Şarkıyı anlatmadan önce biraz şarkıyı söyleyen ve söz yazarı Sting'ten bahsedelim.
1970'lerde yeni dalga müziğini takip edenler, Sting olarak bilinen Gordon Matthew Thomas Sumner'ı The Police'ten ayırmakta zorlanabilirler. Aralarında Andy Summers (gitar) ve Stewart Copeland'ın (davul) yer aldığı üç kişilik grubun solisti, söz yazarı ve basçısı olarak, beş Grammy Ödülü kazandı, Rock & Roll Hall of Fame'e girdi ve dünya çapında beğeni topladı.
Polisin dağılmasından bu yana 40 yıldan fazla geçti ve Sting, solo kariyerine başladı ve ona 17 Grammy Ödülü, üç Brit Ödülü ve Songwriters Hall of Fame ve British Academy of Songwriters dahil olmak üzere birçok başka ödül kazandırdı.
Oldukça başarılı. Ancak belki de yüzyılın şarkısı olarak nitelendireceğimiz bu şarkıyı nasıl yazdı.
Bir icracı ve kayıt sanatçısı olarak iyi bilinmesine rağmen, bazıları onun bir şarkı yazarı olarak da aynı derecede yetenekli olduğunu bilmiyor olabilir. Aslında Universal Music Group yakın zamanda Sting'in 400'den fazla şarkıdan oluştuğu tahmin edilen şarkı yazım kataloğunu New York Times'ın tahminine göre 300 milyon dolar karşılığında satın aldı. Büyük bir rakam ama Stingin şu anki serveti için belki de ortalama bir değer.
Bu şarkılardan biri muhtemelen dördüncü solo albümü Ten Summoner's Tale'in beşinci single'ı olan "Shape of My Heart". Sting ve gitaristi Dominic Miller tarafından yazılan şarkı 1993 yılında piyasaya sürüldü. İki filmde kullanıldı: 1993'te vizyona giren The Three of Hearts ve 1994 yapımı Léon.
Şarkı ABD'de listelerde yer almasa da bir pop klasiği olarak kabul ediliyor. Hatta ilk çıktığında İngiltere Müzik listelerinde de göremezsiniz Sting'in solo çalışmalarıyla yakından bağlantılı, ancak uzun süredir gitaristi olan Dominic Miller ile birlikte yazdığı birkaç şarkıdan biri. Şarkının başlangıcı, Miller'ın Sting'i İngiltere'deki evinde ziyaret ettiği gün geldi. Bir noktada Miller gitarının üzerindeki parmaklarını ısıttı. Sting, Miller'ın çaldığı Chopin tarzı akorları fark etti. Dominic şöyle diyor:
“Bunu Sting'in İngiltere'deki evinde şöminenin önünde çalıyordum ve bana 'Bu da ne?' dedi. 'Ah, hiçbir şey değil; bu sadece küçük bir pratik," dedi Miller 2018'de Danimarka'daki Jazzklub Divino'da verdiği röportajda. “(Sting) 'Bu bir şarkı' dedi. Ben de 'Gerçekten mi? Benimle dalga mı geçiyorsun?'
"Sonra on dakika sonra stüdyoya gittik - çünkü zaten onun göl evindeki stüdyosundaydık - ve bir davul makinesi kurduk, sadece ikimiz. Sonra bahçeye yürüyüşe çıktı (Klibindeki gibi) ve bu şarkı sözleriyle geri döndü. Ve böylece kaydettik! Bu sadece bir akustik gitardı ve bir günde tamamlandı; bir günde yazıp kaydedildi.”
Sting (Songfacts aracılığıyla), "Dominic artık şarkı sözlerini bir yerde bir kayanın altında bulduğumu düşünüyor... Elbette haklı olabilir." dedi.
Şarkı ilk yayınlandığında Sting, "kazanmak için değil, bir şeyler bulmaya çalışmak için kumar oynayan bir kumarbaz olan bir kart oyuncusu" hakkında bir şarkı yazmak istediğinin hikayesini anlattı; şans ya da şansla ilgili bir tür mistik mantık bulmak; bir tür bilimsel, neredeyse dini yasa. Yani bu adam bir filozof, saygı için oynamıyor ve para için oynamıyor, sadece kanunu çözmeye çalışıyor; bunun bir mantığı olmalı. O bir poker oyuncusu, bu yüzden duygularını ifade etmesi onun için kolay değil; aslında hiçbir şey ifade etmiyor, bir maskesi var ve bu sadece bir maske ve o asla değişmiyor.”
Böyle düşünüyor kendileri. Sözleri incelediğimizde de bunu algılayabiliyoruz. Oysa herkes dünyanın en romantik şarkılarından biri olduğunu düşünüyor.
Kartları meditasyon gibi dağıtıyor
Ve oynadığı kişiler asla şüphelenmiyor
Kazandığı parayla oynamıyor
Saygı için oynamıyor
Cevabı bulmak için kartları dağıtıyor
Şansın kutsal geometrisi
Olası bir sonucun gizli yasası
Rakamlar dansa öncülük ediyor
Şarkı yıllar boyunca birçok kez sample'landı ve cover'landı. Miller hâlâ şarkının ne kadar zahmetsizce bir araya geldiğini merak ediyor. ve şöyle söylüyor
“Bu, tıpkı doğa gibi, her şeyin doğal bir şekilde üst üste geldiği, hayatınızda gerçekleşen güzel anlardan biri. Her zaman böyle değil" şeklinde konuştu. “Sting'in şarkı sözleri konusundaki dehası onu çok ama çok belirsiz bir anlatıma dönüştürdü; bu da bu tür arpejlerle, Chopin benzeri akorlarla gerçekten iyi gidiyor, anlıyor musun? Bu Chopin benzeri armoni, Sting'in sesinin tınısı, gitarımın sesi ve biraz da ritim ile bu tür şarkı sözlerine kendini veriyor. Kusursuz bir fırtınaydı.”
Kusursuz bir fırtına. Kusursuz bir melodi ve herkesin parçası olmak istediği bir sır.
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
3Cevap
Sanatçı ruhlu insan böyle yapıyor. Bir anda geliyor ilham, ve sonuç ortada.
Evet chopin alintisini bir sarkiya cevirirken ki basarisi da tartisilmaz.
En sevdiğim sarkısı. Leon ( Sevginin gücü ) filmine çok yakışıyor. Sting yorumu gecekten cok iyi bu şarkıda
oda ayrı bir konu ama şarkının hikayesi bence daha bilinmez ama etkili
Melodiye bakınca içerik daha romantik diye düşünmüştüm baya farklı imiş hikayesi
Sözleri hiçte değil. Kumara bakış açısı sevgili Stingin aslında. senin beynin farklı çalışıyor. türk değilsin sen
Romantik değilmiş dedim sözleri yqzdigimi doğru oku🤣
tamam bende onu söyledim zaten. türk olmadığın belli. Logic farklı çalışıyor sende. muhtemelen alfabetik matematiğe sahipsin. Rus dilleri olabilir. çince ya da japonca olabilir. 83 lüsün uzun yıllardır ankaradaysan kültürel uyumu yakalamışsın. muhtemelen Rusça bilen Türk devletlerinden de olabilir. Ama kocandan ayrılmışsın. yani şu an bekarsın.
Hahaha hayır yozgatliyim türküm
:) inandırıcı değil.
Müzikal zekam iyiymiş 3 hane 3 hane ezberlerim TC noyu vs ruhum bir İtalyan ama gecekler bu maalesef :))
neyse yemiş gibi yapayım Boğazlıyanlıysan kayseriden kapmışsındır. Yoksa Yozgatlılar pinti olur
Çandır yok pinti değilim asla
seni tanıdığıma sevindim. akıllı kadın
Sevdiğim bir şarkıydı ama derinini hiç düşünmemiştim...
Ellerine sağlık 🌸
100 yilin sarki listesine girer. Insanlarin daha once dinlememis olmalarini pek anlamamisimdir
Dinlemeyen çok ama çok azdır bence 😅
Belkide
😌😌
Sting severim gençken cok dinlerdim en sevdigim şarkısı desert Rose du ne dinlerdim listemdeki var bunuda ekliyim bari
Klibini görünce cok şaşırmıştım yanındaki adama o ses ondan mı geliyormuş diye
:) Evet Desert Rose Arap kültürü ve melodileriyle ve hatta bir tenorla seslendirilen güzel bir düetti.
Bu arada hala gençsiniz. yaşlılık insan vücudu için kendine bakmadığında 65 yaşında başlar. :) iyi günler. Yorumunuz için teşekkürler.
Verdiğin bilgiler için öncelikle teşekkür ederim çok seviyorum bu adamıda şarkılarınıda özellikle desert rose
Evet. haklısın. desert Rose da kendisine eşlik eden sesin erkek olduğuna inanmak zordur. :)
Bu şarkıyı her dinlediğimde beni gecmisimde bir anima goturuyo
Emeğinize sağlık güzel bi bence olmuş 🙏
Rica ederim.
Bu şarkıyı ilk sen dinletmiştin bana. Teşekkürler.
Oyle mi? Utandim ve kendimi ozel hissettirdin su an. Asil ben tesekkur ederim sana
Rica ederim. Sık sık dinliyorum.
:).
Bana da şimdi dinle bu şarkıyı yazmış baktım bomboş geldi bana
@KelebekBlossom :) kendini ozel mi saniyorsun?
Yoo senin herkese nasıl mavi boncuk dağıttığını fark ettim gülüyorum 😅😝😂😂
Sende zaten inkar etmiyosun aferin özel değilim herkese gönder dinlesin 😝
@KelebekBlossom Mavi Boncuk? Hic bir zaman.
Ben sadece her insana saygi duyarim. Herkes saygiyi iyi niyeti ve merhameti hakeder. O senin duygusal yorumun.
Yabancı şarkılar haz vermıyor
Anladım sana çok yabancı.
Emeğine sağlık teşekkürler
Rica ederim.
Emeğinize sağlık 🌸
Teşekkürler
Tanınam etmem
Merak etme oda seni tanımıyor
Dinle bilir
Cokta onemli degil diyorsun. En begendigin sarkiyi merak ettim.
Vayssss
Beğenmene sevindim.
Hiç dinlemedim
Dinleyince ne kaybettiğini anlarsın.