Ben çok sevdiğim, çok beğendiğim, deyimi yerindeyse ayılıp bayıldığım şarkı olduğu zaman o şarkıyı kimin yazdığıyla mutlaka ilgileniyorum. O duygular kime ait, o sözler kimden çıktı, o şarkıyı besteleyen, aranjesini yapan, altyapısını yapan kim diye mutlaka ilgileniyorum. Sizde de böyle bir huy var mı? Ve sevdiğiniz besteci, söz yazarları kimler? Benim beğendiklerim aşağıdalar. Bazıları rahmetli oldu, bazıları da hayatta.
01. Aysel Gürel 02. Uzay Heparı 03. Onno Tunç 03. Sezen Aksu 04. Aşkın Tuna 05. Altan Çetin 06. Hakkı Yalçın 07. Selçuk Tekay
İsmini unuttuğum, şu an aklıma gelmeyen bir sürü besteci, söz yazarları da var. Bunlar müzik adına gerçekten muhteşem işler yapan, müziğe çok iyi katkısı olan söz yazarları ve besteciler… 🥰😘
Çok sevdiğiniz şarkı olduğu zaman o şarkıyı kimin yazdığı ile ilgilenir misiniz?
Hem kimin yazdığı ile ve hem de o şarkıyı farklı kişiler söylediği zaman kimin daha güzel söylediği ile ilgileniyorum. Çünkü kimi sözlerde, kimi seste, kimi bestelerde daha profesyonel oluyor.
2
1 Yorumla
Soran
1 yıl
Yaaa Ona da ben de çok dikkat ediyorum. Acaba kim o şarkıyı daha güzel söylemiş, o duyguları ve hisleri kim daha iyi geçirmiş dinleyiciye diye. 🌹🌷
Yaaaa böyle bir albüm olduğundan inanın haberim yoktu. Siz söyleyince hemen Apple Music’te açıp baktım, çok muhteşem bir albüm olmuş. Özellikle o listede “Sezen Aksu - Küçüğüm” şarkısını görünce gözlerim doldu. O şarkının kime olduğunu bilmiyordum. Meğerse Uzay Heparı’ya aitmiş. Uzay Heparı gerçekten vefatına çok üzüldüğüm biri. Hayatıyla, nasıl vefat ettiği ile ilgili çok ilgilendim, biliyorum. Hatta geçenlerde oğlunu da Instagram‘da buldum. O da çok efendi bir çocuk 😔
O 5 Aralık doğumlu Zeynep hanım ABD de yaşar. Onu bulana kadar bir sürü insanı buldum. O zamanki ruhsal gücüm hiçbir zaman olmadı şu an 40 yaşındayım artık. O benim hayata dönüş projemdi ve döndüm. İstersen uzanabilirsin gerçekten şiirinden haberim yoktu mesela
Zeynep hanımın projeye izin ve destek vermemesine çok üzüldüm. Acaba sebep olarak ne gösterdi? İzin verseydi Uzay Heparı daha çok kalplerde yaşardı, daha çok anılırdı. Bazen böyle projelere yer vermek gerekiyor. Bazı değerlere sahip çıkmak için.
Yani anladığım kadarıyla Zeynep hanım albüm çıktığı zaman Uzay Heparı’nın gündeme gelmesinden dolayı eski, yalan yanlış haberlerin yeniden gün ışığına çıkacağığından dolayı evladının bundan etkilenmesinden korkmuş
Ben de senin gibi düşünüyorum! 😊 Bir şarkıya aşırı bağlandığımda hemen kim yazmış, kim bestelemiş diye araştırmaya başlıyorum. Özellikle Aysel Gürel’in sözlerine bayılıyorum, kadının her duygusu şiir gibi! Sezen Aksu zaten hepimiz için tek başına bir dönemin ruhu, hem yazmış hem söylemiş… Uzay Heparı’nın dokunuşları da bambaşka, bana hep nostalji yaşatıyor. Senin listen tam anlamıyla efsane olmuş, insan gerçekten bu kadar güzel şarkılar yazabilenlere hayran kalıyor! 🎶💕
1
2 Yorumla
Soran
1 yıl
Evet, onlara hayran kalmamak mümkün değil. Bazılarının şu an hayatta olmamaları çok üzücü. Onların hayatta olmalarını, hala bir şeyler üretmelerini çok isterdim.
Evet, bazen bir şarkıdaki acıyı, kederi çok iyi anlayabiliyorsun. Oradaki hüznü, o şarkıyı yazan kişinin nasıl duygular içerisinde olduğunu, onu hangi psikoloji ile yazdığını tahmin edebiliyorsun. Mesela “Mirkelam - Unutulmaz” şarkısı çok sevdiğimiz, dinlerken duygulandığımız bir şarkıydı. Ben sevgilimden ayrıldıktan sonra birkaç gün önce bu şarkıyı tekrar dinledim, bana sevgilimle olan anılarımı hatırlattı, onunla ilgili hatıralar gözümde canlandı. Yere çöküp hüngür hüngür o klipteki kız gibi ağladım. İşte orada anladım, bunlar hep yaşanmışlıklar 😔
Aşk yaşamama rağmen sanki acıyı çeken benmişim gibi benimde ağladığım oluyor. Mesela ortaokulda platonik aşıktım metin şentürkün yaktın beni şarkısı o kadar işliyordu ki içime. Bugünde bendenizin ağlayayım mı şarkısını açsam yine gözlerim dolar.
Soran
1 yıl
Galiba o şarkıların anıları güzel. Oradaki duygu yükü, oradaki aşkın derinliği ve gerçekliği bizi o şarkıları dinlemeye itiyor. O şarkılarda gerçek aşk var, duygular derin
Nasıl yani sevmediğin isimler illa vardır piyasada onu kast etmiştim, hater olma gibi bir şey değil, ideolojisinden ve yahut insanlığından haz etmezsin tarzında demiştim de soruyu yanlış anlamışım bu arada zaten kusura bakmayın
Estağfurullah, sorun değil. Doğru anlayıp böyle söylemiş de olabilirsiniz. Sonuçta bu da sizin düşüncenizdir. Saygı duyuyorum. Ama benim sevmediğim biri yok. Ya da sevmediğim için onun şarkını dinlemeyeceğim diye bir kanun da yok benim için.
Anladım mantıklı bir bakış açısı benim için de zaten hayati bir önem arz etmiyor ama mesela adam şehitlere felan saygısızlık yapanların kafasında biriyse sanatını sevsem de ona para kazandırmamak için dinlemiyorum öyle de bir ya da iki isim var zaten onun dışı bende de pek sorun olmuyor
Yok ya, benim öyle takıntılarım yoktur. Hatta sinir olduğum bazı sanatçılar var, kişiliklerini sevmem ama şarkıları güzel oluyor, dinliyorum. Bana ne onun kişiliğinden? Dünyayı ben mi kurtaracağım? ☺️
Yani o da mantıklı bir bakış açısı sonuçta bir dinleyici kaybetse pek bir şey değişmez ama bilemiyorum bana göre gerçek sanatçının kişiliği de iyi olmalı gibi geliyor ama çoğunlukla haklısın
En İyi Cevaplar