Türkiye'de sürekli kitap okunmuyor vs diyoruz ama kimse kitap fiyatlarından bahsetmiyor. Bu fiyatlar neden bu kadar pahalı? Başka derdim yokmuş gibi şimdi bir de kitap fiyatlarını dert edeceğim...
Türkiye'de kitabın az okunması fiyatlarından dolayı olabilir mi, kitap fiyatları neden pahalı?
İnsanlar her şeye para buluyor. Bugünün fakiri bile lüks içinde yaşıyor. Tatile gitmeye para var, telefon almaya para var, kredi ödemek için para var ama kitap almak için para yok.. İkinci el kitaplar da satılıyor uygun fiyata ve temiz geliyor.. Çoğunluk okumak istemiyor, üstüne para versen yine kitap okumayan insanlar var, hatta hediye et yine kitap okumak istemiyor çoğunluk maalesef.. Halbuki kitaplar bizim en iyi arkadaşımız..
Ben kendi adıma söyleyeyim; kitap okumayı sevmiyorum okurken çok sıkılıyorum. Daha eğlenceli şeyler yapmak varken kitap okumak bana çok sıkıcı geliyor. 1 sayfadan daha fazlasına dayanamıyorum
Bence fiyatlardan ötürü değil. Bende bu konularda tutumlu adamım ama benim bile 100 kitabı geçkin bir kütüphanem var. Ben okuyorsam herkes okuyabilir. Bu bizim insanların kitap okumayı sevmemesinden ötürü. İkinci el, takas ya da ödünç olarak elde edilebilir.
Kitapçılarda alınan kitaplar gerçekten pahalı oluyor. Ama İnternet sitelerinde kitap fiyatlarını nerdeyse yarı yarıya alabilirsiniz. Hatta bazen büyük indirimler oluyor yüzde 80 indirime falan denk geliyorum ben.
Daha ucuza kitap bulunabilecek yerler var ya da güvendiğin kişiyle kitapları değiş tokuş yaparsın ya da bazı kitapçılar var kitabı 30 TL ye alıyorsun mesela bitirip tekrar getirince istersem alacağın kitaba -15 TL yapıyorlar ya da nakit alabiliyorsun
Kitaplar çok pahalı olabilir ama pdf olarak inidirp de okuyabilir kendisini geliştirebilir özellikle bilimsel anlamda kitaba görede değişiyor , yani kesinlikle bahane değil