Herkese merhaba. Size bir şey sormak istiyorum, estradiol hormonu nedir? Erken ergenlik gibi sebeplere yol açıyor diye duydum ama ne olduğunu hiç bilmiyorum, estradiol kaç olmalı mesela? Sizde bu hormon hakkında bir sorun olmuş muydu?estradiol hormonu nedir?
Estradiol, esasen steroid yapıda bir östrojen hormonudur. Kadınlarda üreme, gelişme ve kadınsal fiziki özelliklerin belirginleşmesinde rol oynar.
Estradiol hormonu erken yaşta fazla salgılandığı durumlar erken ergenlik olarak bilinmekte, az salgılandığı zaman ise menapoz veya diğer kadınsal hastalıkları düşündürmektedir.
Estradiol hormonu kadınlarda; - Vücuttaki yağ dağılımını, - Göğüsleri, - Kadın iç ve dış üreme organları, - Libidoyu, - Orgazmı direkt olarak etkileyebilmektedir.
Estradiol kaç olmalı?
E2 olarak da bilinen estradiol hormonu, menopoz öncesinde 30-400 pq/mL, menopoz sonrası 0-30 pq/mL, çocukluk çağında ise <10 pq/mL (mililitre başına pikogram) seviyesinde bulunması gerekmektedir.
Estradiol düşüklüğü nasıl anlaşılır?
- Yorgunluk, halsizlik varsa, - Depresyona yatkınsanız, - Konsantrasyon probleminiz varsa, - Adet düzensizliği varsa veya uzun süre boyunca adet olamıyorsanız, - Genital akıntıda azalma varsa veya hiç akıntı yoksa, - Sıcak basması ve gece terlemeleri varsa, - Migren benzeri tekrarlayan zor baş ağrıları varsa estradiol seviyesinin ölçülmesi gerekebilir. Bu belirtilerden bir veya birkaçı varsa mutlaka uzman doktora muayene olunmalıdır.
Estradiol hormonu kadın vücudunda östrojen hormonundan sonra yer alan önemli hormonların başında gelmektedir. Menstruasyonlu kadınlar için normal estradiol (E2) seviyeleri mililitrede (pg / mL) 15 ila 350 piktogram arasında değişmektedir. Postmenapozal kadınlarda normal düzeyler 10 pg / mL'nin altında olmalıdır.
Doğurganlık çağındaki kadınlar için 30 – 400 pg / mL Menopoz sonrası kadınlar için 0 – 30 pg / mL
Bu değerlerin kişiden kişiye değişkenlik göstereceğini unutmamalısın. Daha sağlıklı ve kesin sonuçlar almak için estradiol testi yaptırabilirsin.
@AntrenorYigit Bilgi sahibi olmadığım konularda bazen sırf insanlara yardımcı olmak amaçlı, araştırıyorum ya da sorup öğreniyorum. En azından bu siteyi biraz amacıyla kullanmak lazım diye düşünüyorum. Teşekkür ederim abi.
Ben de senin gibiyim. Sağlık ve spor dışında insanlara verebileceğim "uzmanlaşmış" bilgi yok. Bildiklerimi tek bir görüşe sığdıramasam da çok sade anlatmaya çalışıyorum lakin bunu sitenin %99'u anlamıyor.
@AntrenorYigit Ben kendim de bir şeyler öğreniyorum. Hafızamı canlı ve taze tutmak adına, okuyup araştırmayı severim. Birazcıkta ondan abi. Sağlıcakla kal.
En İyi Cevaplar