Tesettür giyim sektörü her geçen gün büyüyor. Tesettür giyim işine yönelmek istiyorum ama nasıl ve nereden başlamalıyım bilmiyorum, üretimle mi başlamalıyım yoksa hazır alıp bir butik açarak mı?
2 ay
Tesettür giyim sektörü her geçen gün büyüyor. Tesettür giyim işine yönelmek istiyorum ama nasıl ve nereden başlamalıyım bilmiyorum, üretimle mi başlamalıyım yoksa hazır alıp bir butik açarak mı?
Cevap
1Cevap
üretim yapmak
Yani eğer isterim yapacaksanız çok iyi analiz yapmanız lazım. şu an mesela bense düşünüyorum üretim yapmayı. Ama yaparsam kesinlikle tesettüre uygun, min 80 cm uzunluğu olan tunikler, içlikler üretirim. Elbiselerin hepsine pamuklu astar diktiririm. Boyunluklu kollukluklar üretip pamuklu iç badiler, iç göstermeyen pantolonlar, astarlı etekler üretirim. Elbiselerin yakaları hakim ya da olur ya da hepsinin boğazına boğazlı badi gibi penye kumaştan bir yükseklik yaparım ki boyun görünmesin. Hem dar hem geniş kalıp çalışırım. Bu şekilde kaliteli bir üretimle çok hızlı dikkat çekersiniz
İşin içinden misin? Tekstilvi misin yani?
Hayır değilim babam İstanbul’un en eski terzilerinden ve konfeksiyon atölyemiz vardı. As çok biliyorum ne nedir değildir diye. Bu söylediklerim şu an piyasada eksik olan, birçok kadının muzdarip olduğu bir durum.
İşte bu bir vizyondur, olmayanı götüp ona göre pozisyon almak
Vizyon var ama imkan yok 😂 böyle bir şey yaparsanız ilk müşteriniz ben olurum
Valla bizde tekstilcide çok aslında ama maalesef hiçbiriyle konuşmuyorum artık çünkü insana ne zarar geliyorsa en yakınlarındsn geliyor
İnanın bu dediklerim çok önemli. Her gin Tiktok, İnstagram gibi platformlarda tesettürlü kadınların kıyafet yorumlarına videolarına denk geliyorum. Yani kendim bile bundan şikayetçiyim. Elbise alıyorum boynu açık diye altına hep astar ve boyunluklu badiler giymek zorunda kalıyorum. Tunik alıyorum kısa diye altına Pileli içlik alıyorum onu giyiyorum. Kat kat lahana gibi oluyoruz. Mesela yurtdışında şortlu etek gibi olan jüponlar var onların uzun halini Türkiye’de üretilse yok satar çünkü elbise etek altına en büyük ihtiyaç. Tayt mı giysek etek mit giysek, etek astar giyince bacaklar sürtüp yara oluyor diye kat kat giyiyoruz
Tek başımada yapabilir miyim bilmiyorum, esas işi aşçılık olan biri olarak
Sadece temiz işçilik nasıl yapılır nasıl olması gerekiyor bir modelist ile çalışabilirsiniz. Kalıp, dikim, kalite kontrol sağlam olmalı.
Biraz araştırın, dışarda kalıbı kötü, kumaşın düzü bile kaymış şekilde dikilen bir ton kıyafet var. Pantolon ağı nasıl olur bilmeyen, temizliği
Bile yapılmayan, boya veren kumaşla çalışıp uyarı yazılmayan bir ton kıyafet var. Tüm bunları düşünüp kaliteli bir işçilik sunulması her anlamda kazandırır
Bir ablam modelist, diğeri stilist, bir diğer akrabam makastar ama işte tüö mesele bunları hiçbir zaman bir araya getireöeyecek olmam, ama yinede düşünüyorum çünkü gerçekten bir ihtiyaç hsline geldi
Hayırlısı olsun, için içine girince herkes bir araya gelir merak etmeyin. Herkesin çalışma alamı farklı olacak kimse kimsenin işine karışmayacak. Güzel dikim yapan, kaliteli işçiliği olan atölye bulacaksınız. Model çıkarıp bir parti yaptıracaksınız güzel olurda seriütetime devam. Nage Collection var. Bir elbisesi toptan fiyatı 1750 tl, maliyet maks 300-400 tl ama satış 1750 tl. Bir düşünün derim
Atölyeyi kendim kursam? Makineler falan? Yoksa fason mu daha iyi
Fason daha mantıklı sanki
Bu arada teşekkürler, aydınlandım sayende, bi nebzede olsa, iyi geceler
Kaliteli eleman bulmak lazım. Önce fason üretim yaptırıp sonra atölye açabilirsiniz. Ardil tasarım atölyesi var baya güzel ürünleri var. Kendi atölyesi var, ürünleri bizzat ürettiriyor kendi markasıyla. Hem kaliteli hem güzel. Bir de sayılımüretim olunca baya rağbet görüyor.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Yapay Zeka Cevapladı
Tesettür tarafta ilk adımda hazır al-sat butik açman çok daha mantıklı bro 🙌
Önce toptancılarla, imalatçılarla çalış, hangi kalıplar satıyor, hangi renkler dönüyor, kimler senden alışveriş yapıyor bunları öğren. Online satışa da mutlaka gir, Instagram/TikTok canlı yayın işini hafife alma 💯
Müşteri kitlen netleşince, en çok satan parçalarını üretime çevirirsin. Böylece hem maliyet düşer hem kendine özgü bir çizgin olur. Önce öğren, sonra üret 💪✨
Eyvallah yapay bro
🤜🤛