Gerçekten bir süredir aklımda olan bir soru, yerçekimsiz bir otamda ne gibi problemler yaşıyorlar, ya da ne gibi çözümler üretiyorlar sizce? Biz olsaydık ne yapardık?
Arkadaş uzayda bile bitmiyor dertleriniz 😃 Eminim ki astronot olan kadınlar bu sitede takılan ortalama kızlar gibi regl olmayı ayrıcalık koparmanın bahanesi hâline getirmez. Öyle olsaydı astronot olamazlardı muhtemelen. Sorulan bu soru bile soranın vizyonsuzluğunu ortaya koyuyor.
Regl döneminde rahim içi tabakanın dökülmesi sağlayan kasılmalar yaşanır. Prostoglandin adı verilen maddeler salgılamaya başlar bu salgı, rahmin kaslarını kasar ve kasılan kaslar bir kuvvet uygular bu rahim içi tabakanın itilmesi sağlar. Dünyada kullanılan pedler, tamponlar nasıl işlev görürse uzayda da aynı şekilde işlevlerini yerine getirir. Kanama ve parçalar tamamen yer çekimi kuvveti sayesinde vücuttan atılmadığından bunu vücut kendi kasılmaları ile gerçekleştirdiğinden hiçbir fark oluşmayacaktır.
15
0 Yorumla
Gizli Üye
(36-45)
+1 yıl
Yer çekimi olmaması regl olmasına engel değil ki normal şekilde süreci geçiriyorlar, benim asıl merak ettiğim tuvalet muhabbeti, düşünsene tuvalete gidiyorsun işini tam bitirecekken bok fırlıyor istasyonun içinde az önce icra ettiğin bok tarafından kovalaniyorsun
Öyle değil , vakumlu tuvaletler var , tuvaletlerin olduğu yerde yer çekimli ortam var diye biliyordum yoksa bırak bokun seni kovalamasını, gotunden çıkamaz bile 😄😄
Yer çekimi yok uzay istasyonlarında oluşturmak baya zahmetli iş, vakumlu tuvalet mantıklıymış içim rahatladi sen o kadar eğitim al bokun teki seni kovalasın, olmazdi zaten😃
daha şehir dışına çıkamayan kızlar varken bazılarının uzayı merak etmesi trajikomik kaçıyor saçmalığa bakar mısınız bu dengesizliğin içinde mutluyuz bide utanmadan
Yorumlara baktım da bir kişi hariç herkes bomboş yorum yapmış. Ne avel insanlarsınız? Kızın aklına gelmiş sormuş. Yok uzaya mı çıkıcan yok abdest nasil aliyorlar bilmem ne saçmalayıp durmuşsunuz. Düşünen insan görmek bu kadar mı zorunuza gidiyor
Olmamak icin hap kullanıyor olabilirler Kullanmıyorlarsa da nasil ki suda suyun kaldırma kuvvetinden dolayi kan gelmiyorsa orada da yer cekiminden dolayi kan gelmez. Sonuçta omur boyu orada yasamiyorlar döndüklerinde tekrar kan gelir
abi ona göre astronot olmus kadın. kariyere bak. bakireligini mi düsünecek. yok ben bakireyim uzaya cıkamam mı diyecek. umurunda olmaz diye düsünüyorum.
evet cok üzüldüm ben bakire olmam da okumus etmis astronot bakire olur diye. aglicam tüm gece kerem sonucta bakire olmak cok önemli bir sey. shshshshdksjskmd
kimse öyle anlamamıs. git oku bir daha. ben sahsen dedim ki kadın bakireyse bile astronot olup tampon takması için bundan vazgeçmesi gerekiyorsa geçer. iyi bir kariyer diye.
çocugu olan astronotlar var. izleyebilirsin belgeseldr görmüstüm ben. simdi git bir daha da tanımadıgın etmedigin kadınların bakire olup olmaması hakkında bu bir hakaretmis gibi konusma.
Gerizekalılar ben anne ya da bakire astronot olamaz mı diyorum iki saattir? Tampon falan yazmışsınız bende ya bakireyse dedim kız da astronot olan kadın bakireligi takacak kadar vizyonsuz mudur dedi sanki bakire olmak kötü bişeymis gibi diyor
TAMPON TAKMASI LAZIM TAMPON ALLAH KAHRETMESİN YETER ABİ Bİ SUS BEKARETİ BELKİ BOZULABİLİR O ZAMAN TEKNİK OLARAK BAKİRE OLMUYOR KIZ BİR SORU SORMUŞ SEN DE SORMUŞSUN GELMİŞSN BURDA SAÇMA SAPAN YANITLAR VERİYOSUN BİZ SAÇMALAYINCA MI SORUN OLUYOR KARDEŞİM KIZLIK ZARI ESNEKSE TAMPONUN GİRMESİ İLE BELKİ BOZULMAZ BEKARETİ AMA HER KADINDA DA AYNI OLMAZ. BELKİ OLUR BELKİ OLMAZ. Bİ SUS BE
bakirelere tampon olmuyor ne yaa shshdkwndk aynen tampon görünce olmaz yapamam abi. bu bakire diyor beıebdowndownfpwnfpwfmwpmfwpfmwlnfwl.. biz de kadınız, senden iyi biliyoruz ne olup ne olmayacağını. sapık mısın kardesim neyi bu kadar merak ettin. bakire astronotunu bulursun umarım hadi git artık
Buralar biraz gerilmiş ama anladığım kadarıyla aradaki kaosun sebebi beyefendi bakire insanların tampon kullanamayacağını savunuyor evet tampon kullanmak hymen zarına zarar verebilir kızlar da şunu söylüyor astronot olacak bir kadın mükemmel bir kariyer deneyimi yakalamıştır bu sebeple eğer tampon kullanması gerekiyorsa kariyeri için bekaret dediğimiz kavramdan vazgeçebilir. Haklılar da çünkü böylesine bekaret kavramına anlam yüklemiş bir toplum yoktur bizden başka Avrupa ülkelerinde bekaret tabulaştırılmış bir kavram değil ve önem arz etmiyor o yüzden bu fırsatı yakalamış bir kadın hymen zarının zarar görmesi konusunda endişe etmez. Türkiye’den bir kadın uzaya çıkacak olursa belki bir nebze toplumsal algılardan ve dayatmalardan dolayı bu fedakarlığı yapmayabilir ama Avrupa ülkelerinin bu konudaki bakış açısı bizimkinden çok farklı 👌
Evet işte, saçmaladığı kısımda o. Bozulsun bakireliği ne olacak hayat mı bitecek, ömründen ömür mü gidecek? bakire olduğu halde sırf tatilde denize girmek için bile tampon takmış olan bir sürü arkadaşım var, hala da yaşıyorlar normalce. Yani bakire olup olmamak insanın hayatında öyle aşırı önemli bir şeyler götürmediği, değiştirmediği için abartmak da mantıksız. Bide mq mağara adamı gelmiş bakire değilsiniz embesiller gibi şeyler diyor, ulan dangalak sana burada bakir muamelesi yapsam annenden başka kız görmemişsin desem gider ağlaya ağlaya günlüğüne yazarsın. Nereden çıkardın bakire olup olmadığımızı vahiy yoluyla havadan mı indi sana bu bilgiler? hayır yani sanırsın kendi bakireliği bozulacak, dert edinmiş bide kendisine ya bakireliği bozulursa astronotun diye. Bozulsun sanane?
Boşverin takmayın bu bekaret konusunu zaten şunu da belirteyim ne tampon , ne ped ne de geciktirici kullanmaları gerekmiyormuş çünkü uzayda yer çekimi olmadığından adet kadını yukarı çekiliyormuş yani rahimde toplanıyormuş. Bunun sağlığı nasıl etkilediği de ayrı bir mesele tabi
Hatta uzaya çıkan İlk Amerikalı kadına NASA görevlisi 100 adet tampon yeter mi dediğinde bu sebepten dolayı kadın şaşkınlıkla bakakalmış. Kan akmıyor ancak rahimde toplanması da sağlık açısından problemlere yol açabileceğine dair tahminlerin üretilmesi üzerine önce uzaya Kasım göndermekten vazgeçmeyi düşünmüşler ancak sonra hormonal ilaçlar ile adeti geciktirmenin rahimde kan toplanmasından daha az zarar vereceği düşünülmüş ve geciktirici hap verilmiş
Yan etkileri kısa vadeli oluyor kalıcı bir hasar bırakmıyor ama tabiki kafamıza göre ve çok fazla kullanımda zararları var elbette ben astronotların kullanım sürecini düşünerek söyledim
Ya arkadaş bir şeyi bilmek için illa yaşamak mı lazım? Norveç'e hiç gitmedim yani aslında oraya gidilebildiği bir yalan mı? Ne saçma. Üstelik bütün ülkeler (düşman olanlar da dahil) toplanıp bu konuda elbirliği yapıp yalan mı söyleyecek? Peki neden? Zevk meselesi falan mı anlamadım ben
Kızlar Bahar dönemim de yeniliği ve tazeliği yaşarlar, pınar akar yeni çiçekler açar.
Şimdi, edebiyatı şurada bıkarıp konumuza dönelim.
Kızların Baharının Pınarı yukardan aşağıya akan nehir gibi değildir bir itme vardır rahim içi kasılmalar ile sağlanır, yaniii yer çekimsiz ortamda bile Pınarınız akmaya devam eder diye düşünüyorum.
Not: Biz daha orta doğudan çıkamadık kız ne ay'ı ne yer çekimsiz ortamı ne uzayı lennn 😂
Mary robinetta kowal a bu soru sorulmuş. Oda normal dünyadaki gibi çokda farkı yok diye soylesede ekleme yapmış. Yalnızca uzaydayken kanın çıkmadı için itici bir güç gerektiğini söylüyorlar bana çok gerekli değildi zaten tamponlar var diye soruyu cevaplamış.
Geciktirici hap kullanıyorlarsa sürekli kullanmaları gerek o da zararlı olur az da olsa. En iyisi yumurtalıklarını alıp dondurup, geri koysunlar diyeceğğm ameliyatlı iyi olmaz 😀