü imkan bu yetineceksin yokluk gördüysen bunun ne anlama geldiğini bilirsin her zaman her şeyi elde edemeye biliyoruz ama şükür Allah daha fazlasınıda verir inşallah
Giyim elektirik su doğalgaz sonracigima hasta oldun sigortan yok napcan sonra eczaneye gittin ilaç alcan sonra insansın canın markette bisi çeker yiyersin ayda bir de olsa et yemek istersin onu geçtim gerekli onu geçtim canım muz çeker alamazsın meyve çeker alamazsın daha syaammi
Sonda bişey yazdım görmedin okumadın herhalde yokluk diye bir kavram var elinde yoksa yoktur bunu yaşamayanda bilemez yaşadım biliyorum şu an o yüzden çabalıyorum çalışıyorum memurluğa atanmak için evlenirsem aileme iyi bakmak için ben bunların hepsini tekken yazdım teksem ne yediğimin önemi yok bana göre kişiye göre değişir bunuda ekleyim evet canın çeker bir tane muz alırsın fazla fazla almaya ne gerek var nefsini öldürürsün meyve istiyosan bir tane alırsın fazlası ekstra olur bütcen belli evet doktora gidecek paran olmayabilir aile hekimine gidersin ilaçlar içinde Allah büyük elbet yine bir yerden kapı açar ama teksen o kadar sıkıntı olmuyo ben günlük 50 liraya çalışıpta bir aileye bakan baba gördüm ve şimdi o baba yok halimize şükür etmek gerek bebiş anlamıyosun
Dediğin şey 1 yıl önce ise 50 lira iyidi ama şia iyi etmez sen meyve sebze yemezsen yedigini kisarsan hasta olursun paran olmaz aile hekimine gidersin seni kafasından salar 3 tane ilaç yazar son paranla alırsın ama ise yaramaz çünkü doktor iyi deildir
Neyse anlatsam da anlamayacaksın çünkü at gözlüğü ile bakıyosun neyse inşallah istediğin rahat bir hayatı yaşarsın da çekmezsen böyle sıkıntılar selametle
Asgari Ücret ile geçinmek için sihirbaz olmak gerekirken, Bu rakamın da yarısından fazla altında kazanç sağlayan kişiler geçinebiliyorsa Sihirbaz değil Peygamber ilan edilmeli.Gelir adaletsizliğinde üst üste level atlamış ülkelerin başlarında geliyoruz. Tek derdi insanca yaşamak olan yurdum insanı inşallah daha iyi şartlarda yaşayacağı günlere kavuşur...
@ProAdam007 Kardeşim olumsuz düşünme, tarihte 16 Devlet kurmuşuz ha bu 16 devleti de birbirimizi yiyerek kurmuşuz :D Türk'e imkansızı göster otur izle nasıl yapılır ;)
Nerede yaşandığı önemli yillar evvel günlüğüm elli lira idi hiç bir harcamam olmamasına rağmen tam yetiyordu. Kendime en fazla bir telefon almıştım. Şu zamanda komik bir rakam
Şu anki bütçem aşağı yukarı o civarda. Harcamıyorum. Harcamamaya dikkat ediyorum. Ev kendimin ancak gıda faturalar derken bir şey kalmıyor ki ay ortasına.
@Alcaponemayk1 Polemik yaratmak sataşmak için yazmıyorum sadece yorumu anlamadığını düşündüm hadsizlik ettiysem kusura bakma dostum fakat yorumlayan kişi de yetmediğini ayın ortasında bittiğini söylemiş. Ha keza ülkedeki milyonların derdi bu, pandemi sonrası düzelecek inşallah fakat asgari ücret bile yetmezken yarısını kazanıyor milyonlar ve Allah yardımcıları olsun🙏
39 liramı neyse sinirlenmicem bekar ise evi kira değilse anca karnını doyurur o parayla bimden aldığı ürünler ile tek kişilik menü çıkarabilir (9 lira) haftada bir banyo yapar, çamaşırlarını, bulaşıklarını sokak çeşmesi veya derede yıkar, hatta kendide derede veya çeşmede yıkansa daha iyi olur. Karanlıkta oturur ev içinde bir yerden bir yere giderken bir şeyler uğraşırken fener, mum vs kullanırsa TV izlemezse zaten izleyecek bir şey yok TVde telefon işini görür. Çay ve kahve içebilmek için parası kalır Tabi sigarası yoksa
Harcamazdım ve açlıktan ölmeyi beklerdim beni istemediğini bukadar belli eden hayata günümüz adi insanlarına daha fazla direnmezdim ve sonra 2004 lü yıllara gitmeyi ordaki gerçek dostluklara komşuluklara kapitalizmin anlamının bilinmediği kirli siyasetin hayk tarafından boyfrend haline gelmediği ve çoğu kişinin mutlu olduğu zamana dönmek isterdim benim için yaşam 2004-2008 yılları arasıydı yaşam bitti artık çünkü ben günümüzü şuna benzetiyorum hani bir biygisayar oyunu oynarsın ayarları yerli yerindeyken birisi misafirliğe gelir oyunun ayarlarını çorba eder ne olduğu belirsiz bok salatasına dönerya hayatta 2010 dan sonra aynen böyle olmaya başladı ve şimdide tamamen böyle oldu.
Açıkçası pek acımıyorum. Benim parasal bir sorunum yok. Yaşım 25 ve iyi bir arabam var. Çalışmıyorum da. Sadece okuluma gidiyorum. AKPli değilim. AKPye oy verenler hayatlarından, günde 40 liradan memnun ki oy veriyor. Dolayısıyla herkes hak ettiği hayatı yaşıyor gibi geliyor bana. Muhalifleri tenzih ederim.
20 lirasıyla su alır, 2'şer liradan satar, günlük gelirimi 40 liraya çıkartıp, kalan 19 lirayı günlük yemek ihtiyacıma ayırarak, kazandığım 40 lirayla tezgahıma daha fazla ürün ekleyip, gelirimi arttırım.. Biz ticaret adamıyız, parayı bulmayı biliriz..
O bütçeden az paraya geçinen insanlar var. Ayrıca 39 TL günlük asla kötü bir para değil. Çoğumuz akşam 3 liralık makarna, hazır çorba ile geçiştiriyoruz. pazardan 10 15 liralık aldığımız meyve 1 hafta tüm aileye yetiyor. Günlük 39 lira aslında güzel para. 1 gün tutumlu ol ertesi günü et alır, kıymalı yemek de yaparsın. Aç insanları düşünmüyoruz, çoğumuz makarna insanıyız ama 39 liraya taktık. İlginç
O miktar benim sorunum değil. Ben uzakdoğu felsefesi ile ilgileniyorum. Azla yetinmek mutluluk veriyor. Ben Starbuckstan hiç kahve içmedim yemeğimi dışarıda restoranda yemem. Ücretsiz ya da düşük meblağlı kendimi geliştireceğim kurslara katılırım. Bunlar tercih meselesi.
Dilenirim ne yapayım başka 39 tl ile hayat mı yaşanır. Bizim devletimiz de şaka gibi cidden.2 milyon suriyeliye 80 milyar dolar değerinde şehir kurmak için kaynak ayırıyor kendi vatandaşına geldiği zaman 39 tl para veriyor sağol başkan erdoğan milletin adamı
10 TL ile bime git ne eti belli olmayan şeylerden al geriye kalanı elektrik su için biriktir 4 kişilik aile isen ölmek için tahta al tabutunu hazırla ülkeyi yönetenler ve zengin olan %1 in umrunda bile değilsin..
Mantîk yasalarına göre günde 39 lirayla geçinmek imkansız ayrîca kendileri saraylarda yaşarken bize günde 39 lirayla geçinin diyerek siz insanca yaşamayı hak etmiyorsunuz çünkü siz hayvansınız diyerek hakaret ediyorlar bildiginiz
nankörlük etmeyin 30 lira iyi para Sabah 2 üçgen peynir ile 1 simit ye 2 TL Öğlen 1 tawuk dürüm ayran 10 TL Akşam 1 rus salatası hafif olsun 2TL 14 TL ye doyurdun karnını 39 TL çok fazla
Ortalam kiraları bin tl saysak daha ucuzlarda var elbet pahalılarda var hadi 900 lira diyelim 30 a bolsek günlük 30 lira ediyo 10 lirayla sabah akşam simit yeriz kapanışa köşeye atarız kaçak elektrikte kullandık mi mis😂😂
39 lirayı ben yakıyorum günde öyle söyleyim bu para değil ki hem hak ediyorlar dahada az verseler keşke bunlar değil mi soğan ekmek yeriz reisimizi vermeyiz diyen gevsekler aç kalsınlar
hergün iki tane üst bitecek maç bulurum 1.65 ganyanlı (1.65*1.65=2,72) 3 gün sadece 27 tl ile geçinirim yani günlük 9 tl harcarım, 3 günün sonunda 90 tl mi iddaa'ya basarım (90*2.72=244 TL) ben bu parayı harcarken diğer 3 günde 90 tl mi biriktiririm yine aynısı falan filan...
Yaşayamam yaşamadım hiç harcayamam heralde zaruri olmadıkça ev kirası faturalar kuru ekmek vs olurdu heralde en iyi şekilde temel barınma beslenme anca çok zor zamanlar geçiriyoruz
İçki, sigara veya fast food tüketmiyorum. Ayrıca ekmek de tüketen birisi değilim yani o para ile kahvaltılık alabilirim, zeytin peynir vs ben köy çocuğuyum, yokluk gördüğüm için yadırmagam şükür ederim. Az ile yetinmeyen, çoğunu da bulamaz
fakirlik bir imtihan değil tercihtir bize bir akıl bahşedilmiş kimse para içinde yüzmek zorunda değil ama akıl tutulması yaşayıp hakkını aramayan insan Müslümanım diye ortada gezinmesin Müslümanlığı fakirlikle eşdeğer kıldılar iyice öyleyse zengin peygamberler olmaması gerekirdi ama var bu hayatta aklı olan dini de anlamıştır dünyayı da bence
Şimdi öncelikle o para için tutumlu biri olmak lazım faturadan çok kisamazsin ayda bir dışarı çıkarsın günlük dışarda yemeği unut ev yemeği yapicaksin gerisi neden olmasin
Maşallah harca harca bitmez. Kanka ben size bir öneride bulunucam getir diye bir uygulama var. 2 kere alışveriş yaptım çok karlı oldu. Yemek alışverişinizi ordan yapabilirsiniz. 30 TL sepet yap. 20tl indirim uyguluyor. Mesela 31tl sepet oluşturdum. 20tl lik kampanyayı seçiyorum 2.5tl de getirme parası var. Toplamda 33.5tl yapıyor. Ama 13.5 TL ödüyorum
Kira yoksa tek basina yasanabilir fatura vs. tek kisi icin zaten fazla olmaz insanca yasamak dersek neydi ki insanca yasamak bizim bildigimiz yasamak sadece karin doyurmak degil mi..
İşte zaten kıyafet alacak olursan hadi kıyafet 10 tl olsun pantalon en az 20 tl dır oldu 30 tl geriye kalan 9 lirayla tavuk dürüm ye hadi. Ha bide evi var, elektirik faturası su faturası derken liste uzaaar gider neyse o zaman sokakta kalalım, günde 2 litre su ihtiyacını da parktan giderirsin artık. Yani yazdığın kadar basit değilmiş değil mi günde 39 tl ile yaşamak