Merhaba herkese.Yapılan son istatistik sonucu çıkan sonuç şaşırttı. Çünkü halk kütüphanelerine kayıtlı kişi sayısı (1000 Kişi Başına) artmış ama tahmin edildiği gibi büyük şehirlerde değil Anadolu illerinde...
Bu sonuca göre 1000 kişi başına halk kütüphanelerinde kayıtlı üye sayısı; 1-) Tokat / 171 2-) Kırşehir / 170 3-) Isparta / 146 4-) Sivas / 143 5-) Sinop / 134 6-) Karabük / 130 7-) Çankırı / 129 8-) Amasya / 125 9-) Nevşehir / 124 10-) Kilis / 119
Çok şaşırtıcı değil mi? Hal böyle iken büyük şehirlerde durum. neymis derseniz;
İstanbul / 16 İzmir / 42 Ankara / 47
Ben bunun Anadolu'da halk kutuphanelerine farklı bir bakış olmasına, hani neredeyse 'halk kütüphanesi kültürü' olduğu için gerçekleştiğini düşünüyorum... Buyuk şehirlerde isteyen kendisi satın alıp okuyor...
Ben çocukken liseye başlayana kadar uyeydim. Bayıla bayıla gider orada kitap okurdum. O kadar sessizdi ki sanırım o derece sessiz bir ortamı hiç bir yerde bulamam.
Peki sen halk kütüphanesine üye misin. Hiç üye oldun mu?
Daha dün bunun sohbeti geçti evde.. Yurtdışında yaşarken her belediyenin bir büyük kütüphanesi oluyordu, film ve müzik cdleri, kitaplar v. s. herşeyi bulabileceğiniz bir yer. Bir kartınız oluyor barkotlu, 30 günlüğüne alıp götürebiliyorsun. Gece bile olsa kutularına atıp bırakıyorsun, barkotu da okutuyorsun kayıdından düşüyorlar. Mükemmel bir sistemdi.. Burada neden yok sorusu aklıma geldi ve sohbet konusu olmuştu.. Burada bir defa yakınımızda bir kütüphane bile yok.. Bırak üye olmayı..
konaktaki milli kutuphanenin dili olsada konussa :) lise yıllarımda hele öyle donem ödevleri olurdu ki ugraş ugraş bitmezdi :) simdilirde bilgiye ulasabilecek nokta cok eee zaten ders calısma aliskanlıgı olan insan az hele hele bu nesil icin 3 - 5 saat bir yerde sessiz kalabilmek bence mucize :) kutuphaneler zamanlar muzelere donusecek bence malesef.
Evet, üyeyim. Ne zaman üye oldum hatırlamıyorum ama bugün doğum günüm için mesaj gönderdiler. Mesaj şöyle; “Halk Kütüphanesi ailesi adına, doğum gününüzü en içten duygularımızla kutlar, kitap dolu günler dileriz.” 😊
Oransal olarak yorum yapmak doğru değil. Ankara ’da Milli Kütüphane fazlasıyla iş görüyor. Daha neden il halk kütüphanesine gitsin ki Ankara ’daki insan? Ayrıca fakülte kütüphaneleri de yine Ankara için derya deniz. İstanbul, Ankara ve İzmir’de çok daha büyük ve materyal açısından iyi kütüphaneler olduğu için il halk kütüphanelerine talep olmaması doğal.
Evet var. Pandemiden önce gidip kitapların arasında gezmek o havayı bile teneffüs etmek ne büyük zevkti. Huzur buluyor insan. Pandemiden beri gitmedim.
Ana Sayfa > Müzik & Etkinlik > Anketler > Halk kütüphanelerine kayıtlı kişi sayısı açıklandı. En yüksek kayıt Tokat'tan çıktı. Halk kütüphanesine üyeliğin var mı?