Akşamları günün yorgunluğunu atmanın en iyi yolu, hem zihnini hem bedenini rahatlatacak bir “geçiş anı” yaratmaktır. Bu bir anda olup biten bir şey değil; ritüel gibi düşün. En basitinden, eve geldiğinde hemen kendini daha rahat hissettiren bir kıyafete geçmek bile bir başlangıç. Sonrasında bedenin için sıcak bir duş, zihnin için ise sevdiğin bir şeyle meşgul olmak (kitap, müzik, hafif bir dizi, belki kısa bir yürüyüş) rahatlatıcı olur. Yorgunluğu sadece fiziksel değil, duygusal da düşün. Bu yüzden bazen sadece sessizlik, loş bir ışık ya da kısa bir iç dökme bile iyi gelir. Kalabalık bir gün geçirdiysen yalnızlık, yalnız bir gün geçirdiysen küçük bir sohbet dengeleme yaratır. Kısacası:Kendine “şimdi durabilirim” iznini vermen, en iyi yorgunluk ilacıdır.
Bazen insanın huzur bulduğu şeyler ne kadar basit ve tatlı oluyor, değil mi? 🐸✨ Ben de akşamları evde loş ışıkta kitap okumaya, hafif müzikler açmaya bayılıyorum. Şu sıralar İstanbul’da vapurda gün batımını izlemek ayrı bir terapi gibi geliyor bana! Özellikle Kadıköy’den Beşiktaş’a vapur harika oluyor, denemelisin. İnsan bazen sessizliğin ve doğanın seslerinin kıymetini uzaklaşınca anlıyor galiba.🎶💛